Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Dodge caliber 1.8 SE 150KM 2007
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 28 Paź 2016, 22:12
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
witam.
Posiadam zniesławiony silnik 1.8 + G
Generalnie nie jest aż tak źle wiadomo że w gazie jest jeszcze słabszy i trzeba trochę wiosłować biegami żeby jazda była dynamiczna. Przy większych obrotach jest OK.
Podczas ruszaniu i tak bardzo szybko koła wpadają w poślizg ( może stare opony).
Co do ostatniego pytania zdecydowanie kupił bym jeszcze raz.
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
bbkr napisał:
Ksiazka serwisowa nie wspomina o zmianie rozrzadu, a konczy sie na 200 000 km.
No własnie mało jest opinii kierowców Calibra z większym przebiegiem, choć ostatnio widziałem gdzieś na sprzedaż takiego który miał 300 tys. Jest ktoś na forum z doświadczeniem w temacie?
bbkr napisał:
Zawieszenie - nic szczegolnego. Diagnosta niech zerknie i co sie rusza a nie powinno lub nie rusza a powinno to wymienic Podpowiem tylko ze jak bedziesz robil amortyzatory to wymien ich gniazda jezeli nie byly jeszcze robione, tam sa dosc slabe lozyska.
Dzięki za info, przydatna porada.
bbkr napisał:
Nie wiem jaka skrzynie kupujesz, ale jezeli automat CVT
Samochodu szukam więc jeszcze nie wiem jaką znajdę. Fajnie było by mieć CVT z możliwością zmiany + i -. Widziałem coś takiego w niektórych autach. To jest zależne od rocznika, wyposażenia czy pochodzenia?
bbkr napisał:
I odradzam 1.8L. To za maly silnik na ten samochod.
Najchętniej brałbym 2.0 ale nie wiem dlaczego to praktycznie biały kruk.90% aut benzynowych jakie się pojawiają w ogłoszeniach mają 1.8. Nie ukrywam, że rajdowcem nie jestem jeśli chodzi o nawyki, więc mogę na to przystać zapewne.
Szukam czegoś z LPG lub LPG do założenia. Jeden z Calibrów które oglądałem miał instalację BRC od 7 lat i wiadomo że jest to paliwo zastępcze i może mieć gorszy wpływ na stan silnika. Poza tym mimo dobrych opinii większości użytkowników Caliber znajduje się na liście Prinsa.
http://lpg.info.pl/lista-prinsa/276
Co o tym sądzicie?
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Rekordowy na chodzie jakiego widzialem to 320_000 km przebiegu.
CVT ze zmiana +/- mam i raz uzylem zeby sprawdzic jak dziala. Takie zabawki w skrzyni bez przelozen w ogole nie maja sensu. Nie ma zadnego zysku miedzy manualna redukcja a po prostu wcisnieciem gazu przy przyspieszaniu. Podobnie na CVT nie da sie hamowac silnikiem. Bezuzyteczny bajer, nie kieruj sie tym jako wyznacznikiem.
Jak masz problem z dostaniem wiekszej pojemnosci - niech Ci sprowadza 2.0 lub 2.4 R/T. Firm, ktore to robia jest zatrzesienie. I jeszcze wiekszosc daje gwarancje na jakis czas.
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Trafilem tutaj bo skrzynia CVT Jatco, która jest montowana w Calibrach (oraz min w Outlanderze i Qashqaiu) to awarynjy sprzęt. Niezniszczalna skrzynia to jest eCVT w toyocie albo lexusie. W Jatco sypie się łańcuch i naprawa staje się nieopłacalna (7-10k). Poczytajcie opinie o skrzyniach - Jatco JF011E zanim zdecydujecie się na tę "nieznieszczalną" skrzynię Lepiej wziąć manuala tutaj. Serio.
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Ta skrzynia jest naprawde niezniszczalna o ile ma swiezy olej i dobre chlodzenie. Teraz mam czwarty olej a na myjni cisnieniowej co jakis czas staram sie dokladnie chlodnice przeplukac z brudu. I przy 200k przebiegu skrzynia chodzi idealnie plynnie.
Przyznaje, ze wczesne partie mialy bledy sterownika. Sam Caliber mial chyba z 5 akcji serwisowych w 2007 roku z tym zwiazanych. Ale potem dopracowali temat i nie ustepuje trwaloscia manualowi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.