Pasek to normalne zuzycie. Oprocz przebiegu zalezy tez od temperatury. Im czesciej odpalasz na mrozie lub stoisz w korkach w upale gdy brakuje dobrego chlodzenia komory silnika tym guma szybciej sie niszczy. Typowo pasek powinien bez problemu wytrzymac 50K km. Ale nie ma reguly, moze i 200K km przezyc.
Alternator - idz po druga diagnoze. To mi NIE brzmi jak uszkodzony alternator, raczej tylko rolka ze sprzeglem wysiadla w nim.
Rolki to tez normalne zuzycie. Ta od alternatora dostaje wycisk, bo ma sprzeglo ktorego zadaniem jest wytlumienie szarpniec paska. I tu moze byc roznie, zalezy jaka jest kultura pracy silnika. Ale typowo szykuj sie na wymiane przy 100-150K km. Dodatkowo alternator jest w tym silniku dosc nisko i rolka szybko brud lapie. Z kolei rolka napinacza to wymiana typowo przy 150-200K km.
Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8
Piwa: 0/3
Wysłany: Pią 17 Cze 2016, 19:23
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Problem z rozrządem?
Przebieg mam 129 tys km
Pasek to chyba od nowości nie był wymieniany, więc w sumie to super, że wymienili - chyba dwa nawet paski(?).
Alternator - w koncu był regenerowany, wymienili łożyska.
No i sprzęgło alternatora, kilka rolek (stwierdzili, że są bardzo zniszczone już)...
Aż strach pomyśleć co kolejne.. ostatnio bardzo dużo już włożyłem w niego.
bbkr napisał:
Jaki masz przebieg?
Pasek to normalne zuzycie. Oprocz przebiegu zalezy tez od temperatury. Im czesciej odpalasz na mrozie lub stoisz w korkach w upale gdy brakuje dobrego chlodzenia komory silnika tym guma szybciej sie niszczy. Typowo pasek powinien bez problemu wytrzymac 50K km. Ale nie ma reguly, moze i 200K km przezyc.
Alternator - idz po druga diagnoze. To mi NIE brzmi jak uszkodzony alternator, raczej tylko rolka ze sprzeglem wysiadla w nim.
Rolki to tez normalne zuzycie. Ta od alternatora dostaje wycisk, bo ma sprzeglo ktorego zadaniem jest wytlumienie szarpniec paska. I tu moze byc roznie, zalezy jaka jest kultura pracy silnika. Ale typowo szykuj sie na wymiane przy 100-150K km. Dodatkowo alternator jest w tym silniku dosc nisko i rolka szybko brud lapie. Z kolei rolka napinacza to wymiana typowo przy 150-200K km.
Przy 100K powinna byc wymiana plynu skrzyni automatycznej, plukanie chlodnicy i wymiana chlodziwa.
Jak tego nie zrobiles to czas najwyzszy. Reszta sytuacyjnie, ciezko przewidziec.
Wymiany u mnie - do 155K przebiegu:
* wahacze tylne poprzeczne dolne ( -> Mopar )
* wahacze tylne poprzeczne gorne ( chinszczyzna -> chinszczyzna -> ChasisPro )
* laczniki amortyzatora tylne ( -> Mopar )
* amortyzatory tylne ( -> nie wiem )
* laczniki stabilizatora tylne ( -> ChasisPro )
* tuleje wahaczy przednie ( -> cos dobrego )
* odboje i oslony amortyzatorow ( -> Mopar )
* laczniki stabilizatora przednie ( -> ChasisPro )
* amortyzatory przednie ( -> Mopar )
* pasek alternatora ( -> GoodYear )
* sprzeglo alternatora ( ->SKF )
* rolka napinacza ( -> nie wiem )
* polosie ( -> nie wiem, ale dobre )
* swiece ( -> nie wiem -> Bosh )
* komputer (osobna historia opisana w innym watku, nie z winy samochodu)
* podbitka maski ( -> Mopar, cos zzarlo :)
* spryskiwacz ( -> Mopar, ulamalem przypadkiem )
* drazki kierownicze ( -> ChasisPro )
* akumulator ( -> cos dobrego )
* tarcze hamulcowe przod ( -> Delphi, straszny szajs )
Naprawy:
* regeneracja hamulcow tyl (zatarte od brudu)
* silniczek kolektora wlotowego (sam dalem rade)
Modyfikacje:
* cat-back Magnaflow (stary wydech dzialal, ale mnie irytowal strasznie)
* K&N filtr panelowy
Utrzymanie:
* 2x plyn skrzyni CVT
* olej (nie liczylem ile razy, zazwyczaj Castrol 5w30, PetroCanada 5w30 lub Mopar 5w20)
* klocki hamulcowe (kilka razy)
Czy to duzo jak na ten przebieg? Wiekszosc to normalne zuzycie. Na pewno zawieszenie mogloby byc mocniejsze, niestety moj model nie zalapal sie na przeprojektowanie zawieszenia w 2009 i tyl zuzywa sie przedwczesnie.
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 110 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
Wysłany: Pon 13 Mar 2017, 20:37
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Problem z rozrządem?
Przy jakim przebiegu bądź wieku auta powinno się wymienić rozrząd? U mnie podobno rozrząd był wymieniany pod koniec 2015 - sprzedawca tłumaczył że gdzieś tam jest naklejka naklejona czy coś. _________________ Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
Wysłany: Nie 19 Mar 2017, 11:30
Temat postu:
bbkr
Na Boga! Bbkr! Nie pisz tak, bo ludzie zawału dostaną. Twoje porady są zresztą znakomite - rozsądne. Widać, że dbasz o samochód. Ale Cali nie jest ani awaryjny, ani nietrwały. To samo trzeba robić w Mitsubishi czy Fiacie. Mój Cali przejechał 225 tys. km i elementy zawieszenia ostatnio miał ruszane tylko raz - przy 150, paski wymieniam, jak kazali w instrukcji, chociaż wyglądają bardzo dobrze (mechanik pytał, czy na pewno się nie mylę z ta wymianą). Pzdr _________________ Dodge Forever
Gratuluje przebiegu. Z ciekawosci - musiales robic juz rozrzad albo lozyska mechanizmu roznicowego?
Co do mojej listy - R/T ma wieksza mase nieamortyzowana (kola 18") oraz inaczej zestrojone zawieszenie i sterowanie. Czuje jak przejade po pecie ktorego ktos rzucil na ulice. Z jednej strony fajne, nie lubie samochodow ktore za bardzo izoluja od drogi i ciezko je wyczuc. Ale pewnie to wlasnie odbija sie negatywnie na trwalosci elementow zawieszenia.
Natomiast rzeczywiscie nigdy nie bylo sytuacji, zebym mial jakas awarie podczas jazdy. Pod tym wzgledem bardzo niezawodny samochod.
Miałem podobne odgłosy. Myślałem że to rolka i tak jezdziłem prawie rok. W tamtym tygodniu szlag trafił alternator. Okazało się że tak hałasowały zużyte ŁOŻYSKA WIRNIKA w alternatorze. Wymiana dwóch łożysk + wirnik (przebicie na wirniku) + regulator napięcia = koszt 700zł. Teraz z pod maski jest absolutna cisza. _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.