Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
Jak ci wywala tyle błedów to możliwe że przetarty masz jakiś przewód i dotyka ci do masy. Ja tak kiedyś miałem właśnie w mercedesie. Skubany potrafił bez powodu zgasnąć, tak nagle i wywalał cała listę błędów. Prawie pół roku jeździłem do różnych magików a okazało się to co ci napisałem powyżej. POZDR. _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
Wczoraj umówiłem sie na wizytę w serwisie Dodge na czwatrek ale pojechałem jeszcze na kanał. Przejrzałem wszystkie wiązki od ECU i nic nie znalazłem - kable są OK. Wyciągnąłem akumulator, podstawę akumulatora, box z filtrem powietrza, skrzynke bezpiecznikową, posprawdzałem wszystkie kostki i nic. ALEE... od dołu, pod lewą lampą są dwie kostki wielo przewodowe. Ta mniejsza była zalana i kilka styków zaczęło już korodować. Jakaż była moja radość bo chyba znalazłem usterkę!
(zrobiłem fotki ale nie wiem jak moge je tu wstawić)
Przeczyściłem tym co miałem pod ręką, poskładałem i pojechałem do domu z bananem na twarzy. Błędy wykasowałem albo ich nie było po wcześniejszym wykasowaniu - nie pamiętam.
Radość moja jednak długo nie trwała; dziś po przejechaniu około 60km znów zamuliło auto, brak reakcji na gaz i kontrolki piorun i esp, ale nie świecił sie MIL. Podłączyłem sie pod OBD i sczytałem błędy ale nie wykasowałem ich - niech chłopaki w serwisie mają jakiś ślad po usterce.
Po drodze kilka razy gasiłem i odpalałem silnik, robiłem różne kombinacje, miałem też mały postój kilkunastominutowy, ale problem nie ustawał - auto zamulone cały czas.
Wróciłem do Kielc, pojechałem na kanał. Tym razem byłem już przygotowany na czyszczenie zalanej, skorodowanej kostki.
Przedmuchałem sprężonym powietrzem, przeczyściłem Kontaktem S i Kontaktem U i przedmuchałem.
Wyjechałem z kanału. Odpaliłem ponownie auto i..... kontrolki pogasły i auto normalnie jedzie. Przejechałem jakieś 250km i nadal jest dobrze. Auto jakby mocniejsze niż wcześniej. Znów podłączyłem sie przez OBD czy coś sie zmieniło i błędy są nadal takie same, nic nie doszło - nie wykasowałem ich.
Jutro też mam do przejechania troche km i zobaczymy co bedzie.
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
Dziś zrobiłem 540km i nadal wszystko OK. Czyżby pomogło dokładne czyszczenie skorodowanej kostki?
Błędy w ECU te same, nic nie doszło.
Jutro wizyta w serwisie Dodge - ciekawe co mi powiedzą...
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
Otwieram szampana, PROBLEM ROZWIĄZANY !
Zrobiłem kolejne ponad 400km i nadal wszystko OK.
Ale po kolei:
Wczoraj byłem w serwisie Dodge i okazało sie, że padła im sieć czy coś w tym stylu i nie mogli podłączyć się swoim kompem diagnostycznym pod Calibra ale pogadałem sobie nieco z pracownikiem serwisu. Opisałem mu całą historię z autem, kody błędów itd. Powiedział, że pierwsze co to zaczęliby sprawdzanie właśnie tej kostki elektrycznej pod lewą lampą, która była u mnie zalana bo w Calibrach jest ona umieszczona w takim miejscu, że często jest z tym problem - po prostu ''ten typ tak ma'' - kostki elektryczne ''firmowo'' umieszczone są w miejscu, które narażone jest na zalanie.
Pracownik serwisu powiedział również, że jeśli po dokładnym przeczyszczeniu tej kostki problem już sie nie pojawia to on jest na 90% pewny, że właśnie ta zalana kostka powodowała usterkę i podpinanie sie u nich pod kompa właściwie nie ma sensu.
