Dodge

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumlinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Na ile oceniasz D . CALIBRE
1
5%
 5%  [ 1 ]
2
11%
 11%  [ 2 ]
3
0%
 0%  [ 0 ]
4
38%
 38%  [ 7 ]
5
44%
 44%  [ 8 ]
Wszystkich Głosów : 18

Autor Wiadomość
B&J

Czytelnik



Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin
Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 20:19
Temat postu:

Porady przed zakupem sprawy techniczne


Zastanawiam się nad kupnem d. Calibra najpierw chciał bym się dowiedzieć jak wygląda sprawa z silnikami benzynowymi i jak znoszą instalacje gazowe (diesle odpadają więc proszę o nich tematu nie poruszać)

druga spraw chodzi o awaryjność i dostępność cześć obecnie mam Rovera wiec z częściami jest trochę gorzej ale daje rade ... choć R nie należy moim zdaniem do awaryjnych (pokładam to zdanie na moim aucie Smile

trzecie pytanie to czy byście kupili D jeszcze raz ? Smile proszę wypisac + i _ auta

Pozdro B&J
Powrót do góry
mustang1

Junior admin


Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 7808
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska
Posiadane auto: zamówione u dealera
Piwa: 335/31
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 20:56
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Nie wiem jak z resztą części ale wydechu w naszym kraju nie kupisz i będziesz musiał załatwić to zza oceanu a to będzie kosztowac. Też kiedyś chciałem kupić coś takiego ale w porę opamiętałem się na korzyść aut niemieckich. Wyboru nie żałuję bo części jest ogromna ilość. Na nasze warunki amerykańce to nienajlepszy wybór
_________________

śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Powrót do góry
KelsoT

Dyskutant



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 50
Skąd jesteś (miejscowość / region): Leszno
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 08:26
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Co do awaryjności to padły mi tylko czujniki ABS, a jeśli chodzi o części to można raczej wszystko znaleźć.
Powrót do góry
B&J

Czytelnik



Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin
Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 17:05
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


co do tłumików to znalazłem w necie i nie sa takie drogie ok 150zł z przesyłką Smile
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 45/1
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 22:50
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Plusy:
+ Mnostwo mocy na niskich obrotach. W miescie 2K RPM na liczniku nigdy nie przekraczam a jezdze dynamicznie.
+ Czolg.Jedzie po wszystkim. Bardzo dobry na zime.
+ Prosta konstrukcja, da sie go rozebrac na czesci srubokretem.
+ Zawieszenie kompatybilne z Jeep Compass/Patriot. Pasuje prawie wszystko, lacznie z lift-kitem. Czesci od reki lub w pare dni max.
+ Wysoka pozycja za kierownica.
+ Audio. Warto zapolowac na wersje z MusicGate Boston sound.
+ Sylwetka.Te szerokie nadkola w polaczeniu z 18" sa po prostu sliczne.
+ POWER & FUN! To mini-muscle i duzo bardziej imponujacych bryk w lusterku wstecznym sie oglada.

Minusy:
- Wydech. Dzwiek mnie niesamowicie irytowal, caly cat-back wymienilem.

Ogolnie poczytaj:
http://dodge.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=204844
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 22:50
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
B&J

Czytelnik



Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin
Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 11 Wrz 2014, 19:13
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


ok poczytam sobie tam
A jakieś opinie związane z zagazowaniem go ?
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 45/1
Wysłany: Czw 11 Wrz 2014, 20:31
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Zastanawiam sie, czy celujesz w dobry samochod - wedlug mnie gaz do Dodge pasuje jak siodlo do swini.
To samochod ktory ma dawac frajde z jazdy a nie kuchenka na ktorej sie smazy schabowe...
Powrót do góry
Farkas

Dyskutant



Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 69
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/4
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 16:24
Temat postu:

caliber i gaz


Caliber jest extra. Przedmówca dobrze pokazał plusy. Trochę nie zgadzam się z ta mocą. Auto jest ciężkie, więc rusza powoli. No chyba, że ma się SRT.
To świetne auto z duszą i wyglądem.
Minusy? Wkurzają mnie te włączniki świateł przy dźwigni kierunków. Predzej czy później padną tarcze podświetlające zegary (wyglada super, ale sie psuje). Jak w większości suvopodobnych trudno jest wymienić żarówki z przodu. Części są bo to Jeep Compass pomieszany z Lancerem.
Ja założyłem gaz i jestem zadowolony. Wiadomo, że oba silniki 1,8 i 2,0 bardzo dobrze współpracują z gazem. Jak ktoś ma kasę, to niech zakłada BRC lub S. Ja założyłem KME. Pracuje bezproblemowo, choć spalanie wzrosło jakieś 15%.
Jeszcze słowo do Mustanga. Ja właśnie przesiadłem się z Golfa i Leona (czyli niemieckiej technologii). Owszem, było bezawaryjnie, przyciski logiczne, trzymanie na zakrętach. I nudno, smutno, a wokół pełno takich samych wozidełek.
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 45/1
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 17:15
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Wlasnie dlatego w poscie ktory linkowalem polecam R/T albo SRT - czyli silnik 2.4 litra.

