opiszę po krótce o co chodzi, w moim Calibrze 1.8 zaczęły ciężko wchodzić biegi, podjechałem do znajomego warsztatu, odpowietrzyli układ i problem zniknął, ale tylko podczas jazdy, biegi wchodzą bez problemu, natomiast na postoju przy odpalonym silniku, biegi wchodzą z oporem (mniejszym, niż przed odpowietrzeniem, ale jednak z oporem).
Poziom oleju w skrzyni ok, wysprzęglik raczej cały (suchy i nie ubywa płynu hamulcowego), sprzęgło się nie ślizga, nie szarpie, ani nic z tych rzeczy.
Miał ktoś podobny problem ? Gdzie mogę szukać przyczyny, pompka sprzęgła walnięta, czy coś innego ? Auto ma 130 tys. przebiegu.
Witam miałem podobny problem odpowietrzyłem , wymieniłem płyn później wymieniłem pompkę cena 150 zł
(jak chcesz to mam na podmiankę do sprawdzenia ), kilka dni było dobrze i zaczeło się znowu a wiec wymieniłem wysprzęglik cena 65zł, ale cały dzień pracy bo trzeba wyjmować skrzynie.
Sprawdź pedał rano czy wpada w podłogę
W skrzyni jest plastikowa zaślepka (przy kole zębatym) możesz sprawdzić czy tam pojawia się płyn.
Witam miałem podobny problem odpowietrzyłem , wymieniłem płyn później wymieniłem pompkę cena 150 zł
(jak chcesz to mam na podmiankę do sprawdzenia ), kilka dni było dobrze i zaczeło się znowu a wiec wymieniłem wysprzęglik cena 65zł, ale cały dzień pracy bo trzeba wyjmować skrzynie.
Sprawdź pedał rano czy wpada w podłogę
W skrzyni jest plastikowa zaślepka (przy kole zębatym) możesz sprawdzić czy tam pojawia się płyn.
Juti też masz problem ze sprzęgłem? Odpowietrzyłem swoje i na następny dzień po kilku godzinach pedał znowu w podłodze. Płyn nie ucieka nigdzie - wysprzęglik?
Miałem podobną akcje z pedałem w podłodze, tzn sprzęgło łapało bardzo nisko, niżej niż w innych autach którymi jeździłem do tej pory i zastanawiałem sie (wspólnie z moim mechanikiem, który nie ma zbyt wielkiego doświadczenia z amerykańcami) czy ''ten typ tak ma'' czy faktycznie coś sie dzieje bo po za tym ''sprzęgłem w podłodze'' wszystko było OK (robiłem też regeneracje sprzęgła i do wymiany był też wysprzęglik). Posprawdzał wszystko i zasugerował wymiane pompki sprzęgła, wymienił i to pomogło - teraz pedał sprzęgła działa normalnie. I tutaj ważne jest też odpowietrzenie układu.
A u Kolegi susik89 sprzęgło może być już tak nisko (właśnie z powodu pompki sprzęgła), że biegi zaczynają ciężko wchodzić - ale to są tylko moje domysły.
Pozdr,
U mnie biegi wchodzą idealnie, sprzęgło bierze dość szybko (blisko podłogi), ale efekty dźwiękowe mnie niepokoją. Na wolnych obrotach - odgłos jakby luźne koło na luźnej osi, a podczas jazdy pogłos. Niedawno robiłem regenerację skrzyni, bo szumiały łożyska. Teraz nie wiem - tarcza sprzęgła? łozysko wysprzęglika? _________________ Dodge Forever
Juti też masz problem ze sprzęgłem? Odpowietrzyłem swoje i na następny dzień po kilku godzinach pedał znowu w podłodze. Płyn nie ucieka nigdzie - wysprzęglik?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.