Dodge

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumoponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Na ile oceniasz D . CALIBRE
1
9%
 9%  [ 2 ]
2
9%
 9%  [ 2 ]
3
4%
 4%  [ 1 ]
4
38%
 38%  [ 8 ]
5
38%
 38%  [ 8 ]
Wszystkich Głosów : 21

Autor Wiadomość
B&J

Czytelnik



Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin
Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 20:19
Temat postu:

Porady przed zakupem sprawy techniczne


Zastanawiam się nad kupnem d. Calibra najpierw chciał bym się dowiedzieć jak wygląda sprawa z silnikami benzynowymi i jak znoszą instalacje gazowe (diesle odpadają więc proszę o nich tematu nie poruszać)

druga spraw chodzi o awaryjność i dostępność cześć obecnie mam Rovera wiec z częściami jest trochę gorzej ale daje rade ... choć R nie należy moim zdaniem do awaryjnych (pokładam to zdanie na moim aucie Smile

trzecie pytanie to czy byście kupili D jeszcze raz ? Smile proszę wypisac + i _ auta

Pozdro B&J
Powrót do góry
mustang1

Junior admin


Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 7756
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska
Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 20:56
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Nie wiem jak z resztą części ale wydechu w naszym kraju nie kupisz i będziesz musiał załatwić to zza oceanu a to będzie kosztowac. Też kiedyś chciałem kupić coś takiego ale w porę opamiętałem się na korzyść aut niemieckich. Wyboru nie żałuję bo części jest ogromna ilość. Na nasze warunki amerykańce to nienajlepszy wybór
_________________

śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Powrót do góry
KelsoT

Dyskutant



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 56
Skąd jesteś (miejscowość / region): Leszno
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 08:26
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Co do awaryjności to padły mi tylko czujniki ABS, a jeśli chodzi o części to można raczej wszystko znaleźć.
Powrót do góry
B&J

Czytelnik



Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin
Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 17:05
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


co do tłumików to znalazłem w necie i nie sa takie drogie ok 150zł z przesyłką Smile
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 22:50
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Plusy:
+ Mnostwo mocy na niskich obrotach. W miescie 2K RPM na liczniku nigdy nie przekraczam a jezdze dynamicznie.
+ Czolg.Jedzie po wszystkim. Bardzo dobry na zime.
+ Prosta konstrukcja, da sie go rozebrac na czesci srubokretem.
+ Zawieszenie kompatybilne z Jeep Compass/Patriot. Pasuje prawie wszystko, lacznie z lift-kitem. Czesci od reki lub w pare dni max.
+ Wysoka pozycja za kierownica.
+ Audio. Warto zapolowac na wersje z MusicGate Boston sound.
+ Sylwetka.Te szerokie nadkola w polaczeniu z 18" sa po prostu sliczne.
+ POWER & FUN! To mini-muscle i duzo bardziej imponujacych bryk w lusterku wstecznym sie oglada.

Minusy:
- Wydech. Dzwiek mnie niesamowicie irytowal, caly cat-back wymienilem.

Ogolnie poczytaj:
http://dodge.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=204844
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 22:50
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
B&J

Czytelnik



Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin
Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 11 Wrz 2014, 19:13
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


ok poczytam sobie tam
A jakieś opinie związane z zagazowaniem go ?
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
Wysłany: Czw 11 Wrz 2014, 20:31
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Zastanawiam sie, czy celujesz w dobry samochod - wedlug mnie gaz do Dodge pasuje jak siodlo do swini.
To samochod ktory ma dawac frajde z jazdy a nie kuchenka na ktorej sie smazy schabowe...
Powrót do góry
Farkas

Dyskutant



Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 16:24
Temat postu:

caliber i gaz


Caliber jest extra. Przedmówca dobrze pokazał plusy. Trochę nie zgadzam się z ta mocą. Auto jest ciężkie, więc rusza powoli. No chyba, że ma się SRT.
To świetne auto z duszą i wyglądem.
Minusy? Wkurzają mnie te włączniki świateł przy dźwigni kierunków. Predzej czy później padną tarcze podświetlające zegary (wyglada super, ale sie psuje). Jak w większości suvopodobnych trudno jest wymienić żarówki z przodu. Części są bo to Jeep Compass pomieszany z Lancerem.
Ja założyłem gaz i jestem zadowolony. Wiadomo, że oba silniki 1,8 i 2,0 bardzo dobrze współpracują z gazem. Jak ktoś ma kasę, to niech zakłada BRC lub S. Ja założyłem KME. Pracuje bezproblemowo, choć spalanie wzrosło jakieś 15%.
Jeszcze słowo do Mustanga. Ja właśnie przesiadłem się z Golfa i Leona (czyli niemieckiej technologii). Owszem, było bezawaryjnie, przyciski logiczne, trzymanie na zakrętach. I nudno, smutno, a wokół pełno takich samych wozidełek.
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 17:15
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Wlasnie dlatego w poscie ktory linkowalem polecam R/T albo SRT - czyli silnik 2.4 litra.

