Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Na ile oceniasz D . CALIBRE |
1 |
|
9% |
[ 2 ] |
2 |
|
9% |
[ 2 ] |
3 |
|
4% |
[ 1 ] |
4 |
|
38% |
[ 8 ] |
5 |
|
38% |
[ 8 ] |
|
Wszystkich Głosów : 21 |
|
Autor |
Wiadomość |
B&J
Czytelnik
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 20:19
Temat postu: Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Zastanawiam się nad kupnem d. Calibra najpierw chciał bym się dowiedzieć jak wygląda sprawa z silnikami benzynowymi i jak znoszą instalacje gazowe (diesle odpadają więc proszę o nich tematu nie poruszać)
druga spraw chodzi o awaryjność i dostępność cześć obecnie mam Rovera wiec z częściami jest trochę gorzej ale daje rade ... choć R nie należy moim zdaniem do awaryjnych (pokładam to zdanie na moim aucie
trzecie pytanie to czy byście kupili D jeszcze raz ? proszę wypisac + i _ auta
Pozdro B&J |
|
Powrót do góry |
|
|
mustang1
Junior admin
Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 7756 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Jeep Wrangler rubicon
Piwa: 335/31
|
Wysłany: Pon 08 Wrz 2014, 20:56
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Nie wiem jak z resztą części ale wydechu w naszym kraju nie kupisz i będziesz musiał załatwić to zza oceanu a to będzie kosztowac. Też kiedyś chciałem kupić coś takiego ale w porę opamiętałem się na korzyść aut niemieckich. Wyboru nie żałuję bo części jest ogromna ilość. Na nasze warunki amerykańce to nienajlepszy wybór _________________
śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni |
|
Powrót do góry |
|
|
KelsoT
Dyskutant
Dołączył: 18 Lut 2014 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Leszno Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT
Piwa: 1/3
|
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 08:26
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Co do awaryjności to padły mi tylko czujniki ABS, a jeśli chodzi o części to można raczej wszystko znaleźć. |
|
Powrót do góry |
|
|
B&J
Czytelnik
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 17:05
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
co do tłumików to znalazłem w necie i nie sa takie drogie ok 150zł z przesyłką |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 22:50
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Plusy:
+ Mnostwo mocy na niskich obrotach. W miescie 2K RPM na liczniku nigdy nie przekraczam a jezdze dynamicznie.
+ Czolg.Jedzie po wszystkim. Bardzo dobry na zime.
+ Prosta konstrukcja, da sie go rozebrac na czesci srubokretem.
+ Zawieszenie kompatybilne z Jeep Compass/Patriot. Pasuje prawie wszystko, lacznie z lift-kitem. Czesci od reki lub w pare dni max.
+ Wysoka pozycja za kierownica.
+ Audio. Warto zapolowac na wersje z MusicGate Boston sound.
+ Sylwetka.Te szerokie nadkola w polaczeniu z 18" sa po prostu sliczne.
+ POWER & FUN! To mini-muscle i duzo bardziej imponujacych bryk w lusterku wstecznym sie oglada.
Minusy:
- Wydech. Dzwiek mnie niesamowicie irytowal, caly cat-back wymienilem.
Ogolnie poczytaj:
http://dodge.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=204844 |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Wto 09 Wrz 2014, 22:50
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
B&J
Czytelnik
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Czw 11 Wrz 2014, 19:13
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
ok poczytam sobie tam
A jakieś opinie związane z zagazowaniem go ? |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Czw 11 Wrz 2014, 20:31
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Zastanawiam sie, czy celujesz w dobry samochod - wedlug mnie gaz do Dodge pasuje jak siodlo do swini.
To samochod ktory ma dawac frajde z jazdy a nie kuchenka na ktorej sie smazy schabowe... |
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 16:24
Temat postu: caliber i gaz |
|
|
Caliber jest extra. Przedmówca dobrze pokazał plusy. Trochę nie zgadzam się z ta mocą. Auto jest ciężkie, więc rusza powoli. No chyba, że ma się SRT.
To świetne auto z duszą i wyglądem.
Minusy? Wkurzają mnie te włączniki świateł przy dźwigni kierunków. Predzej czy później padną tarcze podświetlające zegary (wyglada super, ale sie psuje). Jak w większości suvopodobnych trudno jest wymienić żarówki z przodu. Części są bo to Jeep Compass pomieszany z Lancerem.
