Dodge

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumoponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TobiWUJO

Stały Bywalec



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
Wysłany: Pon 06 Lis 2017, 04:07
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.


Jak ci wywala tyle błedów to możliwe że przetarty masz jakiś przewód i dotyka ci do masy. Ja tak kiedyś miałem właśnie w mercedesie. Skubany potrafił bez powodu zgasnąć, tak nagle i wywalał cała listę błędów. Prawie pół roku jeździłem do różnych magików a okazało się to co ci napisałem powyżej. POZDR.
_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Powrót do góry
DZ1

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
Wysłany: Sro 08 Lis 2017, 02:01
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.


Wczoraj umówiłem sie na wizytę w serwisie Dodge na czwatrek ale pojechałem jeszcze na kanał. Przejrzałem wszystkie wiązki od ECU i nic nie znalazłem - kable są OK. Wyciągnąłem akumulator, podstawę akumulatora, box z filtrem powietrza, skrzynke bezpiecznikową, posprawdzałem wszystkie kostki i nic. ALEE... od dołu, pod lewą lampą są dwie kostki wielo przewodowe. Ta mniejsza była zalana i kilka styków zaczęło już korodować. Jakaż była moja radość bo chyba znalazłem usterkę! Smile
(zrobiłem fotki ale nie wiem jak moge je tu wstawić)
Przeczyściłem tym co miałem pod ręką, poskładałem i pojechałem do domu z bananem na twarzy. Błędy wykasowałem albo ich nie było po wcześniejszym wykasowaniu - nie pamiętam.
Radość moja jednak długo nie trwała; dziś po przejechaniu około 60km znów zamuliło auto, brak reakcji na gaz i kontrolki piorun i esp, ale nie świecił sie MIL. Podłączyłem sie pod OBD i sczytałem błędy ale nie wykasowałem ich - niech chłopaki w serwisie mają jakiś ślad po usterce.
Po drodze kilka razy gasiłem i odpalałem silnik, robiłem różne kombinacje, miałem też mały postój kilkunastominutowy, ale problem nie ustawał - auto zamulone cały czas.

Wróciłem do Kielc, pojechałem na kanał. Tym razem byłem już przygotowany na czyszczenie zalanej, skorodowanej kostki.
Przedmuchałem sprężonym powietrzem, przeczyściłem Kontaktem S i Kontaktem U i przedmuchałem.
Wyjechałem z kanału. Odpaliłem ponownie auto i..... kontrolki pogasły i auto normalnie jedzie. Przejechałem jakieś 250km i nadal jest dobrze. Auto jakby mocniejsze niż wcześniej. Znów podłączyłem sie przez OBD czy coś sie zmieniło i błędy są nadal takie same, nic nie doszło - nie wykasowałem ich.
Jutro też mam do przejechania troche km i zobaczymy co bedzie.
Powrót do góry
DZ1

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
Wysłany: Czw 09 Lis 2017, 02:37
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.


Dziś zrobiłem 540km i nadal wszystko OK. Czyżby pomogło dokładne czyszczenie skorodowanej kostki?
Błędy w ECU te same, nic nie doszło.
Jutro wizyta w serwisie Dodge - ciekawe co mi powiedzą...
Powrót do góry
DZ1

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
Wysłany: Sob 11 Lis 2017, 02:40
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.


Otwieram szampana, PROBLEM ROZWIĄZANY ! Smile Smile Smile

Zrobiłem kolejne ponad 400km i nadal wszystko OK.
Ale po kolei:
Wczoraj byłem w serwisie Dodge i okazało sie, że padła im sieć czy coś w tym stylu i nie mogli podłączyć się swoim kompem diagnostycznym pod Calibra ale pogadałem sobie nieco z pracownikiem serwisu. Opisałem mu całą historię z autem, kody błędów itd. Powiedział, że pierwsze co to zaczęliby sprawdzanie właśnie tej kostki elektrycznej pod lewą lampą, która była u mnie zalana bo w Calibrach jest ona umieszczona w takim miejscu, że często jest z tym problem - po prostu ''ten typ tak ma'' - kostki elektryczne ''firmowo'' umieszczone są w miejscu, które narażone jest na zalanie.

Pracownik serwisu powiedział również, że jeśli po dokładnym przeczyszczeniu tej kostki problem już sie nie pojawia to on jest na 90% pewny, że właśnie ta zalana kostka powodowała usterkę i podpinanie sie u nich pod kompa właściwie nie ma sensu.
Pomyślałem: OK. Czyli dwie stówy w kieszeni Smile
Dopytałem też, jak moje domysły mają sie do rzeczywistości, czyli czy ten błąd P0653 czyli nieprawidłowe napiecie 5V faktycznie zasila czujniki i jeśli jest nieprawidłowe to ECU może sypać różnymi błędami - potwierdził.

