Dodge

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumoponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anjey

Czytelnik



Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Southend-on-Sea,Essex,UK
Posiadane auto: DODGE CALIBER SXT SPORT 2.0d
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 14 Sie 2011, 20:12
Temat postu:

Utrata mocy podczas przyśpieszania


Witam jestem nowym forumowiczem i posiadam od roku calibra.Od jakiegoś czasu mam problem z mocą silnika a ściśle mówiąc z utratą jej.Towarzyszy temu swoisty syk.Utrata mocy pojawia się głównie podczas przyśpieszania na 5-6 biegu zaobserwowałem również że czasami towarzyszą temu zjawisku przepalanie się żarówek głównie pozycji.Z każdej porady będę wdzięczny
Powrót do góry
leiden

Auto Maniak



Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 2305
Skąd jesteś (miejscowość / region): /Holandia
Posiadane auto: RenaultTwingo 2.Twingo3 . Yamacha
Piwa: 187/12
Wysłany: Nie 14 Sie 2011, 21:33
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania


nie szczelność na dolocie Exclamation sprawdź ładowanie Idea
_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
poczfar

Dyskutant



Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 62
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków
Posiadane auto: chrysler, stratus sunset, cabrio, 2.0, 1998
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 19 Sie 2011, 13:20
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania


Witam!

Przyłączam się do pytania Anjey. Mam to samo. Dokładniej rzecz biorąc Caliber traci moc przy przekroczeniu 120-130km/h. Obroty raczej nie mają tutaj nic do rzeczy z tego względu, że na niższych biegach, można piłować auto aż do odcinki zapłonu i nic. Jak już się przekroczy te magiczną prędkość 120km/h, to później samochodzik jest zamulony przy każdej prędkości, zupełnie jak by wyłączona została turbina. Wszystko znika po wyłączeniu zapłonu i odpaleniu silnika powtórnie. Za wszelkie rady będę wdzięczny.

Pozdrowienia!
Powrót do góry
Buchalter

Czytelnik



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łomianki
Posiadane auto: Caliber 2.0 CRD
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Maj 2012, 21:53
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania


Ja miałem to samo tzn. spadek mocy przy 120 km. Po wyłączeniu silnika wracało do normy. Po kilku dniach problem zniknął ale pojawiła się kontrolka silnika. W serwisie wzieli 400 zł za diagnostyke i powiedzieli że to EGR i koszt naprawy 1700 zł. Zabrałem samochód i sam sprawdziłem na tanim kabelku z allegro i faktycznie wyszedł błąd EGR. Po zakupie używanego od audii wymieniłem i niby wszystko gra bo błąd zniknął ale zaczęły sie ponowne spadki mocy. Wymieniłem filtr powietrza na nowy. niby wszystko Ok. i przeszło ale zaczęła sie nierówna praca silnika tzn szarpanie przy puszczaniu gazu (tak jakby paliwa brakowało) Teraz diagnostyka wyrzuciła błąd P0101 czyli przepływomierz i chyba P0299 turbina. Wymieniłem przepływomierz na inny używany objawy niestety te same i błąd też. Kompletnie zgłupiałem a do serwisu szkoda mi wstawiać ze względu na kasę. Podejrzewam trzy możliwe przyczyny; filtr paliwa, EGR znowu siadł, kończąca się turbinę. w sobotę wymienie filtr paliwa a jak sie nie poprawi to zmienię EGR na stary teoretycznie zepsuty i zobacze objawy.... :(
Powrót do góry
luki83

Czytelnik



Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Austria wieden
Posiadane auto: Dodge Caliber CRD 2006 rok
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 17 Maj 2012, 17:47
Temat postu:

luki83


jestem posiadaczem calibra 2.0 crd silnik audi 88kw dam wam porade jestem mechanikiem jesli wesze auta sa wyposazone w filtr czasteczek stałych to lejcie paliwo zawsze do pełna ponieważ komputer rejestruje stan paliwa i zaczyna czyszczenie filtra PDF jesli bedziecie kapac po 10 litrów zawalicie go totalnie.Co do silników VW ktore są tu montowane ma on kilka wad fabrycznych pompa oleju zacierający sie wałek takze wymieniajce olej regularnie.A i jeszcze jedna fela głowice pekaja uwaga.Ja ma narazie 66000 km zero problemów oprucz zawieszenia tuleja poszła koszt 60 złotych
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 17 Maj 2012, 17:47
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
TobiWUJO

Stały Bywalec



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
Wysłany: Czw 17 Maj 2012, 23:58
Temat postu:

Re: luki83


luki83 napisał:
jestem posiadaczem calibra 2.0 crd silnik audi 88kw dam wam porade jestem mechanikiem jesli wesze auta sa wyposazone w filtr czasteczek stałych to lejcie paliwo zawsze do pełna ponieważ komputer rejestruje stan paliwa i zaczyna czyszczenie filtra PDF jesli bedziecie kapac po 10 litrów zawalicie go totalnie.Co do silników VW ktore są tu montowane ma on kilka wad fabrycznych pompa oleju zacierający sie wałek takze wymieniajce olej regularnie.A i jeszcze jedna fela głowice pekaja uwaga.Ja ma narazie 66000 km zero problemów oprucz zawieszenia tuleja poszła koszt 60 złotych


- Szanowny Panie "mechaniku" nie PDF tylko DPF a te wady które opisujesz VW wyeliminował w silnikach po 2006 roku więc przestańcie już na forach wypisywać głupoty na ten temat, jedno i to samo w koło.

