Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Southend-on-Sea,Essex,UK Posiadane auto: DODGE CALIBER SXT SPORT 2.0d
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Sie 2011, 20:12
Temat postu:
Utrata mocy podczas przyśpieszania
Witam jestem nowym forumowiczem i posiadam od roku calibra.Od jakiegoś czasu mam problem z mocą silnika a ściśle mówiąc z utratą jej.Towarzyszy temu swoisty syk.Utrata mocy pojawia się głównie podczas przyśpieszania na 5-6 biegu zaobserwowałem również że czasami towarzyszą temu zjawisku przepalanie się żarówek głównie pozycji.Z każdej porady będę wdzięczny
Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania
Witam!
Przyłączam się do pytania Anjey. Mam to samo. Dokładniej rzecz biorąc Caliber traci moc przy przekroczeniu 120-130km/h. Obroty raczej nie mają tutaj nic do rzeczy z tego względu, że na niższych biegach, można piłować auto aż do odcinki zapłonu i nic. Jak już się przekroczy te magiczną prędkość 120km/h, to później samochodzik jest zamulony przy każdej prędkości, zupełnie jak by wyłączona została turbina. Wszystko znika po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu silnika powtórnie. Za wszelkie rady będę wdzięczny.
Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łomianki Posiadane auto: Caliber 2.0 CRD
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Maj 2012, 21:53
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania
Ja miałem to samo tzn. spadek mocy przy 120 km. Po wyłączeniu silnika wracało do normy. Po kilku dniach problem zniknął ale pojawiła się kontrolka silnika. W serwisie wzieli 400 zł za diagnostyke i powiedzieli że to EGR i koszt naprawy 1700 zł. Zabrałem samochód i sam sprawdziłem na tanim kabelku z allegro i faktycznie wyszedł błąd EGR. Po zakupie używanego od audii wymieniłem i niby wszystko gra bo błąd zniknął ale zaczęły sie ponowne spadki mocy. Wymieniłem filtr powietrza na nowy. niby wszystko Ok. i przeszło ale zaczęła sie nierówna praca silnika tzn szarpanie przy puszczaniu gazu (tak jakby paliwa brakowało) Teraz diagnostyka wyrzuciła błąd P0101 czyli przepływomierz i chyba P0299 turbina. Wymieniłem przepływomierz na inny używany objawy niestety te same i błąd też. Kompletnie zgłupiałem a do serwisu szkoda mi wstawiać ze względu na kasę. Podejrzewam trzy możliwe przyczyny; filtr paliwa, EGR znowu siadł, kończąca się turbinę. w sobotę wymienie filtr paliwa a jak sie nie poprawi to zmienię EGR na stary teoretycznie zepsuty i zobacze objawy.... :(
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Austria wieden Posiadane auto: Dodge Caliber CRD 2006 rok
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 17 Maj 2012, 17:47
Temat postu:
luki83
jestem posiadaczem calibra 2.0 crd silnik audi 88kw dam wam porade jestem mechanikiem jesli wesze auta sa wyposazone w filtr czasteczek stałych to lejcie paliwo zawsze do pełna ponieważ komputer rejestruje stan paliwa i zaczyna czyszczenie filtra PDF jesli bedziecie kapac po 10 litrów zawalicie go totalnie.Co do silników VW ktore są tu montowane ma on kilka wad fabrycznych pompa oleju zacierający sie wałek takze wymieniajce olej regularnie.A i jeszcze jedna fela głowice pekaja uwaga.Ja ma narazie 66000 km zero problemów oprucz zawieszenia tuleja poszła koszt 60 złotych
jestem posiadaczem calibra 2.0 crd silnik audi 88kw dam wam porade jestem mechanikiem jesli wesze auta sa wyposazone w filtr czasteczek stałych to lejcie paliwo zawsze do pełna ponieważ komputer rejestruje stan paliwa i zaczyna czyszczenie filtra PDF jesli bedziecie kapac po 10 litrów zawalicie go totalnie.Co do silników VW ktore są tu montowane ma on kilka wad fabrycznych pompa oleju zacierający sie wałek takze wymieniajce olej regularnie.A i jeszcze jedna fela głowice pekaja uwaga.Ja ma narazie 66000 km zero problemów oprucz zawieszenia tuleja poszła koszt 60 złotych
- Szanowny Panie "mechaniku" nie PDF tylko DPF a te wady które opisujesz VW wyeliminował w silnikach po 2006 roku więc przestańcie już na forach wypisywać głupoty na ten temat, jedno i to samo w koło.
