Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Anjey
Czytelnik
Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Southend-on-Sea,Essex,UK Posiadane auto: DODGE CALIBER SXT SPORT 2.0d
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 14 Sie 2011, 20:12
Temat postu: Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
Witam jestem nowym forumowiczem i posiadam od roku calibra.Od jakiegoś czasu mam problem z mocą silnika a ściśle mówiąc z utratą jej.Towarzyszy temu swoisty syk.Utrata mocy pojawia się głównie podczas przyśpieszania na 5-6 biegu zaobserwowałem również że czasami towarzyszą temu zjawisku przepalanie się żarówek głównie pozycji.Z każdej porady będę wdzięczny |
|
Powrót do góry |
|
|
leiden
Auto Maniak
Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 2305 Skąd jesteś (miejscowość / region): /Holandia Posiadane auto: RenaultTwingo 2.Twingo3 . Yamacha
Piwa: 187/12
|
Wysłany: Nie 14 Sie 2011, 21:33
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
nie szczelność na dolocie sprawdź ładowanie _________________ Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
poczfar
Dyskutant
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 62 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków Posiadane auto: chrysler, stratus sunset, cabrio, 2.0, 1998
Piwa: 1/1
|
Wysłany: Pią 19 Sie 2011, 13:20
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
Witam!
Przyłączam się do pytania Anjey. Mam to samo. Dokładniej rzecz biorąc Caliber traci moc przy przekroczeniu 120-130km/h. Obroty raczej nie mają tutaj nic do rzeczy z tego względu, że na niższych biegach, można piłować auto aż do odcinki zapłonu i nic. Jak już się przekroczy te magiczną prędkość 120km/h, to później samochodzik jest zamulony przy każdej prędkości, zupełnie jak by wyłączona została turbina. Wszystko znika po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu silnika powtórnie. Za wszelkie rady będę wdzięczny.
Pozdrowienia! |
|
Powrót do góry |
|
|
Buchalter
Czytelnik
Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łomianki Posiadane auto: Caliber 2.0 CRD
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 08 Maj 2012, 21:53
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
Ja miałem to samo tzn. spadek mocy przy 120 km. Po wyłączeniu silnika wracało do normy. Po kilku dniach problem zniknął ale pojawiła się kontrolka silnika. W serwisie wzieli 400 zł za diagnostyke i powiedzieli że to EGR i koszt naprawy 1700 zł. Zabrałem samochód i sam sprawdziłem na tanim kabelku z allegro i faktycznie wyszedł błąd EGR. Po zakupie używanego od audii wymieniłem i niby wszystko gra bo błąd zniknął ale zaczęły sie ponowne spadki mocy. Wymieniłem filtr powietrza na nowy. niby wszystko Ok. i przeszło ale zaczęła sie nierówna praca silnika tzn szarpanie przy puszczaniu gazu (tak jakby paliwa brakowało) Teraz diagnostyka wyrzuciła błąd P0101 czyli przepływomierz i chyba P0299 turbina. Wymieniłem przepływomierz na inny używany objawy niestety te same i błąd też. Kompletnie zgłupiałem a do serwisu szkoda mi wstawiać ze względu na kasę. Podejrzewam trzy możliwe przyczyny; filtr paliwa, EGR znowu siadł, kończąca się turbinę. w sobotę wymienie filtr paliwa a jak sie nie poprawi to zmienię EGR na stary teoretycznie zepsuty i zobacze objawy.... :( |
|
Powrót do góry |
|
|
luki83
Czytelnik