Dziś wjechałem kolejny raz na kanał, dla pewności przeczyściłem jeszcze raz kostke KontaktemS, Kontaktem U i sprężonym powietrzem. Zabezpieczyłem samo wulkanizującą taśmą + taśma izolacyjna + trytki + zmieniłem położenie kostki (zrobiłem fotki)
Na wszelki wypadek w podobny sposób zabezpieczyłem też tą drugą większą kostke (chociaż ta większa ma takie jakby mini dławiki gumowe na każdy kabelek wiec jest ona bardziej odporna na działanie wody)

Pomierzyłem też tą zalaną kostkę i co sie okazało: po pierwsze jest w niej napięcie 5V do zasilania czujników i po drugie pin 5V jest blisko obok pinu 12V - teraz nie mam wątpliwości, że błąd P0653 powodowało zwarcie pinu 5V z pinem 12V przez korozje i wode w zalanej kostce.
Jeśli bawilibyście sie tą mniejszą kostką to napięcie 5V występuje w niej tylko wtedy gdy silnik pracuje. Na samym włączonym zapłonie niema napięcia 5V.
Proponuje Wam zabezpieczyć te kostki zanim będziecie mieli jakieś dziwne problemy z Waszymi Calibrami.

Podsumowując: ciesze sie, że Caliber znów ''w formie'' Smile i ciesze sie i mam nadzieje, że ta moja cała pisanina w tym wątku może sie komuś przydać i oszczędzić czas i pieniądze.
Powrót do góry
DZ1

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
Wysłany: Sob 23 Gru 2017, 12:43
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.


foto przed i po naprawie:






Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Sob 23 Gru 2017, 12:43
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Słoik

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Internet
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 30 Sty 2018, 17:54
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.


Jak dla mnie to jest przebicie na cewce lub na 4 Very Happy, a jeśli nie to może brak masy lub styku. Wszyscy namiętnie wymieniają żarówki z prawej strony Very Happy
Powrót do góry
Słoik

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Internet
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Lut 2018, 14:48
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.


A tak na poważnie.
Proponuję sprawdzić czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego.
Dlaczego?
Szarpanie silnika występuje ponieważ zaistniało spalanie stukowe, nie równa praca, nie wkręca się na obroty, brak mocy.
Czyli problem z zapłonem.

Warto też sprawdzić połączenie które kolega pokazał. Prawdę mówiąc nie wiem dlaczego te styki tak wyglądają.....
Koszt czujników to około 100 pl a nawet taniej.
Powrót do góry
Słoik

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Internet
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Lut 2018, 15:13
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.


A dla malkontentów :
Jeśli przepustnica, czujniki lub zapłon są w porządku to należy zdjąć głowice i zregenerować wypalone zawory.
Powrót do góry
Słoik

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Internet
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 09 Lut 2018, 20:03
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.


Więc tak:
Po zbadaniu sprawy i zakończeniu naprawy z czystym sumieniem mogę napisać....
Jeśli zaświeci się kontrolka przepustnicy należy wymienić przepustnicę.
Dodatkowe kontrolki świecą się bo pracują na jednym obwodzie.
Czyli jeśli świeci się kontrolka przepustnicy należy ją wymienić.
Tzw wypadanie zapłonu to nie wypadanie zapłonu tylko jego brak. Brak ponieważ nie pracują wtryski, zaczyna się od jednego i po kolei aż zacznie silnik śmigać na jednym grze lub padnie całkiem, jest to wynik przepalania się elektroniki we wnętrzu owej przepustnicy. Pozytywne jest jedynie to że nadmiar paliwa nie spływa do misy.
Do naprawy usterki potrzebne są....
Przepustnica szt 1
Płyn chłodniczy 5 L
Oczywiście wcześniej należy sprawdzić.
Czujnik położenia wału.
Czujnik wałków
Zapłon oraz cewki.
Objawy mogą być takie same.

Stara przepustnica została mi podarowana, to też ją zbadam od strony mechanicznej i elektronicznej.

Życzę powodzenia.
Powrót do góry
DZ1

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
Wysłany: Sob 10 Lut 2018, 08:29
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.


Słoik, NAJPIERW przeczytaj cały wątek a dopiero POTEM ewentualnie snuj swoje teorie, ale tak na szybko napisze tutaj specjalnie dla Ciebie, że jeśli tego jeszcze nie zauważyłaś, to problem został rozwiązany. Co, jak i dlaczego - wszystko masz opisane w tym temacie - wystarczy poczytać.
Powrót do góry
Słoik

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Internet
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 22 Mar 2018, 20:47
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.


Temat:

( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica.

Więc moja wypowiedz jest całkiem w temacie. Smile

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Dodge Caliber »

Opinie o samochodach Dodge Caliber - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne


DodgeRam

279 900

2019r.

92 000 km

kujawsko-pomorskie

DodgeGrand Caravan

59 990

2017r.

179 323 km

pomorskie

DodgeJourney

74 990

2019r.

103 071 km

pomorskie

DodgeCharger

184 990

2019r.

38 442 km

pomorskie

DodgeRam

51 777

2006r.

110 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System