WITAM Forumowiczów.
Wbrew opiniom większości fachowców zamierzam wymienić olej w w skrzyni automatycznej Caliber 2.0 benzyna 2008 rok, przebieg 90 000. Bardzo będę wdzięczny za informacje na temat gdzie w tym aucie i w jaki sposób sprawdza się poziom oleju w skrzyni, czy ktoś już dokonywał takiej wymiany, czy skrzynia ta posiada uszczelkę (laguna II automat takowej nie miała). Przy okazji może ktoś spotkał się z problemem polegającym na lekkich szarpnięciach podczas jazdy zwłaszcza na pierwszych trzech biegach bez szarżowania - jakby auto nie mogło się zdecydować czy zmieniać biegi. Taka sytuacja nie ma miejsca przy silnym depnięciu pedału gazu.
Pozdrawiam stalowy.
Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): bydgoskie Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 08 Lip 2012, 22:14
Temat postu:
Automatyczna skrzynia Caliber 2,0
Czy udało ci się wymienić olej?
Ja dzisiaj mam inny problem. Postawiłem samochód przed domem i już nie mogę włączyć biegu - zablokował się selektor biegów i nie wiem co zrobić?
Poziom oleju sprawdza się na pracującym na wolnych obrotach silniku i rozgrzanym do 35 stopni oleju w skrzyni. Kiedy już tą temperaturę osiągnie odkręcamy korek spustowy oleju i jeżeli nic nie wycieka to należy zakrzywioną rurką dolać olej aż do momentu kiedy nie zacznie się wylewać. Wystarczy zakręcić korek i po wszystkim. Prosto i bezboleśnie.
Poziom oleju sprawdza się na pracującym na wolnych obrotach silniku i rozgrzanym do 35 stopni oleju w skrzyni. Kiedy już tą temperaturę osiągnie odkręcamy korek spustowy oleju i jeżeli nic nie wycieka to należy zakrzywioną rurką dolać olej aż do momentu kiedy nie zacznie się wylewać.
Odkopię temat
Czy ma ktoś pomierzoną (lub mógłby to zrobić) miarkę do kontroli poziomy oleju w CVT dla wersji 2.0 benzyna?
Wiem, że jej nie ma na wyposażeniu ale podobno pasuje od sebringa lub jeepa compassa
jej symbol to CRY933 ok. 120 cm długosci i kosztuje 40 $ lub 100 zł na znanych serwisach aukcyjnych.
Szkoda tyle kasy więc chciałem sobie taka dobrać od innych tanszych modeli.
Jak ktoś ma - całkowitą długość od korka ???
długośc do poziomu cold max. -min. ??? ???
długość do poziomu hot max. - min. ??? ???
będę wdzieczny za pomiary.
Dołączył: 18 Mar 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): ślask Posiadane auto: dodge caliber 2,0 2011
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 18 Mar 2017, 17:28
Temat postu:
pomiar oleju w skrzyni CVT
kszesz napisał:
Toberk napisał:
Poziom oleju sprawdza się na pracującym na wolnych obrotach silniku i rozgrzanym do 35 stopni oleju w skrzyni. Kiedy już tą temperaturę osiągnie odkręcamy korek spustowy oleju i jeżeli nic nie wycieka to należy zakrzywioną rurką dolać olej aż do momentu kiedy nie zacznie się wylewać.
Odkopię temat
Czy ma ktoś pomierzoną (lub mógłby to zrobić) miarkę do kontroli poziomy oleju w CVT dla wersji 2.0 benzyna?
Wiem, że jej nie ma na wyposażeniu ale podobno pasuje od sebringa lub jeepa compassa
jej symbol to CRY933 ok. 120 cm długosci i kosztuje 40 $ lub 100 zł na znanych serwisach aukcyjnych.
Szkoda tyle kasy więc chciałem sobie taka dobrać od innych tanszych modeli.
Jak ktoś ma - całkowitą długość od korka ???
długośc do poziomu cold max. -min. ??? ???
długość do poziomu hot max. - min. ??? ???
będę wdzieczny za pomiary.
