Mam taki problem. Stojąc na światłach i trzymając nogę na pedale hamulca, po chwili pedał zaczyna powoli opadać w podłogę. Hamulce są, ale martwi mnie to opadanie pedału hamulca na postoju. Były zmieniane tarcze i klocki hamulcowe, oraz płyn hamulcowy. Panowie mechanicy przepompowali (odpowietrzyli) cały układ kilku krotnie. Nie wiem już za bardzo co mógłbym sprawdzić, ewentualnie podpowiedzieć mechanikowi co mógłby sprawdzić, aby hamulce były w pełni sprawne.
Dodatkowo chciałbym zapytać, czy w moim aucie (Dodge Caliber 2.0 CRD 2007r.) klocki hamulcowe (przed założeniem nowych) cofa się mechanicznie, czy elektrycznie? Czy w tym modelu auta hamulce z ABS odpowietrza się jakąś specjalną pompą próżniową?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki i porady. Dziękuję
U Mnie w CRD normalnie wszystko wymieniałem. Potem siedziałem w aucie i pompowałem mechanikowi pedałem. Tylko zasada, że zaczyna się odpowietrzanie od tyłu samochodu, gdzie najdalej. POZDR _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Scotland / UK Posiadane auto: Dodge Caliber SXT 1.8 Petrol 150KM
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 09 Lip 2017, 16:42
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Układ hamulcowy_wpadający pedał hamulca
Witam. Kolejność odpowietrzania kół w Calibrze to lewy tył, prawy przód, prawy tył, lewy przód. Układ typu X dla modeli z ABS i bez ABS-u. Dane z instrukcji.
Po odpowietrzeniu całego układu według instrukcji kolegi "Cekin" pedał hamulca zadziałał prawidłowo. Po jakimś czasie pojawiły się ponownie objawy wpadającego pedału (zapowietrzenia układu). Co się okazało, po dokładnym przeglądzie całego układu hamulcowego i układu wspomagania sprzęgła, znalazła się niewielka nieszczelność na złączce (sparciały oring) układu wspomagania sprzęgła, który również jest zasilany ze wspólnego obiegu płynu hamulcowego. Czyli to ta nieszczelność powodowała zapowietrzanie się całego układu.
Re: ( Dodge Caliber ) Układ hamulcowy_wpadający pedał hamulca
Cześć,
Wtrącce swoje 3 grosze.
Również zapowietrzałem zbiornik płynu hamulcowego, ale z powodu nieszczelności na samej plastikowej pompce sprzęgła, która sama w sobie nie ma o ringów tylko precyzyjne spasowanie.
Pomogła wymiana pompki na Sachsa za 230 zł.
Dołączył: 24 Maj 2018 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnice Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 SXT 2008 r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 29 Cze 2018, 09:55
Temat postu:
Wersja bez ABS - pytanie
Cekin napisał:
Witam. Kolejność odpowietrzania kół w Calibrze to lewy tył, prawy przód, prawy tył, lewy przód. Układ typu X dla modeli z ABS i bez ABS-u. Dane z instrukcji.
Mam pytanko, takie poboczne nieco.
Czy nie miałeś problemów z tym, że Twoja wersja (jak się domyślam) nie ma ABSu ?
Chodzi o przeglądy głównie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.