Ja założyłem gaz i jestem zadowolony. Wiadomo, że oba silniki 1,8 i 2,0 bardzo dobrze współpracują z gazem. Jak ktoś ma kasę, to niech zakłada BRC lub S. Ja założyłem KME. Pracuje bezproblemowo, choć spalanie wzrosło jakieś 15%.
Jeszcze słowo do Mustanga. Ja właśnie przesiadłem się z Golfa i Leona (czyli niemieckiej technologii). Owszem, było bezawaryjnie, przyciski logiczne, trzymanie na zakrętach. I nudno, smutno, a wokół pełno takich samych wozidełek. |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 17:15
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Wlasnie dlatego w poscie ktory linkowalem polecam R/T albo SRT - czyli silnik 2.4 litra.
W R/T bez turbo ma moment obrotowy 224 Nm podczas gdy Twoj 1.8l ma 169Nm. Te 25% wiecej momentu obrotowego robi bardzo duza roznice w odczuciu zrywnosci. Zakladamy ze mowimy o FWD, bo w AWD dodatkowy naped powoduje rowniez mulowatosc.
Nie jezdzilem SRT - bardzo ciezko u nas dostac i mnostwo czesci jest niekompatybilne. Ale jak sobie wyobraze 285 KM przy tej masie... eh :) |
|
Powrót do góry |
|
|
B&J
Czytelnik
Dołączył: 08 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Konin Posiadane auto: Rov...
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 12 Wrz 2014, 19:07
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
te silniki 1.8 i 20 to silniki vw bo tak gdzieś przelotem czytałem ale nie doczytałem dokładnie |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 17:48
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
bbkr napisał: | Wlasnie dlatego w poscie ktory linkowalem polecam R/T albo SRT - czyli silnik 2.4 litra.
W R/T bez turbo ma moment obrotowy 224 Nm podczas gdy Twoj 1.8l ma 169Nm. Te 25% wiecej momentu obrotowego robi bardzo duza roznice w odczuciu zrywnosci. Zakladamy ze mowimy o FWD, bo w AWD dodatkowy naped powoduje rowniez mulowatosc. |
A Ja polecam Ci tylko diesla. Silnik z 2.0L turbo VW 140KM/320NM - bezawaryjny, są (nie wszystkie) bez DPFa na pompowtryskach boscha. A po małej inwestycji w profesjonalnej firmie tuningowej masz bezpiecznie dla silnika 210KM i 410NM !! Na autostradzie 230kmh spalanie ponad 15L ON, miasto przy dynamicznej jeździe 8L a MIN na autostradzie 4,7L Do 100kmh ok 7sek nie wspomnę już co daje na starcie te 410NM
DLA ZAINTERESOWANYCH (1. wymiana turbiny na 300 konną - większa turbina lepsze chłodzenie bloku silnika, szybciej wyciąga gorące spaliny 2. wycięcie katalizatora 3. zaślepienie i wyłączenie w sterowniku EGR 3. hamownia 4. indywidualne strojenie i pisana mapa silnika na oryginalnej - brak nadmiernego dymienia, przegląd robiłem 11.09.14 bez problemów 4. rozwiercane dziury z boku wzdłuż tego TUNELU który idzie od grila do filtra, bo w środku ma straszne zwężenie) całkowity koszt 4500zł. A różnica - Nie do opisania, moc i ciąg na wszystkich biegach i polach obrotomierza przy 160kmh dalej wciskanie w fotel o dziwo po tym wszystkim, wogóle nie słychać wydechu tylko takie sobie dziwne ciche plumkanie, za to silnik zyskał naprawdę rasowe basowe brzmienie i ten dźwięk turbiny, najlepiej wieczorem gdy mały ruch - bezcenny.
Z CIEKAWOSTEK dosłownie w ten weekend w drodze do berlina, kolega jechał mazda cx7 benzyna 2.3L turbo 260KM i 380NM tyle że w automacie HAHAA wierzcie lub nie, nie miał szans przy calibrze nie wspominając o predkości max. Może dlatego że to był automat.
_________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Ostatnio zmieniony przez TobiWUJO dnia Pią 17 Mar 2017, 23:45, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 22:17
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Miazga :)
Ciekawe ile wytrzyma Ci skrzynia. Wiekszosc modyfikacji o jakich czytalem wychodzaca za 200KM juz obejmuje tez przelozenie Getraga z SRT i mocniejsze sprzeglo.