Witam
amatorski to tak .Odkręcasz korek do pomiaru oleju skrzyni /znajduje sie pod wlotem filtra powietrza z lewej strony akumulatora.Wyjmujesz miarkę oleju silnika ,bardzo dokładnie ją wycierasz i wkładasz do rurki pomiarowej oleju w
skrzyni. SILNIK WYŁĄCZONY!!! na miarce powinien być olej jakieś 4 cm . To jest taki awaryjne sprawdzenie.
Pozdrawiam
jurek571
Ile litrów oleju jest potrzebne przy wymianie oleju w skrzyni automatycznej CVT?
Mam Calibra z przebiegiem 150tys km i niestety nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany olej w tej skrzyni i wolałbym go wymienić mimo, że jak na razie jeździ się dobrze i równo.
7 litrow jezeli tylko wymianiasz olej i filtr.
8.1 litra jezeli rozkrecales skrzynie i wylales wszystko.
Wlasciwy poziom sprawdza sie bagnetem 9336 i trzeba poziom skorelowac jeszcze dodatkowo z odczytem temperatury.
Szczegoly masz opisane na stronie 5127 w Service Manualu do pobrania z mojej strony: http://bbkr.org/dodge/doc/
A co do stanu oleju - wstepnie mozesz sprawdzic prymitywnie. Bardzo porzadnie wyczysc bagnet od oleju i wetknij po prostu w rurke od skrzyni biegow (pod pokrywa baterii). Wytrzyj w biala chusteczke i popatrz na:
- kolor - zielony lub zolty jest OK, brazowy oznacza ze olej jest zuzyty lub sie przegrzal kiedys
- czystosc - nie powinny byc widoczne zadne drobiny zelaza
- zapach - ten olej ma dosc ostry zapach i to jest normalne, ale nie powinien pachniec palona guma, jezeli tak jest to rowniez oznacza przegrzanie oleju.
Może haczyk polega na dacie na naklejce , bo na jednym ze zdjęć widać datę 19JAN12 0812, tylko nie wiem czy to jest data produkcji, czy ważności, bo nie wiem czy jest to 19 styczeń 2012, czy 2019 styczeń 12 ?
Ja wymieniałem na podwórku, uupierliwa i brudna robota, ale możliwa do zrobienia.
Zamiennik to Rovenol cvtf -4 2 bańki po 4 litry.
Silikonu bym nie stosował tylko nową uszczelkę pod miskę, uwaga na śrubki bo łatwo przeciągnąć przy dokręcaniu (2 spierniczyłem ale nie cieknie).
Przed wymiana dokładnie mierzyłem poziom a po wymianie dolałem do tego samego poziomu.
Przygotuj także rozpuszczalnik/benzynę do wymycia magnesów i miski bo u mnie było sporo syfu (po 88 000 km).
W skrzyni jest jeszcze drugi filtr ale dostęp do niego wymaga chyba wyjęcia akumulatora i obudowy filtra powietrza wiec dałem sobie siana.
Mam miarkę co prawda nie od Calibera ale można ocenić poziom płynu.
Najpierw pojeździłem aż złapał temperaturę, przewachlowałem wajchą po wszystkich biegach i zmierzyłem poziom (na wyłączonym silniku).
Po zlaniu starego płynu sprawdziłem w bańkach ile jego spłynęło ( 7 litrów ).
Zalałem tyle samo nowego, znowu pojeździłem, powachlowałem i zmierzyłem poziom.
Dolałem jeszcze ćwiartkę bo skrzynia nie była dotychczas serwisowana i trochę wycieka przez uszczelniacz.
Po wymianie zrobiłem trasę 500 km i jest wszystko OK.
OK. Przygotowania do wymiany oleju w skrzyni w toku.
Zakupiłem:
8 litrów oleju MOTUL CVTF (7 litrów do wymiany + 1 litr na wszelki wypadek)
filtr skrzyni VAICO
silikon MOPAR
Dostałem też wskazówki stosowania silikonu przy zakładaniu miski:
1. odtłuścić miskę i skrzynię
2. nałożyć silikon
3. poczekać 20 minut na odparowanie
4. przykręcić na gotowo
5. poczekać minimum 8 godzin
6. po tym dopiero zalać olejem
Po 10 lipca się za to zabieram i dam znać jak poszło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.