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Austria wieden Posiadane auto: Dodge Caliber CRD 2006 rok
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 17 Maj 2012, 17:47
Temat postu: luki83 |
|
|
jestem posiadaczem calibra 2.0 crd silnik audi 88kw dam wam porade jestem mechanikiem jesli wesze auta sa wyposazone w filtr czasteczek stałych to lejcie paliwo zawsze do pełna ponieważ komputer rejestruje stan paliwa i zaczyna czyszczenie filtra PDF jesli bedziecie kapac po 10 litrów zawalicie go totalnie.Co do silników VW ktore są tu montowane ma on kilka wad fabrycznych pompa oleju zacierający sie wałek takze wymieniajce olej regularnie.A i jeszcze jedna fela głowice pekaja uwaga.Ja ma narazie 66000 km zero problemów oprucz zawieszenia tuleja poszła koszt 60 złotych |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Czw 17 Maj 2012, 17:47
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Czw 17 Maj 2012, 23:58
Temat postu: Re: luki83 |
|
|
luki83 napisał: | jestem posiadaczem calibra 2.0 crd silnik audi 88kw dam wam porade jestem mechanikiem jesli wesze auta sa wyposazone w filtr czasteczek stałych to lejcie paliwo zawsze do pełna ponieważ komputer rejestruje stan paliwa i zaczyna czyszczenie filtra PDF jesli bedziecie kapac po 10 litrów zawalicie go totalnie.Co do silników VW ktore są tu montowane ma on kilka wad fabrycznych pompa oleju zacierający sie wałek takze wymieniajce olej regularnie.A i jeszcze jedna fela głowice pekaja uwaga.Ja ma narazie 66000 km zero problemów oprucz zawieszenia tuleja poszła koszt 60 złotych |
- Szanowny Panie "mechaniku" nie PDF tylko DPF a te wady które opisujesz VW wyeliminował w silnikach po 2006 roku więc przestańcie już na forach wypisywać głupoty na ten temat, jedno i to samo w koło.
Masz racje z DPF jak piszesz komputer odnotowuje tankowania i podajże co drugie lub trzecie tankowanie automatycznie czyści filtr cząstek, więc lepiej lać rzadziej i do pełna oraz w tych silnikach CRD b.ważne jest regularne wymienianie oleju.
Jeżeli chodzi o Calibry to filtry DPF zaczely byc montowane o ile dobrze pamiętam w połowie 2007 roku, a poznać to po 8 literze numeru vin, jeżeli A to nie ma a jeżeli T to niestety ma _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
|
|
Powrót do góry |
|
|
luki83
Czytelnik
Dołączył: 17 Maj 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Austria wieden Posiadane auto: Dodge Caliber CRD 2006 rok
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Sob 19 Maj 2012, 10:20
Temat postu: luki83 |
|
|
sorki za nie precyzyjną nazwe filtra szybko pisałem.Czy ktos z was miał podobny problem jesli chodzi o wentylator który się włącza przy zimnym silniku u mnie wariuje raz włącza sie lewy pozniej prawy słyszałem że to może byc moduł sterowania. |
|
Powrót do góry |
|
|
Buchalter
Czytelnik
Dołączył: 08 Maj 2012 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łomianki Posiadane auto: Caliber 2.0 CRD
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 21 Maj 2012, 18:37
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
Ponieważ wątek dotyczył utraty mocy chciałem napisać że wyeliminowałem mój problem z zaworem EGR, przepływomierzem i resetem turbiny na wyższych obrotach. Wszystkiemu winna rura która odchodzi od EGR w dół w stronę chłodnicy. Na gumowej rurze zaraz za podłączeniem powstało podłużne pęknięcie jakieś 6 cm (od dołu więc niewidoczne, jedyny objaw to na rurach poniżej widoczne były smugi zwiewanego oleju) z tego powodu komputer sygnalizował błędy. Naprawa została dokonana prowizorycznie za pomocą taśmy wzmocnionej do węży gumowych. Samochód został naprawiony i nawet mniej pali niż dotychczas. |