Masz racje z DPF jak piszesz komputer odnotowuje tankowania i podajże co drugie lub trzecie tankowanie automatycznie czyści filtr cząstek, więc lepiej lać rzadziej i do pełna oraz w tych silnikach CRD b.ważne jest regularne wymienianie oleju.
Jeżeli chodzi o Calibry to filtry DPF zaczely byc montowane o ile dobrze pamiętam w połowie 2007 roku, a poznać to po 8 literze numeru vin, jeżeli A to nie ma a jeżeli T to niestety ma _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Austria wieden Posiadane auto: Dodge Caliber CRD 2006 rok
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 19 Maj 2012, 10:20
Temat postu:
luki83
sorki za nie precyzyjną nazwe filtra szybko pisałem.Czy ktos z was miał podobny problem jesli chodzi o wentylator który się włącza przy zimnym silniku u mnie wariuje raz włącza sie lewy pozniej prawy słyszałem że to może byc moduł sterowania.
Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łomianki Posiadane auto: Caliber 2.0 CRD
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Maj 2012, 18:37
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania
Ponieważ wątek dotyczył utraty mocy chciałem napisać że wyeliminowałem mój problem z zaworem EGR, przepływomierzem i resetem turbiny na wyższych obrotach. Wszystkiemu winna rura która odchodzi od EGR w dół w stronę chłodnicy. Na gumowej rurze zaraz za podłączeniem powstało podłużne pęknięcie jakieś 6 cm (od dołu więc niewidoczne, jedyny objaw to na rurach poniżej widoczne były smugi zwiewanego oleju) z tego powodu komputer sygnalizował błędy. Naprawa została dokonana prowizorycznie za pomocą taśmy wzmocnionej do węży gumowych. Samochód został naprawiony i nawet mniej pali niż dotychczas.
Dołączył: 01 Sie 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): DOLNOŚLĄSKIE Posiadane auto: DODGE CALIBER 2CRD
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 01 Sie 2012, 23:20
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania
MIAŁEM PODOBNĄ SYTUACJĘ BEZ PRZERWY WYSKAKIWAŁ MI BŁĄD P 0299(PRZEŁADOWANIE TURBINY) USZCZELNIŁEM WĘŻYKI PODCIŚNIENIOWE KOSZULKĄ TERMOKURCZLIWĄ ZA 2PLN NA WYSOKOŚCI AKUMULATORA ZA PRZEKAŹNIKIEM A PRZED RURĄ PESZLA (TO TA KARBOWANA OSŁONA) I PROBLEM SIĘ SKOŃCZYŁ. TAM SIĘ PRZECIERAJĄ DWA BIAŁE WĘŻYKI PODCIŚNIENIOWE ,JEDEN IDZIE DO TURBINY DRUGI DO KOLEKTORA SSĄCEGO.TERAZ AUTO PRZYSPIESZA OD 1500 OBROTÓW DO ODCIĘCIA NA KAŻDYM BIEGU NO TROCHĘ PRZESADZIŁEM ALE TURBINA JEST AKTYWNA DO MAKSIMUM.
Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania
U mnie są podobne objawy. Teraz na początku lipca wymiana oleju (mechanik wlał trochę ponad stan, co sprawdziłem poniewczasie) - pod koniec miesiąca wyjazd do Chorwacji - dzisiaj powrót i masakra. Wszystko zaczęło się na południu Europy i początkowe objawy tłumaczyłem sobie złą jakością tamtejszego paliwa; mega kopcenie na czarno przy większym przygazowaniu, później doszło szarpanie przy przyspieszaniu, odpuszczaniu gazu, a nawet przy jeździe ze stałą prędkością, a na koniec zapaliła się kontrolka MIL (standardowa kontrolka silnika/sonda lambda) i brak mocy, tak jakby w ogóle nie załączało się turbo - powrót do kraju z duszą na ramieniu - podjazdy pod górkę max 50kmh na drugim biegu - na autostradach nie więcej, jak 100kmh i to "z wiatrem". Dopiero w Polsce po zatankowaniu na Orlenie turbo znowu ożyło, ale czarny dym jest dalej i znowu szarpie. Po podłączeniu w domu pod kompa odczytałem błędy P0101 i P0299. Szukałem po forach i jest sporo podejrzanych: przepływka, EGR, nieszczelność na dolocie, turbina, wtryski (o zgrozo!). Gdzie szukać w pierwszej kolejności? Przepływka jest na wierzchu i pewnie od niej zacznę - jednak pozostali podejrzani wprowadzają mnie w zakłopotanie, bo ułożenie silnika w tym aucie jest dla mnie wyjątkowo "nie do pokumania" (schowana turbina, długie węże na dolocie, niewyraźny kolektor wydechowy, schowany filtr oleju itp. itd...). Jeśli zdecydujecie się na pomoc, to proszę o skrótowy opis, gdzie szukać danej części. Z góry dzięki.
U mnie są podobne objawy. Teraz na początku lipca wymiana oleju (mechanik wlał trochę ponad stan, co sprawdziłem poniewczasie) - pod koniec miesiąca wyjazd do Chorwacji - dzisiaj powrót i masakra. Wszystko zaczęło się na południu Europy i początkowe objawy tłumaczyłem sobie złą jakością tamtejszego paliwa; mega kopcenie na czarno przy większym przygazowaniu, później doszło szarpanie przy przyspieszaniu, odpuszczaniu gazu, a nawet przy jeździe ze stałą prędkością, a na koniec zapaliła się kontrolka MIL (standardowa kontrolka silnika/sonda lambda) i brak mocy, tak jakby w ogóle nie załączało się turbo - powrót do kraju z duszą na ramieniu - podjazdy pod górkę max 50kmh na drugim biegu - na autostradach nie więcej, jak 100kmh i to "z wiatrem". Dopiero w Polsce po zatankowaniu na Orlenie turbo znowu ożyło, ale czarny dym jest dalej i znowu szarpie. Po podłączeniu w domu pod kompa odczytałem błędy P0101 i P0299. Szukałem po forach i jest sporo podejrzanych: przepływka, EGR, nieszczelność na dolocie, turbina, wtryski (o zgrozo!). Gdzie szukać w pierwszej kolejności? Przepływka jest na wierzchu i pewnie od niej zacznę - jednak pozostali podejrzani wprowadzają mnie w zakłopotanie, bo ułożenie silnika w tym aucie jest dla mnie wyjątkowo "nie do pokumania" (schowana turbina, długie węże na dolocie, niewyraźny kolektor wydechowy, schowany filtr oleju itp. itd...). Jeśli zdecydujecie się na pomoc, to proszę o skrótowy opis, gdzie szukać danej części. Z góry dzięki.
Witam.
Mialem podobny problem z moim dj.
zeby skrocic historie do krotkiej ... okazalo sie, ze winny byl przewod doprowadzajacy powietrze do filtra - czarny, gumowy...
po wcisnieciu gazu...przepsustnica otwierala sie i wskutek sparcialej gumy powodowala, ze przewod zaciskal sie do srodka co powodowalo zmniejsozny doplyw powietrza... jednym slowem "ja mu gaz a on..nic" to bylo niebezpeiczne wiec od razu autko na warsztat. Chlopaki dochodzili 3 dni do tego...
koszt przewodyu chyba ze 150 ze (nie pamietam) i robocizna oczywiscie.
polecam sprawdzic... _________________ pzdr
miazga
Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania
Może komuś się to przyda (nieszczelność turbodoładowania):
- sprawdzić rurę dolotową do zaworu EGR (u mnie było pęknięcie wzdłużne od strony silnika);
- sprawdzić mocowanie obydwu rur gumowych znajdujących się przy silniku (miałem poluzowaną opaskę metalową na wylocie węża z turbiny, oraz uszkodzony oring i przetarty "grzybek mocujący" wąż w otworze silnika);
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.