Pamietaj, ze przy 160k (100k mil) masz za free ramke na tablice od Dodge'a, wiec do dziela!
yyy, ale o co chodzi?
''to jakaś zorganizowana akcja?''
Pasek klinowy wziąłem Dayco 6PK2851 - mam nadzieje, że dobrej jakości; w sumie tylko taki mieli w ''sklepjeep'' w Olkuszu. Zaworek PVC też już do mnie idzie...
Chrysler ma program "lojalnosciowy" - co kazde 100 000 mil do Chryslera / Jeepa / Dodge dostaje sie gratis taka ramke: https://bbkr.org/dodge/ramka.jpg . Praktycznie nikt o tym nie wie, kiedys na forum pisalem jak ja zdobyc.
Ramka jest fajna, z ciezkiego metalu. Niestety od kiedy wycofali sie z EU to maja tylko format amerykanski, wiec u mnie wisi dekoracyjnie na scianie oprawiajac tablice rejestracyjna zdobyta gdzies na Route 66. Choc sa plany, ze i polskie urzedy na zyczenie beda wydawac amerykanski format blach, wtedy sie przyda :)
BTW: Ten sklep w Olkuszu jest bardzo spoko. Wiele razy zamawialem i zawsze zgodne z opisem i na czas.
Pasek i zawor PVC to sa niskie koszty. A glupio na lawecie wyladowac bo w trasie zuzyty pasek strzelil. Ja bym wymienil. Przy okazji przyjrzyj sie wszystkim lozyskom w osprzecie. Przy 100k mozesz zaczac miec objawy zuzycia rolki alternatora. Ale pokrec wszystkim (pompa wody, klima, alternator) i sprawdz czy nic nie chrupie/wyje. Moje wymiany po 170k to 2x rolka alternatora (jedna zuzyta, jedna wadliwa), 2x pasek (jeden zuzyty, jeden mi rozwalila wadliwa rolka, lozysko klimy (groszowa sprawa), 1x rolka napinacza.
Rozrzad - powinien bez problemu wytrzymac do 200k. Zuzyty lancuch slychac najbardziej na zimnym silniku na luzie. Jak wcisniesz lekko gaz i puscisz to slychac wtedy terkotanie jak silnik zwalnia. Lub mozesz zaczac slyszec takie swiergotanie jak zawory sie nie otwieraja precyzyjnie. Jak nie masz takich objawow to nie przejmuj sie. Rozrzad jest naprawde w tym silniku superpancerny.
Pamietaj, ze przy 160k (100k mil) masz za free ramke na tablice od Dodge'a, wiec do dziela!
Dzis zauważyłem również to terkotanie w sytuacji o ktorej piszesz wyżej. Tylko, nie wiem skąd dokladnie to terkotanie dochodzi. Musze mieć drugą osobe, która wciśnie gaz a ja bede nasłuchiwał skąd to dochodzi.
Pozdr.
To terkotanie *moze* wydawac lancuch rozrzadu, ktory wali w boczny napinacz. I *moze* je wydawac lancuch pompy olejowej, ktory wali w dolny napinacz. I przyczyna *moze* byc zuzycie lancucha oraz przyczyna *moze* byc zuzycie slizgu napinaczy oraz przyczyna *moze* byc slabo odbijajacy napinacz. Niestety stan rozrzadu mozna ocenic dopiero po zdjeciu pokrywy. Sam musisz zdecydowac, czy wykosztowac sie na diagnostyke (co implikuje tez koszt nowych uszczelek, nawet jezeli wszystko z rozrzadem bedzie OK).
Jezeli to w Twoim przypadku faktycznie rozrzad to dopiero zaczyna wykazywac zuzycie. Jak nie slyszysz terkotania na luzie (bez puszczania gazu) i nie dostajesz bledow camshaft/crankshaft position to nie masz powodow do paniki.
BTW: koszt calego rozrzadu - 2 lancuchy, 2 napinacze, 4 slizgacze - to kolo 800-900 PLN. Bez robocizny i uszczelek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.