|
Powrót do góry |
|
|
poczfar
Dyskutant
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 62 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków Posiadane auto: chrysler, stratus sunset, cabrio, 2.0, 1998
Piwa: 1/1
|
Wysłany: Czw 26 Lip 2012, 19:01
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
W moim przypadku były to zawory ciśnieniowe. Cała kaseta z zaworami + wymiana 1100zł :\
Poczfar |
|
Powrót do góry |
|
|
henwac
Czytelnik
Dołączył: 01 Sie 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): DOLNOŚLĄSKIE Posiadane auto: DODGE CALIBER 2CRD
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 01 Sie 2012, 23:20
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
MIAŁEM PODOBNĄ SYTUACJĘ BEZ PRZERWY WYSKAKIWAŁ MI BŁĄD P 0299(PRZEŁADOWANIE TURBINY) USZCZELNIŁEM WĘŻYKI PODCIŚNIENIOWE KOSZULKĄ TERMOKURCZLIWĄ ZA 2PLN NA WYSOKOŚCI AKUMULATORA ZA PRZEKAŹNIKIEM A PRZED RURĄ PESZLA (TO TA KARBOWANA OSŁONA) I PROBLEM SIĘ SKOŃCZYŁ. TAM SIĘ PRZECIERAJĄ DWA BIAŁE WĘŻYKI PODCIŚNIENIOWE ,JEDEN IDZIE DO TURBINY DRUGI DO KOLEKTORA SSĄCEGO.TERAZ AUTO PRZYSPIESZA OD 1500 OBROTÓW DO ODCIĘCIA NA KAŻDYM BIEGU NO TROCHĘ PRZESADZIŁEM ALE TURBINA JEST AKTYWNA DO MAKSIMUM. |
|
Powrót do góry |
|
|
Shaggy
Czytelnik
Dołączył: 22 Lis 2009 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnoslaskie Posiadane auto: Dodge Caliber 2,0 CDR SXT, 07
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 04 Sie 2013, 23:05
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
U mnie są podobne objawy. Teraz na początku lipca wymiana oleju (mechanik wlał trochę ponad stan, co sprawdziłem poniewczasie) - pod koniec miesiąca wyjazd do Chorwacji - dzisiaj powrót i masakra. Wszystko zaczęło się na południu Europy i początkowe objawy tłumaczyłem sobie złą jakością tamtejszego paliwa; mega kopcenie na czarno przy większym przygazowaniu, później doszło szarpanie przy przyspieszaniu, odpuszczaniu gazu, a nawet przy jeździe ze stałą prędkością, a na koniec zapaliła się kontrolka MIL (standardowa kontrolka silnika/sonda lambda) i brak mocy, tak jakby w ogóle nie załączało się turbo - powrót do kraju z duszą na ramieniu - podjazdy pod górkę max 50kmh na drugim biegu - na autostradach nie więcej, jak 100kmh i to "z wiatrem". Dopiero w Polsce po zatankowaniu na Orlenie turbo znowu ożyło, ale czarny dym jest dalej i znowu szarpie. Po podłączeniu w domu pod kompa odczytałem błędy P0101 i P0299. Szukałem po forach i jest sporo podejrzanych: przepływka, EGR, nieszczelność na dolocie, turbina, wtryski (o zgrozo!). Gdzie szukać w pierwszej kolejności? Przepływka jest na wierzchu i pewnie od niej zacznę - jednak pozostali podejrzani wprowadzają mnie w zakłopotanie, bo ułożenie silnika w tym aucie jest dla mnie wyjątkowo "nie do pokumania" (schowana turbina, długie węże na dolocie, niewyraźny kolektor wydechowy, schowany filtr oleju itp. itd...). Jeśli zdecydujecie się na pomoc, to proszę o skrótowy opis, gdzie szukać danej części. Z góry dzięki. |
|
Powrót do góry |
|
|
endy27
Czytelnik