W R/T bez turbo ma moment obrotowy 224 Nm podczas gdy Twoj 1.8l ma 169Nm. Te 25% wiecej momentu obrotowego robi bardzo duza roznice w odczuciu zrywnosci. Zakladamy ze mowimy o FWD, bo w AWD dodatkowy naped powoduje rowniez mulowatosc.

Nie jezdzilem SRT - bardzo ciezko u nas dostac i mnostwo czesci jest niekompatybilne. Ale jak sobie wyobraze 285 KM przy tej masie... eh :)
Powrót do góry
B&J

Czytelnik



Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin
Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 19:07
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


te silniki 1.8 i 20 to silniki vw bo tak gdzieś przelotem czytałem ale nie doczytałem dokładnie
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 20:16
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Diesle w Caliber CRD sa VW.

Benzyniaki to "World Engine" Chryslera i spolki: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Gasoline_Engine
Powrót do góry
TobiWUJO

Stały Bywalec



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 17:48
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


bbkr napisał:
Wlasnie dlatego w poscie ktory linkowalem polecam R/T albo SRT - czyli silnik 2.4 litra.

W R/T bez turbo ma moment obrotowy 224 Nm podczas gdy Twoj 1.8l ma 169Nm. Te 25% wiecej momentu obrotowego robi bardzo duza roznice w odczuciu zrywnosci. Zakladamy ze mowimy o FWD, bo w AWD dodatkowy naped powoduje rowniez mulowatosc.


A Ja polecam Ci tylko diesla. Silnik z 2.0L turbo VW 140KM/320NM - bezawaryjny, są (nie wszystkie) bez DPFa na pompowtryskach boscha. A po małej inwestycji w profesjonalnej firmie tuningowej masz bezpiecznie dla silnika 210KM i 410NM !! Na autostradzie 230kmh spalanie ponad 15L ON, miasto przy dynamicznej jeździe 8L a MIN na autostradzie 4,7L Smile Do 100kmh ok 7sek nie wspomnę już co daje na starcie te 410NM Smile

DLA ZAINTERESOWANYCH (1. wymiana turbiny na 300 konną - większa turbina lepsze chłodzenie bloku silnika, szybciej wyciąga gorące spaliny 2. wycięcie katalizatora 3. zaślepienie i wyłączenie w sterowniku EGR 3. hamownia 4. indywidualne strojenie i pisana mapa silnika na oryginalnej - brak nadmiernego dymienia, przegląd robiłem 11.09.14 bez problemów 4. rozwiercane dziury z boku wzdłuż tego TUNELU który idzie od grila do filtra, bo w środku ma straszne zwężenie) całkowity koszt 4500zł. A różnica - Nie do opisania, moc i ciąg na wszystkich biegach i polach obrotomierza Very Happy przy 160kmh dalej wciskanie w fotel Very Happy o dziwo po tym wszystkim, wogóle nie słychać wydechu tylko takie sobie dziwne ciche plumkanie, za to silnik zyskał naprawdę rasowe basowe brzmienie i ten dźwięk turbiny, najlepiej wieczorem gdy mały ruch - bezcenny.

Z CIEKAWOSTEK dosłownie w ten weekend w drodze do berlina, kolega jechał mazda cx7 benzyna 2.3L turbo 260KM i 380NM tyle że w automacie HAHAA wierzcie lub nie, nie miał szans przy calibrze nie wspominając o predkości max. Może dlatego że to był automat.


_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK


Ostatnio zmieniony przez TobiWUJO dnia Pią 17 Mar 2017, 23:45, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 22:17
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Miazga :)

Ciekawe ile wytrzyma Ci skrzynia. Wiekszosc modyfikacji o jakich czytalem wychodzaca za 200KM juz obejmuje tez przelozenie Getraga z SRT i mocniejsze sprzeglo.

