Witam
Jakiś rok temu wymianiałem u siebie całe przednie wahacze i dzisiaj patrzę że są duże luzy na dolnym swożniu.
Kupiłem wtedy jakies z allegro po 140zł/szt więc za dobrej jakości nie były Teraz pytanie czy kupić jakiejś dobrej jakości sworzeń czy znowu cały wahacz? Poleci ktoś jaką firmę a jakich się wystrzegać?
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBLIN Posiadane auto: DODGE CALIBER 1,8 SE 2007 SALON PL
Piwa: 4/1
Wysłany: Czw 30 Lis 2017, 23:03
Temat postu:
Re: Wymiana wahacza czy sworznia?
Jakieś 40 000 temu wymieniłem fabryczne po 30 000 sworznie na zamienniki firmy "Meyle" . Podobno siedzi tam jakiś poliuretan , a nie guma . Na razie nic nie widać - oby tak dalej . Polecam , bo już wytrzymały więcej niż oryginalne . Jeżeli nie znajdziesz "wprost" do Dodge Caliber , to szukaj do Mitsubishi Outlander 2006 r. , Lancera 1,6 i chyba Peugeota 2008 . Jest to to samo zawieszenie z przodu . Mam zanotowane odnośnie sworznia i tylnej tulei wahacza przedniego takie symbole ( nie wiem co dotyczy czego ) : 32-16 010 0025 i 32-14 610 0000 . Jak się zdecydujesz , daj znać - poszukam u kogo kupowałem.
140 zł za metalowy wahacz ze sworzniem i dwoma tulejami to rzeczywiście niedużo.
Wahacz firmy TRW JTC2228 (lewy) / JTC2227 (prawy) - obecny na serwisie aukcyjnym, do Outlandera II i III - 240 zł.
Sam sworzeń TRW (JBJ894) trudno dostępny i kosztuje ok. 90zł/szt.
Na serwisach internetowych zagranicznych (również po polsku) dostawców można znaleźć kompletny wahacz LEMFÖRDER 3853901 - 340zł. (sygnowany jako cześć do Outlandera II i III).
Na UUUcando - można kupić sworzeń Mooga (pewno w Polce produkowany (czyli średnio-dobra półka, ale nie dramat)za 21zł/szt sworzeń oraz gumy po 25zł./szt.
Komplet na oba wahacze wychodzi 150 zł plus koszt nabicia u mechanika pewno ok. 35zł wahacz, razem ok. 220zł komplet + montaż.
SZCZYT MARZENIE - alumniowy wahacz od Lancera Evo 10 - za 1100 zł./szt. (nr katalogowy Mitsubishi 4013A181)
Dodge Caliber ma zawieszenie stworzone przez Mitsubishi i wykorzystywane jako podobne lub bliźniacze w autach poniżej:
Citroen C-Crosser i C4 Aircross,
Mitsubishi ASX, Outlander I i II, Lancer VII i VIII i nawet EVO 7,8,9 i chyba nawet 10 (przykładowe części do Evo X w stylu N grupy, patrz poniżej),
Jeep Patriot i Compass,
Peugeot 4007 i 4008,
Inne mogą być stabilizatory i ich gumy (trzeba kupować do Dodge Calibra, najlepiej orginały) oraz amortyzatoy lub całe kolumnt McPersona.
Inne będą końcówki drążków kierowniczych (05183761AD), które w Calibrze pasują od następujących samochodów grupy Chrysler:
CHRYSLER 200 2012, 2013, 2014
CHRYSLER PACIFICA 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
CHRYSLER SEBRING 2007, 2008, 2009, 2010, 2011
CHRYSLER TOWN & COUNTRY 2005, 2006, 2007
DODGE AVENGER 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014
DODGE CALIBER 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012
DODGE CARAVAN 2005, 2006, 2007
DODGE EXPRESS 2010, 2011
DODGE GRAND CARAVAN 2005, 2006, 2007
DODGE JOURNEY 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015
DODGE RAM 3500 2011
JEEP COMPASS 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015
JEEP PATRIOT 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015
"Wszystko to mówi mi, że mnie kochasz" nie trzeba się martwić dostępnością cześci do Dodge Calibra, ale wszystkie zakupy proszę dokonywać tylko w hurtowni na miejscu gdzie można porównać orginalnż część z częscią zamieną do samochodów z listy powyżej, lub jeśli macie możliwość zwrotu nieużywanego towaru z powrtoem do sklepu internetowego.