Pomyślałem: OK. Czyli dwie stówy w kieszeni
Dopytałem też, jak moje domysły mają sie do rzeczywistości, czyli czy ten błąd P0653 czyli nieprawidłowe napiecie 5V faktycznie zasila czujniki i jeśli jest nieprawidłowe to ECU może sypać różnymi błędami - potwierdził.
Dziś wjechałem kolejny raz na kanał, dla pewności przeczyściłem jeszcze raz kostke KontaktemS, Kontaktem U i sprężonym powietrzem. Zabezpieczyłem samo wulkanizującą taśmą + taśma izolacyjna + trytki + zmieniłem położenie kostki (zrobiłem fotki)
Na wszelki wypadek w podobny sposób zabezpieczyłem też tą drugą większą kostke (chociaż ta większa ma takie jakby mini dławiki gumowe na każdy kabelek wiec jest ona bardziej odporna na działanie wody)
Pomierzyłem też tą zalaną kostkę i co sie okazało: po pierwsze jest w niej napięcie 5V do zasilania czujników i po drugie pin 5V jest blisko obok pinu 12V - teraz nie mam wątpliwości, że błąd P0653 powodowało zwarcie pinu 5V z pinem 12V przez korozje i wode w zalanej kostce.
Jeśli bawilibyście sie tą mniejszą kostką to napięcie 5V występuje w niej tylko wtedy gdy silnik pracuje. Na samym włączonym zapłonie niema napięcia 5V.
Proponuje Wam zabezpieczyć te kostki zanim będziecie mieli jakieś dziwne problemy z Waszymi Calibrami.
Podsumowując: ciesze sie, że Caliber znów ''w formie'' i ciesze sie i mam nadzieje, że ta moja cała pisanina w tym wątku może sie komuś przydać i oszczędzić czas i pieniądze.
Dołączył: 30 Sty 2018 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Internet Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Lut 2018, 14:48
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
A tak na poważnie.
Proponuję sprawdzić czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego.
Dlaczego?
Szarpanie silnika występuje ponieważ zaistniało spalanie stukowe, nie równa praca, nie wkręca się na obroty, brak mocy.
Czyli problem z zapłonem.
Warto też sprawdzić połączenie które kolega pokazał. Prawdę mówiąc nie wiem dlaczego te styki tak wyglądają.....
Koszt czujników to około 100 pl a nawet taniej.
Dołączył: 30 Sty 2018 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Internet Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 09 Lut 2018, 20:03
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
Więc tak:
Po zbadaniu sprawy i zakończeniu naprawy z czystym sumieniem mogę napisać....
Jeśli zaświeci się kontrolka przepustnicy należy wymienić przepustnicę.
Dodatkowe kontrolki świecą się bo pracują na jednym obwodzie.
Czyli jeśli świeci się kontrolka przepustnicy należy ją wymienić.
Tzw wypadanie zapłonu to nie wypadanie zapłonu tylko jego brak. Brak ponieważ nie pracują wtryski, zaczyna się od jednego i po kolei aż zacznie silnik śmigać na jednym grze lub padnie całkiem, jest to wynik przepalania się elektroniki we wnętrzu owej przepustnicy. Pozytywne jest jedynie to że nadmiar paliwa nie spływa do misy.
Do naprawy usterki potrzebne są....
Przepustnica szt 1
Płyn chłodniczy 5 L
Oczywiście wcześniej należy sprawdzić.
Czujnik położenia wału.
Czujnik wałków
Zapłon oraz cewki.
Objawy mogą być takie same.
Stara przepustnica została mi podarowana, to też ją zbadam od strony mechanicznej i elektronicznej.
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
Słoik, NAJPIERW przeczytaj cały wątek a dopiero POTEM ewentualnie snuj swoje teorie, ale tak na szybko napisze tutaj specjalnie dla Ciebie, że jeśli tego jeszcze nie zauważyłaś, to problem został rozwiązany. Co, jak i dlaczego - wszystko masz opisane w tym temacie - wystarczy poczytać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.