Zastanawiam się nad kupnem d. Calibra najpierw chciał bym się dowiedzieć jak wygląda sprawa z silnikami benzynowymi i jak znoszą instalacje gazowe (diesle odpadają więc proszę o nich tematu nie poruszać)
druga spraw chodzi o awaryjność i dostępność cześć obecnie mam Rovera wiec z częściami jest trochę gorzej ale daje rade ... choć R nie należy moim zdaniem do awaryjnych (pokładam to zdanie na moim aucie
trzecie pytanie to czy byście kupili D jeszcze raz ? proszę wypisac + i _ auta
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Nie wiem jak z resztą części ale wydechu w naszym kraju nie kupisz i będziesz musiał załatwić to zza oceanu a to będzie kosztowac. Też kiedyś chciałem kupić coś takiego ale w porę opamiętałem się na korzyść aut niemieckich. Wyboru nie żałuję bo części jest ogromna ilość. Na nasze warunki amerykańce to nienajlepszy wybór _________________
śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Plusy:
+ Mnostwo mocy na niskich obrotach. W miescie 2K RPM na liczniku nigdy nie przekraczam a jezdze dynamicznie.
+ Czolg.Jedzie po wszystkim. Bardzo dobry na zime.
+ Prosta konstrukcja, da sie go rozebrac na czesci srubokretem.
+ Zawieszenie kompatybilne z Jeep Compass/Patriot. Pasuje prawie wszystko, lacznie z lift-kitem. Czesci od reki lub w pare dni max.
+ Wysoka pozycja za kierownica.
+ Audio. Warto zapolowac na wersje z MusicGate Boston sound.
+ Sylwetka.Te szerokie nadkola w polaczeniu z 18" sa po prostu sliczne.
+ POWER & FUN! To mini-muscle i duzo bardziej imponujacych bryk w lusterku wstecznym sie oglada.
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Zastanawiam sie, czy celujesz w dobry samochod - wedlug mnie gaz do Dodge pasuje jak siodlo do swini.
To samochod ktory ma dawac frajde z jazdy a nie kuchenka na ktorej sie smazy schabowe...
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 16:24
Temat postu:
caliber i gaz
Caliber jest extra. Przedmówca dobrze pokazał plusy. Trochę nie zgadzam się z ta mocą. Auto jest ciężkie, więc rusza powoli. No chyba, że ma się SRT.
To świetne auto z duszą i wyglądem.
Minusy? Wkurzają mnie te włączniki świateł przy dźwigni kierunków. Predzej czy później padną tarcze podświetlające zegary (wyglada super, ale sie psuje). Jak w większości suvopodobnych trudno jest wymienić żarówki z przodu. Części są bo to Jeep Compass pomieszany z Lancerem.
Ja założyłem gaz i jestem zadowolony. Wiadomo, że oba silniki 1,8 i 2,0 bardzo dobrze współpracują z gazem. Jak ktoś ma kasę, to niech zakłada BRC lub S. Ja założyłem KME. Pracuje bezproblemowo, choć spalanie wzrosło jakieś 15%.
Jeszcze słowo do Mustanga. Ja właśnie przesiadłem się z Golfa i Leona (czyli niemieckiej technologii). Owszem, było bezawaryjnie, przyciski logiczne, trzymanie na zakrętach. I nudno, smutno, a wokół pełno takich samych wozidełek.
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Wlasnie dlatego w poscie ktory linkowalem polecam R/T albo SRT - czyli silnik 2.4 litra.
W R/T bez turbo ma moment obrotowy 224 Nm podczas gdy Twoj 1.8l ma 169Nm. Te 25% wiecej momentu obrotowego robi bardzo duza roznice w odczuciu zrywnosci. Zakladamy ze mowimy o FWD, bo w AWD dodatkowy naped powoduje rowniez mulowatosc.
Nie jezdzilem SRT - bardzo ciezko u nas dostac i mnostwo czesci jest niekompatybilne. Ale jak sobie wyobraze 285 KM przy tej masie... eh :)
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
bbkr napisał:
Wlasnie dlatego w poscie ktory linkowalem polecam R/T albo SRT - czyli silnik 2.4 litra.
W R/T bez turbo ma moment obrotowy 224 Nm podczas gdy Twoj 1.8l ma 169Nm. Te 25% wiecej momentu obrotowego robi bardzo duza roznice w odczuciu zrywnosci. Zakladamy ze mowimy o FWD, bo w AWD dodatkowy naped powoduje rowniez mulowatosc.
A Ja polecam Ci tylko diesla. Silnik z 2.0L turbo VW 140KM/320NM - bezawaryjny, są (nie wszystkie) bez DPFa na pompowtryskach boscha. A po małej inwestycji w profesjonalnej firmie tuningowej masz bezpiecznie dla silnika 210KM i 410NM !! Na autostradzie 230kmh spalanie ponad 15L ON, miasto przy dynamicznej jeździe 8L a MIN na autostradzie 4,7L Do 100kmh ok 7sek nie wspomnę już co daje na starcie te 410NM
DLA ZAINTERESOWANYCH (1. wymiana turbiny na 300 konną - większa turbina lepsze chłodzenie bloku silnika, szybciej wyciąga gorące spaliny 2. wycięcie katalizatora 3. zaślepienie i wyłączenie w sterowniku EGR 3. hamownia 4. indywidualne strojenie i pisana mapa silnika na oryginalnej - brak nadmiernego dymienia, przegląd robiłem 11.09.14 bez problemów 4. rozwiercane dziury z boku wzdłuż tego TUNELU który idzie od grila do filtra, bo w środku ma straszne zwężenie) całkowity koszt 4500zł. A różnica - Nie do opisania, moc i ciąg na wszystkich biegach i polach obrotomierza przy 160kmh dalej wciskanie w fotel o dziwo po tym wszystkim, wogóle nie słychać wydechu tylko takie sobie dziwne ciche plumkanie, za to silnik zyskał naprawdę rasowe basowe brzmienie i ten dźwięk turbiny, najlepiej wieczorem gdy mały ruch - bezcenny.