Ja na razie skromnie wymienilem cat-back. W planach mam kolektor wydechowy . CAI odpuscilem bo K&N oraz Mopar maja glupio to rozwiazane - powietrze jest zasysane zaraz obok bloku silnika. Zamiast tego rowniez zmodyfikuje oryginalny filtr. I moze jeszcze strut bar (jaka jest polska nazwa na to?) zaloze. Myslalem o pozbyciu sie katalizatora, ale to wiecej szkody niz pozytku przynosi - niedopalone paliwo trafia do wydechu a i silnik trzeba by dostroic pod inny backpressure. Niestety w CVT nie ma pola do popisu bo 195KM to max co ona wytrzyma. |
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Czw 18 Wrz 2014, 23:02
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Te silniki przy mojej modyfikacji robią do 240KM. Po wymianie intercoolera i wzmocnieniu sprzęgła kewlarem to nawet do 300KM i ponoć te silniki to wytrzymują ale robią to na własną odpowiedzialność. Wiesz wszystko zależy od stylu jazdy i tego który naciska pedał gazu. Powiem ci że tak mało podniesli mi NM ze względu na seryjne sprzęgło.
W sumie zrobiłem już od modyfikacji ok. 3000km i ani razu sprzęgło mi się nie uślizgnęło, a wiem o czym piszę bo zdarzyło mi się to kiedyś na wstecznym pod dużą górkę a nie ukrywam że teraz moc jest taka, że z włączonym esp na 3 biegu potrafi mi zerwać przyczepność jak porządnie depne w pedał, w zimie to dopiero będzie jazda
OCZYWIŚCIE dostałem odpowiednie zalecenia co do stylu jazdy, ostre ruszanie odpada bo moge coś przekręcić ale jak już auto ruszy z 1 to mogę cisnąć aby były fajne przeciążenia, nie jeździć wolno na wysokich biegach, nie jeździć z pedałem w podłodze na długich odcinkach oraz powyżej 4000obr ale o dziwo powiedzieli mi że na tempomacie mogę śmigać na maxa (ciekawe od czego to zależy??)
Też się pytałem o ten nagar który się zbiera w rurze, bo wiedziałem o tym wcześniej że może się zrobić tzw. kolanko i spaliny będą się zawracały, ale to nieprawda przy tych silnikach bo są tam takie temperatury że wypali wszystko tym bardziej przy pustym wydechu. Zresztą stare diesle bez kata też są i jeżdża do dzisiaj i nic sie nie dzieje. Też coś napominali że turbina jest lekko podlana ON nie wiem o co im chodziło Zresztą jest to garrett sterowany elektronicznie przerobiony też na podciśnienie.
Napisz Mi tak z ciekawości, a jaki ma to wszystko wpływ na skrzynię, chodzi o obciążenia?? (bo skoro seryjnie na niższych biegach przenosi pełną moc to dlaczego nie może tego robić na wyższych biegach, chyba że jestem w błędzie) może pojawić się jakiś objaw jak w sprzęgle uślizg?? bo jak narazie wszystko działa bezproblemowo. Zresztą to jest jedna z lepszych firm tuningowych i sami mi powiedzieli że oni nic nie robią "na pałę" aby nie popsuć sobie marki. Auto było robione i strojone u nich tydzień, do tego 3 hamownie 2 razy poprawiana mapa, NAWET pytali się ile auto pali na MAXA i przeliczali przepustowość ON pompowtrysku aby go nie przekręcić tak więc chyba wiedzą co robią. Pozdrawiam i modyfikuj śmiało bo warto - TYLKO PROFESJONALNIE - ja też miałem wcześniej obawy _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
|
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Nie 28 Wrz 2014, 02:10
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
TobiWUJO napisał: | Napisz Mi tak z ciekawości, a jaki ma to wszystko wpływ na skrzynię, chodzi o obciążenia?? (bo skoro seryjnie na niższych biegach przenosi pełną moc to dlaczego nie może tego robić na wyższych biegach, chyba że jestem w błędzie) może pojawić się jakiś objaw jak w sprzęgle uślizg?? |
Opor powietrza rosnie z kwadratem predkosci. Jezeli fabrycznie ten diesel wyciska max 180km/h a teraz zamykasz licznik to ostatnie przelozenie musi przekazac nie 25% wiecej mocy jak by to wynikalo z proporcji ale az 44% wiecej zeby ten opor rekompensowac. Takiego marginesu bezpieczenstwa ta skrzynia raczej nie ma. |
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
|
Powrót do góry |
|
|
tiases
Czytelnik
Dołączył: 29 Paź 2014 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: brak
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Sro 29 Paź 2014, 13:59
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Witam. planuje zakupić dodga i z tego co czytam w 3/4 sobie go chwalicie. czy jest coś na co muszę zwrócić szczególna uwagę przy zakupie ? |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Sro 29 Paź 2014, 23:22
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Zakladam, ze uniwersalnych porad takich jak sprawdzenia grubosci lakieru, sladow zalania czy obu rejestrow dlugow nie musze wymieniac.