W R/T bez turbo ma moment obrotowy 224 Nm podczas gdy Twoj 1.8l ma 169Nm. Te 25% wiecej momentu obrotowego robi bardzo duza roznice w odczuciu zrywnosci. Zakladamy ze mowimy o FWD, bo w AWD dodatkowy naped powoduje rowniez mulowatosc.

Nie jezdzilem SRT - bardzo ciezko u nas dostac i mnostwo czesci jest niekompatybilne. Ale jak sobie wyobraze 285 KM przy tej masie... eh :)
Powrót do góry
B&J

Czytelnik



Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin
Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 19:07
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


te silniki 1.8 i 20 to silniki vw bo tak gdzieś przelotem czytałem ale nie doczytałem dokładnie
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 45/1
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 20:16
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Diesle w Caliber CRD sa VW.

Benzyniaki to "World Engine" Chryslera i spolki: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Gasoline_Engine
Powrót do góry
TobiWUJO

Stały Bywalec



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 139
Skąd jesteś (miejscowość / region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT '08
Piwa: 7/4
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 17:48
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


bbkr napisał:
Wlasnie dlatego w poscie ktory linkowalem polecam R/T albo SRT - czyli silnik 2.4 litra.

W R/T bez turbo ma moment obrotowy 224 Nm podczas gdy Twoj 1.8l ma 169Nm. Te 25% wiecej momentu obrotowego robi bardzo duza roznice w odczuciu zrywnosci. Zakladamy ze mowimy o FWD, bo w AWD dodatkowy naped powoduje rowniez mulowatosc.


A Ja polecam Ci tylko diesla. Silnik z 2.0L turbo VW 140KM/320NM - bezawaryjny, są (nie wszystkie) bez DPFa na pompowtryskach boscha. A po małej inwestycji w profesjonalnej firmie tuningowej masz bezpiecznie dla silnika 210KM i 410NM !! Na autostradzie 230kmh spalanie ponad 15L ON, miasto przy dynamicznej jeździe 8L a MIN na autostradzie 4,7L Smile Do 100kmh ok 7sek nie wspomnę już co daje na starcie te 410NM Smile

DLA ZAINTERESOWANYCH (1. wymiana turbiny na 300 konną - większa turbina lepsze chłodzenie bloku silnika, szybciej wyciąga gorące spaliny 2. wycięcie katalizatora 3. zaślepienie i wyłączenie w sterowniku EGR 3. hamownia 4. indywidualne strojenie i pisana mapa silnika na oryginalnej - brak nadmiernego dymienia, przegląd robiłem 11.09.14 bez problemów 4. rozwiercane dziury z boku wzdłuż tego TUNELU który idzie od grila do filtra, bo w środku ma straszne zwężenie) całkowity koszt 4500zł. A różnica - Nie do opisania, moc i ciąg na wszystkich biegach i polach obrotomierza Very Happy przy 160kmh dalej wciskanie w fotel Very Happy o dziwo po tym wszystkim, wogóle nie słychać wydechu tylko takie sobie dziwne ciche plumkanie, za to silnik zyskał naprawdę rasowe basowe brzmienie i ten dźwięk turbiny, najlepiej wieczorem gdy mały ruch - bezcenny.

Z CIEKAWOSTEK dosłownie w ten weekend w drodze do berlina, kolega jechał mazda cx7 benzyna 2.3L turbo 260KM i 380NM tyle że w automacie HAHAA wierzcie lub nie, nie miał szans przy calibrze nie wspominając o predkości max. Może dlatego że to był automat.


_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK


Ostatnio zmieniony przez TobiWUJO dnia Pią 17 Mar 2017, 23:45, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 45/1
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 22:17
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Miazga :)

Ciekawe ile wytrzyma Ci skrzynia. Wiekszosc modyfikacji o jakich czytalem wychodzaca za 200KM juz obejmuje tez przelozenie Getraga z SRT i mocniejsze sprzeglo.