Dołączył: 31 Mar 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): DĄBROWA GÓRNICZA Posiadane auto: DODGE CALIBER 2.0CRD 2008
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 31 Mar 2016, 09:12
Temat postu: NAPISZ CO WRESZCIE MIAŁEŚ USZKODZONE? |
|
|
Shaggy napisał: | U mnie są podobne objawy. Teraz na początku lipca wymiana oleju (mechanik wlał trochę ponad stan, co sprawdziłem poniewczasie) - pod koniec miesiąca wyjazd do Chorwacji - dzisiaj powrót i masakra. Wszystko zaczęło się na południu Europy i początkowe objawy tłumaczyłem sobie złą jakością tamtejszego paliwa; mega kopcenie na czarno przy większym przygazowaniu, później doszło szarpanie przy przyspieszaniu, odpuszczaniu gazu, a nawet przy jeździe ze stałą prędkością, a na koniec zapaliła się kontrolka MIL (standardowa kontrolka silnika/sonda lambda) i brak mocy, tak jakby w ogóle nie załączało się turbo - powrót do kraju z duszą na ramieniu - podjazdy pod górkę max 50kmh na drugim biegu - na autostradach nie więcej, jak 100kmh i to "z wiatrem". Dopiero w Polsce po zatankowaniu na Orlenie turbo znowu ożyło, ale czarny dym jest dalej i znowu szarpie. Po podłączeniu w domu pod kompa odczytałem błędy P0101 i P0299. Szukałem po forach i jest sporo podejrzanych: przepływka, EGR, nieszczelność na dolocie, turbina, wtryski (o zgrozo!). Gdzie szukać w pierwszej kolejności? Przepływka jest na wierzchu i pewnie od niej zacznę - jednak pozostali podejrzani wprowadzają mnie w zakłopotanie, bo ułożenie silnika w tym aucie jest dla mnie wyjątkowo "nie do pokumania" (schowana turbina, długie węże na dolocie, niewyraźny kolektor wydechowy, schowany filtr oleju itp. itd...). Jeśli zdecydujecie się na pomoc, to proszę o skrótowy opis, gdzie szukać danej części. Z góry dzięki. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
miazgaty
Debiutant
Dołączył: 13 Lut 2016 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tychy Posiadane auto: Dodge, Journey, 2.0, 2008
Piwa: 0/2
|
Wysłany: Wto 24 Sty 2017, 00:19
Temat postu: re: problem z moca |
|
|
Witam.
Mialem podobny problem z moim dj.
zeby skrocic historie do krotkiej ... okazalo sie, ze winny byl przewod doprowadzajacy powietrze do filtra - czarny, gumowy...
po wcisnieciu gazu...przepsustnica otwierala sie i wskutek sparcialej gumy powodowala, ze przewod zaciskal sie do srodka co powodowalo zmniejsozny doplyw powietrza... jednym slowem "ja mu gaz a on..nic" to bylo niebezpeiczne wiec od razu autko na warsztat. Chlopaki dochodzili 3 dni do tego...
koszt przewodyu chyba ze 150 ze (nie pamietam) i robocizna oczywiscie.
polecam sprawdzic... _________________ pzdr
miazga
journey |
|
Powrót do góry |
|
|
muniek_gmc
Debiutant
Dołączył: 06 Lut 2017 Posty: 33 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Dodge Caliber CRD 2.O 2007r.
Piwa: 3/5
|
Wysłany: Wto 21 Lut 2017, 15:13
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
Może komuś się to przyda (nieszczelność turbodoładowania):
- sprawdzić rurę dolotową do zaworu EGR (u mnie było pęknięcie wzdłużne od strony silnika);
- sprawdzić mocowanie obydwu rur gumowych znajdujących się przy silniku (miałem poluzowaną opaskę metalową na wylocie węża z turbiny, oraz uszkodzony oring i przetarty "grzybek mocujący" wąż w otworze silnika); |
|
Powrót do góry |
|
|
Arci75
Debiutant
Dołączył: 20 Sie 2016 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość Posiadane auto: Dodge caliber 1.8 150KM 2006 r.
