Dodge

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumoponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowy parownik, problem z dodawaniem gazu podczas jazdy



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - I generacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pitermxa

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Cinquecento 700 r.1995 gaźnik FOS benzyna+LPG
Piwa: 1/3
Wysłany: Pią 25 Cze 2010, 08:02
Temat postu:

Nowy parownik, problem z dodawaniem gazu podczas jazdy


Mam do was pytanko...
Otóż na dniach wymieniałem parownik w mojej instalacji gazowej. I mam dziwne objawy, które się nasilają na zimnym silniku.
Gdy zapalam samochód i ruszam, samochód rusza normalnie, lecz gdy ma się już wkręcać na wyższe obroty i przyspieszyć, to traci moc, a w zasadzie jej nie zyskuje... jedzie prędkością tą którą osiągnąłem ruszając czyli ok. 10 km/h. Żeby przyspieszyć muszę włączyć dwójkę... i ta sama sytuacja.. ciągnie do 20-30km/h i nie mogę wejść na wyższe obroty. Tak samo na reszcie biegów. Z tymi objawami pojechałem do gazownika i zrobił następujące modyfikacje.
W komorze filtra powietrza na stałe przykręcił klapkę znajdującą się po lewej jego stronie... rurę która z drugiej (prawej) strony szła do doły do takiego kołnierza z którego miało być zasysane ciepłe powietrze i skierował ją w prawy górny róg pod maską... w okolice elektro-zaworu od gazu.
Wyregulował na rozgrzanym silniku z sondą w rurze i po tych zabiegach autko miało takiego kopa, że prawie się zabiłem:) Rano objawy wróciły w całości. Nie zdążyłem dobrze zagrzać silnika bo mam niedaleko do pracy, więc nie wiem czy to przypadłość zimnego silnika, czy po prostu przypadłość. Czy ktoś z was mógłby mi podpowiedzieć co jest grane? Świece i przewody były wymieniane, a gaźnik czyszczony przez dobrego fachowca miesiąc temu. UPC wymienione w gazie wymieniony filtr i zregenerowany parownik.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
jacstas

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 326
Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa
Posiadane auto: PUNTO 1.9D
Piwa: 18/2
Wysłany: Pią 25 Cze 2010, 09:02
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowy parownik, problem z dodawaniem gazu podczas jazdy


na łączeniu parownika z przewodem doprowadzającym powietrze do gaźnika masz pokrętło możliwe że nie dostaje odpowiedniej ilości gazu. odpal i przekręć najpierw odkręcając albo zakręcając nie wiem w którą strone.
WAŻNE markerem albo czymś zaznacz sobie położenie tej śruby i pamiętaj ile obrotów ją zrobiłeś bo można pochrzanić gorzej. po każdym przekręceniu po ok pół obrotu sprawdź dodając gazu czy się wkręca na obroty a jeśli nie da się tak sprawdzić to przejażdżka za każdym razem
Do innych użytkowników forum:
jakie powietrze powinien zasysać jeżeli jest lpg?? ciepłe zimne czy klapkę pomiędzy ustawić
_________________
Pomogłem?? Postaw piwko
WEBER FOS te gaźniki znam na pamięć
Powrót do góry
pitermxa

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Cinquecento 700 r.1995 gaźnik FOS benzyna+LPG
Piwa: 1/3
Wysłany: Pią 25 Cze 2010, 09:43
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowy parownik, problem z dodawaniem gazu podczas jazdy


Tylko, że ja byłem u gazownika i on regulował tym pokrętłem i przy użyciu dodatkowo jeszcze sondy zczytującej spalanie. Także myślę, że jest dobrze ustawiona. Dzwoniłem jeszcze dzisiaj do niego i powiedział mi, że parownik jest dość wysoko zamontowany i możliwe, ze silnik musi się trochę mocniej zagrzać, żeby ciepła woda dotarła do parownika... Powiedział, że gaz zimny gaz może zalewać gaźnik i dlatego nie chce ciągnąć, bo jest zalewany. To nie są dokładnie jego słowa ale to wywnioskowałem z kontekstu.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
archive_18

Auto Maniak



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 15058


Piwa: 1623/642
Wysłany: Pią 25 Cze 2010, 19:07
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowy parownik, problem z dodawaniem gazu podczas jazdy


Nie powinno się zaślepieć dolotów.
Takie praktyki to ostateczność i partzantka.
Reduktor do poprawnej pracy potrzebuje temperatury 30*C.
Jeżeli regulacja na ciepłym silniku pomogła to auto dostaje za dużo gazu.
Na zimnym silniku nie jest w stanie przepalić tej ilości i jest zalewany.
Proponuje zamienić reduktor na inny bo najprawdopodobniej ten który masz jest uszkodzony i dlatego nie jest stabilny w zakresie temperaturowym.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
pitermxa

Debiutant



Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 32
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Cinquecento 700 r.1995 gaźnik FOS benzyna+LPG
Piwa: 1/3
Wysłany: Pon 28 Cze 2010, 08:32
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowy parownik, problem z dodawaniem gazu podczas jazdy


W weekend byłem w dalszej podróży i zaobserwowałem takie objawy... autko ma jakby dziurę w gazie gdy zaczynam dociskać gaz samochód przyspiesza w pewnym momencie zachowuje się jakby był zalewany, ale jak docisnę pedał głębiej to znowu zaczyna przyspieszać... dzieje się tak na biegach 1-3, natomiast spory problem pojawia się na 4. Nawet przy rozgrzanym silniku, żeby cc zaczął ciągnąć do przodu na czwartym biegu to muszę się rozpędzić na 3-jce przynajmniej do 75km na godzinę (czyli muszę nieźle przytyrać cieniasa). Jeżeli się nie rozpędzę do tej prędkości to auto w ogóle nie przyspiesza a nawet przy małym wzniesieniu zwalnia i muszę redukcje biegu robić... Czy to może być wina złego reduktora? Z tego co wiem to mam zamontowany LOVATO który był regenerowany tydzień temu. Kurcze byłem już dwa razy na regulacji gazu - a nie mam blisko do gazownika i nie wiem czy już mam się przyzwyczajać do takiej jazdy czy jednak da się coś z tym zrobić.
Jeszcze raz dziękuje wszystkim za podpowiedzi i stawiam piwka!!!
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status
Reklama








Wysłany: Pon 28 Cze 2010, 08:32
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
archive_18

Auto Maniak



Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 15058


Piwa: 1623/642
Wysłany: Pon 28 Cze 2010, 23:22
Temat postu:

Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Nowy parownik, problem z dodawaniem gazu podczas jazdy


Kolego to co powiedział ci gazownik mija się z prawdą.
Przy obecnej temperaturze reduktor powinien być stabilny także na zimnym silniku.
Wina leży w regeneracji parownika i nie ma co dalej szukać przyczyny.
Regeneracja parownika to moim zdaniem wyrzucone pieniądze w błoto.Żadko sie zdarza żeby parownik po regeneracji trzymał parametry.
_________________
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - I generacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Instalacje LPG - I generacja


DodgeGrand Caravan

59 990

2017r.

179 323 km

pomorskie

DodgeChallenger

108 900

2017r.

115 090 km

pomorskie

DodgeGrand Caravan

72 900

2018r.

229 518 km

pomorskie

DodgeDurango

97 990

2014r.

173 145 km

pomorskie

DodgeDurango

97 990

2015r.

228 496 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System