Skoro Lancer Evo jeżdzi na taki mazwieszeniue oraz większe i cięższe samochody w stylu Outlandera to nie może być to takie złe zawiesszenie jak niektórzy tutaj je tak ganią, że nieby to takie Amerykańskie zawieszenie.
Bo rodowód to zawieszenie ma Japońskie.
MINUS - tylne zawieszenie jest skomplikowane więc może być kosztowne, chociaż najczęscie są to tuleje pływające.
PLUS - można zrobić z tego auta prawie Lancera Evo 7,8,9,10 jak się ma kasę i chęci.
Re: ( Dodge Caliber ) Wymiana wahacza czy sworznia?
Dzięki za bardzo wyczerpująca odpowiedź zamówiłem części na tej stronie ucando (pierwszy raz o niej słyszałem) firmy moog zobaczymy ile te wytrzymają.
Pozdrawiam
Re: ( Dodge Caliber ) Wymiana wahacza czy sworznia?
UPDATE!!
Jestem po wyjeciu wahaczy u mechanika. Wiec wiem już prawie wszystko o wahaczach w Calibrze.
Sworzeń pasuje od Lancera, ASX, Outlandera, etc.
Ja założyłem BLUE PRINT ADA108644 - 65zł./szt.
PROBLEM polega na braku lub słabej dostepności tylnych tulei wahacza przedniego o wymiarach 60,2x54x14,1-14,3, które są z pełnej gumy(!).
Tylnie tuleje w oryginalnych wahaczach Calibrów z europejskich salonów są pełne (tzn. są całe zalane większą ilością gumą i nie mają nacięć/otworów w przeciwieństwie do większość tulei dostępnych do samochodów z takim wahaczami (lista aut w poście powyżej).
Pełne tuleje są bardziej wytrzymałem i sztywniejsze. U mnie oryginalne wahacze z pełnymi tulejami wytrzymały 88tkm.
Znalazłem w katalogu pełną tuleję fiirmy Blue Print ADC48045, ale obecnie jest niedostępna.
Wydaje mi się, że są również kompletne wahacze z pełnymi tulejami tylnymi firmy A.B.S. 211659, ok. 280zł/szt.
Chociaż ze zdjęć trudno powiedzieć.
Słabe szanse na kupienie takich tulei, zmuszają do rozważenia jedynie dostępny opcji, żeby mieć pełne tylnie tuleje przednich wahaczy poprzecznych. Kupienie orginalnych MOPARowskich wahaczy lub kompletnych w/w zamieników A.B.S.z takią tuleją.
Wahacz lub gumy niepełne od samochodów ASX, Outlander, Lancer, 4007, 4008, posłużą dużo krócej (np.10-20tkm) i są bardziej miękkie.
Osobiście zamówiłem tulejie z Poliuretanu z Amazona,
Proszę, żebyście zwrócili uwagę na tą tuleję jeśli planujecie dłużej jeżdzć swoimi Calibrami.
Lub nie dziwili się czemu tylnie tuleje wahaczy wybijają się tak szybko.
Chociaż jeśli kupicie tani zamienik wahacza możliwe, że sworzeń wytrzyma krócej niż osławiona tylnia niepełna tuleja wahacza.
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBLIN Posiadane auto: DODGE CALIBER 1,8 SE 2007 SALON PL
Piwa: 4/1
Wysłany: Sob 16 Gru 2017, 22:52
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Wymiana wahacza czy sworznia?
Ja kupiłem swojego Calibra w polskim salonie w 2008 roku . Rok produkcji 12.2007. i miał niepełne tuleje tylne wahaczy . Wytrzymały - jak opisałem w poprzednim poście ok. 30 000 . Może to kwestia daty produkcji samych części Mopar .
Zamieniłem na Meyle , również niepełne , kupione bez problemu i są do dzisiaj j.w.
Re: ( Dodge Caliber ) Wymiana wahacza czy sworznia?
U mnie jednak te sworznie moog nie pasowały a samochód stał u mechanika na podnośniku. Zakupiłem w intercarsie nowe wahacze firmy chyba Fortuna po 220/szt z 2 letnią gwarancją. Zobaczymy ile wytrzymają . Miałem też dla porównania wahacze od outlandera, ale wydawały się jakby lekko dłuższe , są też bardziej masywne bo mają dodatkową blachę , ale wolałem nie ryzykować i wziąłem te zwykłe
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.