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 11 Kwi 2017, 16:01
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
Czy możecie mi powiedzieć gdzie znajduje się zawór egr, może jakiś rysunek będę wdzięczny. Pozdrawiam _________________ Caliber 1.8 |
|
Powrót do góry |
|
|
0l0
Czytelnik
Dołączył: 24 Kwi 2017 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Starachowice Posiadane auto: dodge caliber 2.0 2006
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 24 Kwi 2017, 20:12
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
Buchalter napisał: | Ponieważ wątek dotyczył utraty mocy chciałem napisać że wyeliminowałem mój problem z zaworem EGR, przepływomierzem i resetem turbiny na wyższych obrotach. Wszystkiemu winna rura która odchodzi od EGR w dół w stronę chłodnicy. Na gumowej rurze zaraz za podłączeniem powstało podłużne pęknięcie jakieś 6 cm (od dołu więc niewidoczne, jedyny objaw to na rurach poniżej widoczne były smugi zwiewanego oleju) z tego powodu komputer sygnalizował błędy. Naprawa została dokonana prowizorycznie za pomocą taśmy wzmocnionej do węży gumowych. Samochód został naprawiony i nawet mniej pali niż dotychczas. |
U mnie było tak samo , po wymianie rury autko tnie jak nowe _________________ Jest moc |
|
Powrót do góry |
|
|
WIECZNY778
Czytelnik
Dołączył: 14 Maj 2017 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Dodge Caliber 2,0/2010
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 14 Maj 2017, 20:05
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
Witam mam podobny problem ale ja mam 2,0 w benzynie i nie rozumiem po co w tym aucie 5 bieg...do biegu czwartego bez szału ale auto się zbiera...jak przypiłuję na 4 biegu do 5000 obrotów prędkość około 160km i wrzucam bieg piąty jest koniec jazdy pod gorę zwalnia na prostej wskazówka prędkości stoi na baczność ani drgnie po jakimś czasie jak lokomotywa ospale coś się zaczyna dziać ale prawie 160 kucyków i max prędkość 170...żart!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek_skc
Debiutant
Dołączył: 11 Cze 2017 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Skierniewice Posiadane auto: Dodge Journey 2.0crd mps6
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 12 Lip 2017, 15:25
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
Journey 2.0crd Max 120km//h .znalazłem luźny wężyk podciśnienia koloru niebieskiego .mógłby ktoś sprawdzić gdzie on powinien być założony? |
|
Powrót do góry |
|
|
Piotrek_skc
Debiutant
Dołączył: 11 Cze 2017 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Skierniewice Posiadane auto: Dodge Journey 2.0crd mps6
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 18 Lip 2017, 22:14
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
Przyczyną znaleziona. Pęknięty przewód od ic.auto odzylo.a niebieski przewod podcisnieniowy wchodzi do obudowy F.powietrza. |
|
Powrót do góry |
|
|
smarzyk
Dyskutant
Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 150KM
Piwa: 7/2
|
Wysłany: Czw 14 Wrz 2017, 07:11
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
Arci75 napisał: | Czy możecie mi powiedzieć gdzie znajduje się zawór egr, może jakiś rysunek będę wdzięczny. Pozdrawiam |
Aloha,
1.8 nie posiada EGR'u _________________ Pomogłem Tobie, daj browarka, no nie wstydź się |
|
Powrót do góry |
|
|
xxxtekilaxxx
Czytelnik
Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Nowy Świętów Posiadane auto: Ford Mondeo MK1 1.8TD Kombi
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sob 13 Sty 2018, 13:02
Temat postu: zawór egr |
|
|
W dodge caliber 2.0 CRD zawór EGR znajduje się na kolektorze ssącym razem z przepustnicą podpięta jest do niego rura z turbo |
|
Powrót do góry |
|
|
Sneaky
Czytelnik
Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Fiat Dublo
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Czw 01 Lut 2018, 12:16
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania |
|
|
A jest możliwość, że brak mocy jest spowodowany zapchanym katalizatorem? Bo jeśli tak to czeka mnie chyba jego wymiana. Na stronie https://katalizatorychrzanow.pl/ znalazłem informacje na temat sprzedaży starego katalizatora. Myślicie że sie to opłaca w momencie, gdy chcę kupić nowy? |
|
Powrót do góry |
|
|
|