Mam dwa problemy, zacznę może "szybszego". Mam zapalony check (błąd EGRu), wyciągnąłem i wyczyściłem EGR i przepustnicę. Czy jest możliwość skasowania światełka samemu, powinien sam zgasnąć czy też trzeba jechać pod komputer?
Druga sprawa - moje światła bardzo nisko świecą (długie świecą tak, jak powinny świecić mijania, stajać 5m od ściany brakuje im, bagatela, około 10 cm do zalecanego 1%). Jak próbuję regulować za pomocą przycisku to słychać "stukanie", jakby śruba od regulacji po prostu się przekręcała na końcu zakresu. Ręczna regulacja na kostce za reflektorem również skurkuje tym samym (koniec zakresu regulacji). Stwierdziłem, że po prostu dobiorę się do mocowań i podłożę podkładki od dołu, dzięki czemu lampa pójdzie do góry i tak też zrobiłem, wcześniej zaznaczając sobie "docelową" wysokość na ścianie. Po wrzuceniu podkładek do prawej lampy odpaliłem światła i przez chwilę słychać było jakby pracujący "silniczek" ale lampa świeciła ładnie, wysoko, nie opuszczała się więc zabrałem się za lewą. Po wrzuceniu identycznego zestawu podkładek z lewej strony włączyłem światła i okazało się, że i lewa i prawa strona świeci tak samo jak wcześniej, czyli za nisko. Czy Caliber w jakiś sposób sam poziomuje światła? Wyciągnąłem lampę i wydaje mi się, że u góry, od środka samochodu jest regulacja w pionie, a w dolnym rogu od zewnątrz jest regulacja w poziomie, a "górną" regulację (z kostką, silniczkiem i brązową, plastikową śrubką regulacji) mam już podciągniętą maksymalnie. Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Moim zdaniem, przy regulacji elektronicznej (ze środka auta), nie powinno pojawiać się "stukanie" i tu może być problem. Dodam, że wyciągałem tą kostkę od regulacji i niebieska śruba jest wkręcona maksymalnie, więc zakresu już nie zwiększę. Patrząc na obłyśnik reflektora wydaje się, że powinien mieć on większy zakres regulacji, a rusza się tylko "do połowy".
Jeśli ktoś ma pomysł, co może być problemem to bardzo proszę poradę, bo sam już załamuję ręce. Sądziłem, że "manualne" ustawienie coś da, ale dziwnym trafem lampy niestety powróciły do stanu pierwotnego. Może ktoś wie, za sprawą czego tak się mogło stać?
Jeśli dotarłeś do końca postu to bardzo dziękuję Czekam na każdą sugestię.
Re: ( Dodge Caliber ) Ustawianie wysokości świecenia świateł, check
Cześć!
Dla potomnych wyjaśnię, o co chodziło ze światłami. Nie wiem, co ktoś przy nich kombinował, ale elementy sterujące światłami były niewłaściwie złożone.
Element odpowiadający za ustawianie świateł składa się z:
- płytki elektronicznej,
- silniczka elektrycznego z kołem ślimakowym (kolor czarny),
- długiej belki koloru białego z gwintem, obracanej przez ślimaka,
- koła zębatego białego, napędzanego przez belkę,
- wkręcającego się w białe koło zębate czarnego elementu, który podnosi również "dźwigienkę" elementu znajdującego się na płytce elektronicznej.
Ostatni element przesuwa dźwignię elementu, który na moje oko jest po prostu opornikiem suwakowym, dzięki czemu element sterujący dowiaduje się, w jakiej pozycji ustawione są światła. Nie jestem pewien jak powinno to wyglądać normalnie, ale ja, po sprawdzeniu działania silniczka (12V prądu stałego, mogą to być np. 3 baterie 18650 połączone szeregowo) po prostu podniosłem (odkręciłem czarny element) maksymalnie za pomocą połączonego na krótko silniczka i wpiąłem w czarny element dźwignię potencjometru. Światła są odpowiednio wysoko, w razie czego będę jeszcze regulował manualnie. Możnaby było tą dźwignię skleić z czarnym elementem, ale nie będąc pewien, co jest przyczyną błędnie działających świateł, nie ryzykowałem
Co do checka - po wyczyszczeniu EGRu i przepustnicy oraz skasowaniu błędu, check wystąpił ponownie. Jutro jadę znowu na diagnostykę, bo były również błędy mówiące o 3 i 4 cylindrze. Jak zweryfikuję, co jest przyczyną ponownego wystąpienia checka, dam znać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.