Ja na razie skromnie wymienilem cat-back. W planach mam kolektor wydechowy . CAI odpuscilem bo K&N oraz Mopar maja glupio to rozwiazane - powietrze jest zasysane zaraz obok bloku silnika. Zamiast tego rowniez zmodyfikuje oryginalny filtr. I moze jeszcze strut bar (jaka jest polska nazwa na to?) zaloze. Myslalem o pozbyciu sie katalizatora, ale to wiecej szkody niz pozytku przynosi - niedopalone paliwo trafia do wydechu a i silnik trzeba by dostroic pod inny backpressure. Niestety w CVT nie ma pola do popisu bo 195KM to max co ona wytrzyma.
Powrót do góry
TobiWUJO

Stały Bywalec



Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 150
Skąd jesteś (miejscowość / region): SY
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 23:02
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


Te silniki przy mojej modyfikacji robią do 240KM. Po wymianie intercoolera i wzmocnieniu sprzęgła kewlarem to nawet do 300KM i ponoć te silniki to wytrzymują ale robią to na własną odpowiedzialność. Wiesz wszystko zależy od stylu jazdy i tego który naciska pedał gazu. Powiem ci że tak mało podniesli mi NM ze względu na seryjne sprzęgło.

W sumie zrobiłem już od modyfikacji ok. 3000km i ani razu sprzęgło mi się nie uślizgnęło, a wiem o czym piszę bo zdarzyło mi się to kiedyś na wstecznym pod dużą górkę Smile a nie ukrywam że teraz moc jest taka, że z włączonym esp na 3 biegu potrafi mi zerwać przyczepność jak porządnie depne w pedał, w zimie to dopiero będzie jazda Very Happy

OCZYWIŚCIE dostałem odpowiednie zalecenia co do stylu jazdy, ostre ruszanie odpada bo moge coś przekręcić ale jak już auto ruszy z 1 to mogę cisnąć aby były fajne przeciążenia, nie jeździć wolno na wysokich biegach, nie jeździć z pedałem w podłodze na długich odcinkach oraz powyżej 4000obr ale o dziwo powiedzieli mi że na tempomacie mogę śmigać na maxa (ciekawe od czego to zależy??)

Też się pytałem o ten nagar który się zbiera w rurze, bo wiedziałem o tym wcześniej że może się zrobić tzw. kolanko i spaliny będą się zawracały, ale to nieprawda przy tych silnikach bo są tam takie temperatury że wypali wszystko tym bardziej przy pustym wydechu. Zresztą stare diesle bez kata też są i jeżdża do dzisiaj i nic sie nie dzieje. Też coś napominali że turbina jest lekko podlana ON nie wiem o co im chodziło Smile Zresztą jest to garrett sterowany elektronicznie przerobiony też na podciśnienie.

Napisz Mi tak z ciekawości, a jaki ma to wszystko wpływ na skrzynię, chodzi o obciążenia?? (bo skoro seryjnie na niższych biegach przenosi pełną moc to dlaczego nie może tego robić na wyższych biegach, chyba że jestem w błędzie) może pojawić się jakiś objaw jak w sprzęgle uślizg?? bo jak narazie wszystko działa bezproblemowo. Zresztą to jest jedna z lepszych firm tuningowych i sami mi powiedzieli że oni nic nie robią "na pałę" aby nie popsuć sobie marki. Auto było robione i strojone u nich tydzień, do tego 3 hamownie 2 razy poprawiana mapa, NAWET pytali się ile auto pali na MAXA i przeliczali przepustowość ON pompowtrysku aby go nie przekręcić tak więc chyba wiedzą co robią. Pozdrawiam i modyfikuj śmiało bo warto - TYLKO PROFESJONALNIE - ja też miałem wcześniej obawy Smile
_________________
Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
Wysłany: Nie 28 Wrz 2014, 02:10
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne


TobiWUJO napisał:
Napisz Mi tak z ciekawości, a jaki ma to wszystko wpływ na skrzynię, chodzi o obciążenia?? (bo skoro seryjnie na niższych biegach przenosi pełną moc to dlaczego nie może tego robić na wyższych biegach, chyba że jestem w błędzie) może pojawić się jakiś objaw jak w sprzęgle uślizg??


Opor powietrza rosnie z kwadratem predkosci. Jezeli fabrycznie ten diesel wyciska max 180km/h a teraz zamykasz licznik to ostatnie przelozenie musi przekazac nie 25% wiecej mocy jak by to wynikalo z proporcji ale az 44% wiecej zeby ten opor rekompensowac. Takiego marginesu bezpieczenstwa ta skrzynia raczej nie ma.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Dodge Caliber »

Opinie o samochodach Dodge Caliber - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne


DodgeCharger

184 990

2019r.

38 442 km

pomorskie

DodgeChallenger

108 900

2017r.

115 090 km

pomorskie

DodgeDurango

97 990

2014r.

173 145 km

pomorskie

DodgeRam

289 900

2022r.

25 697 km

kujawsko-pomorskie

DodgeGrand Caravan

59 990

2017r.

179 323 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System