Witam!
Aby ocenic niezawodnosc naszych Calibrow wpadlem na pomysl aby zalozyc temat w ktorym kazdy na poczatku wpisal dane swojego auta ( silnik, rocznik, przebieg oraz jak dlugo go posiada) nastepnie wszystkie usterki i czesci jakie w nim zmienil przez ten okres czasu. W ten sposob bedziemy mogli dowiedziec sie jak bardzo niezawodne albo zawodne sa nasze dodge'e. Zaczne od siebie.
2.0 Crd rocznik 2008 przebieg 128 tys.
okres posiadania: 2 lata
usterki:
-membrana turbiny (koszt wymiany nie duzy ale skutki to odcinanie turbo
-dwumas wraz z sprzeglem (same czesci 2 tys zl + 600 € wymiania, mieszkam we Francji
-wymiana rozrzadu (przy 110 tys profilikatycznie, koszt nie tak duzy bo od vw duzo zestaw chodzi po rynku
-pekniencie rury dolotowej (skutki brak mocy, koszt wymiany nie duzy choc sama rura kosztuje 500 zl, ja osobiscie mialem ja zaklejona wulkanicznie i jakos sie trzyma
pdsumowanie: Jesli chodzi o silnik to juz troche tego bylo (tylko pompowtryskow jeszcze mi brakuje). Jak wiadomo ten silnik swiety nie jest ale oszczedny (malo pali) i dosc mocny jest. Jesli chodzi o zawieszenie nigdy nic nie wymienialem a to jak sie wydaje ma dosc mocne takze wiec duzy plus dla dodga za zawieszenie i brak korozji jak narazie. Generalnie pewnie w benzynie jest bardziej twarde auto ale to spalanie.. W sumie pewnie wychodzi na to samo, kwestia gustu. Jestem ciekawy waszych doswiadczen z tym autem;)
P.S. sorry ze nie wstawiam polskich znakow ale jestem za granica i nie mam tutaj pl klawiatury..
Pozdro!
2.4l R/T 2008 CVT, przebieg 128K km, posiadanie 1.5 roku.
Typowe wymiany exploatacyjne:
* koncowki drazkow kierowniczych
* wahacze tylne gorne
* koncowki drazka stabilizatora z przodu
(calosc remontow zawieszenia zamknela sie w 3K, dramatu nie ma jak na 6 letnie auto telepane po polskich drogach).
* pare razy olej + filtry
Awarie:
* komputer. usmazyl sie z powodu nieumiejetnej przerobki swiatel US -> EU. koszt 2.5K + 600 robocizna. nie mialem na to wplywu, juz kupielm przerobiony.
Jak widac jedyna awaria jaka mialem nie jest wina samego samochodu. Nie ma najmniejszych problemow z silnikiem czy skrzynia biegow. Nie ma ani kropki rdzy na blachach. Rdza delikatnie lapie zawieszenie, oddam go przed zima na doczyszczenie i konserwacje.
2, 0 crd sxt 2007 przebieg 100 tys, moc po tuningu ok.170KM posiadane ok. 1,5 roku, 3 wlasciciel
silnik
rozrzad wymiana ok.90 tys
Bezawaryjny zuzycie paliwa max. 6,6l min. 5,4l
sprzeglo bez zarzutu
blacha bez zarzutu
klimatyzacja kilka razy odgrzybiana
zawieszenie
przod sworznie, laczniki stabilizatorow, geometria
tyl wahacze gorne, wahacz krotkie, gumy stabilizatora
koncowki tlumika przerobka na dwie
peknieta sprezyna hamulca
generalnie nie ma tragedii tylko to tylne zawieszenie ktore nadal skrzypi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.