Masz racje z DPF jak piszesz komputer odnotowuje tankowania i podajże co drugie lub trzecie tankowanie automatycznie czyści filtr cząstek, więc lepiej lać rzadziej i do pełna oraz w tych silnikach CRD b.ważne jest regularne wymienianie oleju.

Jeżeli chodzi o Calibry to filtry DPF zaczely byc montowane o ile dobrze pamiętam w połowie 2007 roku, a poznać to po 8 literze numeru vin, jeżeli A to nie ma a jeżeli T to niestety ma Smile
_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Powrót do góry
luki83

Czytelnik



Dołączył: 17 Maj 2012
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Austria wieden
Posiadane auto: Dodge Caliber CRD 2006 rok
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 19 Maj 2012, 10:20
Temat postu:

luki83


sorki za nie precyzyjną nazwe filtra szybko pisałem.Czy ktos z was miał podobny problem jesli chodzi o wentylator który się włącza przy zimnym silniku u mnie wariuje raz włącza sie lewy pozniej prawy słyszałem że to może byc moduł sterowania.
Powrót do góry
Buchalter

Czytelnik



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łomianki
Posiadane auto: Caliber 2.0 CRD
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Maj 2012, 18:37
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania


Ponieważ wątek dotyczył utraty mocy chciałem napisać że wyeliminowałem mój problem z zaworem EGR, przepływomierzem i resetem turbiny na wyższych obrotach. Wszystkiemu winna rura która odchodzi od EGR w dół w stronę chłodnicy. Na gumowej rurze zaraz za podłączeniem powstało podłużne pęknięcie jakieś 6 cm (od dołu więc niewidoczne, jedyny objaw to na rurach poniżej widoczne były smugi zwiewanego oleju) z tego powodu komputer sygnalizował błędy. Naprawa została dokonana prowizorycznie za pomocą taśmy wzmocnionej do węży gumowych. Samochód został naprawiony i nawet mniej pali niż dotychczas.
Powrót do góry
poczfar

Dyskutant



Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 62
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków
Posiadane auto: chrysler, stratus sunset, cabrio, 2.0, 1998
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 26 Lip 2012, 19:01
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania


W moim przypadku były to zawory ciśnieniowe. Cała kaseta z zaworami + wymiana 1100zł :\

Poczfar
Powrót do góry
henwac

Czytelnik



Dołączył: 01 Sie 2012
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): DOLNOŚLĄSKIE
Posiadane auto: DODGE CALIBER 2CRD
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 01 Sie 2012, 23:20
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Utrata mocy podczas przyśpieszania


MIAŁEM PODOBNĄ SYTUACJĘ BEZ PRZERWY WYSKAKIWAŁ MI BŁĄD P 0299(PRZEŁADOWANIE TURBINY) USZCZELNIŁEM WĘŻYKI PODCIŚNIENIOWE KOSZULKĄ TERMOKURCZLIWĄ ZA 2PLN NA WYSOKOŚCI AKUMULATORA ZA PRZEKAŹNIKIEM A PRZED RURĄ PESZLA (TO TA KARBOWANA OSŁONA) I PROBLEM SIĘ SKOŃCZYŁ. TAM SIĘ PRZECIERAJĄ DWA BIAŁE WĘŻYKI PODCIŚNIENIOWE ,JEDEN IDZIE DO TURBINY DRUGI DO KOLEKTORA SSĄCEGO.TERAZ AUTO PRZYSPIESZA OD 1500 OBROTÓW DO ODCIĘCIA NA KAŻDYM BIEGU NO TROCHĘ PRZESADZIŁEM ALE TURBINA JEST AKTYWNA DO MAKSIMUM.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Dodge Caliber »

Opinie o samochodach Dodge Caliber - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne


DodgeJourney

74 990

2019r.

103 071 km

pomorskie

DodgeGrand Caravan

59 990

2017r.

179 323 km

pomorskie

DodgeDurango

97 990

2014r.

173 145 km

pomorskie

DodgeRam

299 900

2022r.

21 300 km

kujawsko-pomorskie

DodgeChallenger

108 900

2017r.

115 090 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System