Z CIEKAWOSTEK dosłownie w ten weekend w drodze do berlina, kolega jechał mazda cx7 benzyna 2.3L turbo 260KM i 380NM tyle że w automacie HAHAA wierzcie lub nie, nie miał szans przy calibrze nie wspominając o predkości max. Może dlatego że to był automat.
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Miazga :)
Ciekawe ile wytrzyma Ci skrzynia. Wiekszosc modyfikacji o jakich czytalem wychodzaca za 200KM juz obejmuje tez przelozenie Getraga z SRT i mocniejsze sprzeglo.
Ja na razie skromnie wymienilem cat-back. W planach mam kolektor wydechowy . CAI odpuscilem bo K&N oraz Mopar maja glupio to rozwiazane - powietrze jest zasysane zaraz obok bloku silnika. Zamiast tego rowniez zmodyfikuje oryginalny filtr. I moze jeszcze strut bar (jaka jest polska nazwa na to?) zaloze. Myslalem o pozbyciu sie katalizatora, ale to wiecej szkody niz pozytku przynosi - niedopalone paliwo trafia do wydechu a i silnik trzeba by dostroic pod inny backpressure. Niestety w CVT nie ma pola do popisu bo 195KM to max co ona wytrzyma.
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Te silniki przy mojej modyfikacji robią do 240KM. Po wymianie intercoolera i wzmocnieniu sprzęgła kewlarem to nawet do 300KM i ponoć te silniki to wytrzymują ale robią to na własną odpowiedzialność. Wiesz wszystko zależy od stylu jazdy i tego który naciska pedał gazu. Powiem ci że tak mało podniesli mi NM ze względu na seryjne sprzęgło.
W sumie zrobiłem już od modyfikacji ok. 3000km i ani razu sprzęgło mi się nie uślizgnęło, a wiem o czym piszę bo zdarzyło mi się to kiedyś na wstecznym pod dużą górkę a nie ukrywam że teraz moc jest taka, że z włączonym esp na 3 biegu potrafi mi zerwać przyczepność jak porządnie depne w pedał, w zimie to dopiero będzie jazda
OCZYWIŚCIE dostałem odpowiednie zalecenia co do stylu jazdy, ostre ruszanie odpada bo moge coś przekręcić ale jak już auto ruszy z 1 to mogę cisnąć aby były fajne przeciążenia, nie jeździć wolno na wysokich biegach, nie jeździć z pedałem w podłodze na długich odcinkach oraz powyżej 4000obr ale o dziwo powiedzieli mi że na tempomacie mogę śmigać na maxa (ciekawe od czego to zależy??)
Też się pytałem o ten nagar który się zbiera w rurze, bo wiedziałem o tym wcześniej że może się zrobić tzw. kolanko i spaliny będą się zawracały, ale to nieprawda przy tych silnikach bo są tam takie temperatury że wypali wszystko tym bardziej przy pustym wydechu. Zresztą stare diesle bez kata też są i jeżdża do dzisiaj i nic sie nie dzieje. Też coś napominali że turbina jest lekko podlana ON nie wiem o co im chodziło Zresztą jest to garrett sterowany elektronicznie przerobiony też na podciśnienie.
Napisz Mi tak z ciekawości, a jaki ma to wszystko wpływ na skrzynię, chodzi o obciążenia?? (bo skoro seryjnie na niższych biegach przenosi pełną moc to dlaczego nie może tego robić na wyższych biegach, chyba że jestem w błędzie) może pojawić się jakiś objaw jak w sprzęgle uślizg?? bo jak narazie wszystko działa bezproblemowo. Zresztą to jest jedna z lepszych firm tuningowych i sami mi powiedzieli że oni nic nie robią "na pałę" aby nie popsuć sobie marki. Auto było robione i strojone u nich tydzień, do tego 3 hamownie 2 razy poprawiana mapa, NAWET pytali się ile auto pali na MAXA i przeliczali przepustowość ON pompowtrysku aby go nie przekręcić tak więc chyba wiedzą co robią. Pozdrawiam i modyfikuj śmiało bo warto - TYLKO PROFESJONALNIE - ja też miałem wcześniej obawy _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
TobiWUJO napisał:
Napisz Mi tak z ciekawości, a jaki ma to wszystko wpływ na skrzynię, chodzi o obciążenia?? (bo skoro seryjnie na niższych biegach przenosi pełną moc to dlaczego nie może tego robić na wyższych biegach, chyba że jestem w błędzie) może pojawić się jakiś objaw jak w sprzęgle uślizg??
Opor powietrza rosnie z kwadratem predkosci. Jezeli fabrycznie ten diesel wyciska max 180km/h a teraz zamykasz licznik to ostatnie przelozenie musi przekazac nie 25% wiecej mocy jak by to wynikalo z proporcji ale az 44% wiecej zeby ten opor rekompensowac. Takiego marginesu bezpieczenstwa ta skrzynia raczej nie ma.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.