Ja na razie skromnie wymienilem cat-back. W planach mam kolektor wydechowy . CAI odpuscilem bo K&N oraz Mopar maja glupio to rozwiazane - powietrze jest zasysane zaraz obok bloku silnika. Zamiast tego rowniez zmodyfikuje oryginalny filtr. I moze jeszcze strut bar (jaka jest polska nazwa na to?) zaloze. Myslalem o pozbyciu sie katalizatora, ale to wiecej szkody niz pozytku przynosi - niedopalone paliwo trafia do wydechu a i silnik trzeba by dostroic pod inny backpressure. Niestety w CVT nie ma pola do popisu bo 195KM to max co ona wytrzyma.
Powrót do góry
TobiWUJO

Stały Bywalec



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 139
Skąd jesteś (miejscowość / region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT '08
Piwa: 7/4
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 23:02
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Te silniki przy mojej modyfikacji robią do 240KM. Po wymianie intercoolera i wzmocnieniu sprzęgła kewlarem to nawet do 300KM i ponoć te silniki to wytrzymują ale robią to na własną odpowiedzialność. Wiesz wszystko zależy od stylu jazdy i tego który naciska pedał gazu. Powiem ci że tak mało podniesli mi NM ze względu na seryjne sprzęgło.

W sumie zrobiłem już od modyfikacji ok. 3000km i ani razu sprzęgło mi się nie uślizgnęło, a wiem o czym piszę bo zdarzyło mi się to kiedyś na wstecznym pod dużą górkę Smile a nie ukrywam że teraz moc jest taka, że z włączonym esp na 3 biegu potrafi mi zerwać przyczepność jak porządnie depne w pedał, w zimie to dopiero będzie jazda Very Happy

OCZYWIŚCIE dostałem odpowiednie zalecenia co do stylu jazdy, ostre ruszanie odpada bo moge coś przekręcić ale jak już auto ruszy z 1 to mogę cisnąć aby były fajne przeciążenia, nie jeździć wolno na wysokich biegach, nie jeździć z pedałem w podłodze na długich odcinkach oraz powyżej 4000obr ale o dziwo powiedzieli mi że na tempomacie mogę śmigać na maxa (ciekawe od czego to zależy??)

Też się pytałem o ten nagar który się zbiera w rurze, bo wiedziałem o tym wcześniej że może się zrobić tzw. kolanko i spaliny będą się zawracały, ale to nieprawda przy tych silnikach bo są tam takie temperatury że wypali wszystko tym bardziej przy pustym wydechu. Zresztą stare diesle bez kata też są i jeżdża do dzisiaj i nic sie nie dzieje. Też coś napominali że turbina jest lekko podlana ON nie wiem o co im chodziło Smile Zresztą jest to garrett sterowany elektronicznie przerobiony też na podciśnienie.

Napisz Mi tak z ciekawości, a jaki ma to wszystko wpływ na skrzynię, chodzi o obciążenia?? (bo skoro seryjnie na niższych biegach przenosi pełną moc to dlaczego nie może tego robić na wyższych biegach, chyba że jestem w błędzie) może pojawić się jakiś objaw jak w sprzęgle uślizg?? bo jak narazie wszystko działa bezproblemowo. Zresztą to jest jedna z lepszych firm tuningowych i sami mi powiedzieli że oni nic nie robią "na pałę" aby nie popsuć sobie marki. Auto było robione i strojone u nich tydzień, do tego 3 hamownie 2 razy poprawiana mapa, NAWET pytali się ile auto pali na MAXA i przeliczali przepustowość ON pompowtrysku aby go nie przekręcić tak więc chyba wiedzą co robią. Pozdrawiam i modyfikuj śmiało bo warto - TYLKO PROFESJONALNIE - ja też miałem wcześniej obawy Smile
_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 349
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 45/1
Wysłany: Nie 28 Wrz 2014, 02:10
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


TobiWUJO napisał:
Napisz Mi tak z ciekawości, a jaki ma to wszystko wpływ na skrzynię, chodzi o obciążenia?? (bo skoro seryjnie na niższych biegach przenosi pełną moc to dlaczego nie może tego robić na wyższych biegach, chyba że jestem w błędzie) może pojawić się jakiś objaw jak w sprzęgle uślizg??


Opor powietrza rosnie z kwadratem predkosci. Jezeli fabrycznie ten diesel wyciska max 180km/h a teraz zamykasz licznik to ostatnie przelozenie musi przekazac nie 25% wiecej mocy jak by to wynikalo z proporcji ale az 44% wiecej zeby ten opor rekompensowac. Takiego marginesu bezpieczenstwa ta skrzynia raczej nie ma.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Dodge Caliber »

Opinie o samochodach Dodge Caliber - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne


Dodge

Inny

42 900

2013r.

83 000 km

mazowieckie

Dodge

Caliber

23 900

2009r.

156 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System