Specyficzne dla Calibra:
1. Sprawdz zawieszenie na stacji diagnostycznej. Roczniki do 2008 wlacznie cierpia na szybsze zuzywanie sie tulei wahaczy. To nie dyskwalifikuje samochodu, po prostu targuj wtedy cene. Bo wymiana tulei to kilka stowek w plecy.
2. Skrzynia automatyczna jest w zasadzie niezniszczalna. Ale wiele warsztatow nie wie jak obchodzic sie z CVT i porady mechanikow "panie, w skrzyni to sie oleju nie wymienia" to calkowita bzdura. W CVT w polskich warunkach plyn (to niezupelnie jest olej) trzeba wymieniac co okolo 40K km. Niestety to zaniedbanie jest trudne do wychwycenia na sluch dla kogos, kto nie zna tematu. A zuzyty plyn daje o sobie znac po godzinie jazdy dopiero jak jego temperatura rosnie.
Zapytaj wiec o poprzednie wymiany. Jezeli podczas jazdy bedziesz slyszal skrzynie dyskwalifikuj samochod.
W YT wpisz "CVT overheating" to bedziesz wiedzial o jaki dzwiek chodzi, cos jak wirujaca pralka.
3. Przepustnica. Charakterystyczny objaw zuzycia - delikatne rwanie przy ruszaniu. Cos jakby na manualu za szybko wrzucic wysoki bieg. Targuj o 1000 PLN wtedy, mniej wiecej tyle kosztuje nowa (to zamkniety uklad, nie naprawia sie ich tylko wymienia).
4. Podswietlenia zegarow. Maja dzialac i nie mrugac. Slabym elementem jest konverter napiecia do folii elektroluminescencyjnej. Na forum bylo kilka razy opisane.
5. Moc. Calkowicie odpusc sobie 1.8, to zdecydowanie za maly silnik do tego samochodu. TobiWUJO chwali Diesla turbo 2.0 na sterydach. Ja chwale 2.4L benzyniaka.
6. Kompatybilnosc. Unikaj AWD. Nie dosc ze mulowaty z racji drugiego napedu to bedziesz mial problem z czesciami bo ma sporo zmian w stosunku do pozostalych modeli. FWD wystarczy, ten samochod to mini-czolg.
7. Wyposazenie.
Amerykance: Maja gniazdko 110V. Nie maja tylnego przeciwmgielnego, asymetrycznych lamp i swiatel postojowych - przeglady przechodzi jak nie trafisz na sluzbiste rownie brandzlujacego sie przepisami co kretyni je wymyslajacy. Mozesz tez trafic na swiatla stopu jako czerwone kierunkowskazy - to juz bedziesz musial przerobic na niezalezne pomaranczowe. Nie maja jakichkolwiek zabezpieczen typu zamykany bak, immobiliser czy autoalarm. Ale za to dostepne sa dla nich raporty serwisowe carfax ktore mowia prawde o przeszlosci samochodu - polecam, mialem przygode ze sprzedawca wmawial ze samochod po drobnej stluczce a w carfaxie calkowita kasacja wpisana.
R/T: Ma wieksze kola 18", super skorzana kierownice, ciut inaczej zestrojone zawieszenie.
Dodatki jakie mozna spotkac: Boston Sound System (bierz!!!), ESP (nie zachwyca), podgrzewane fotele, radio 6CD lub navi, GPS. |
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Wto 07 Kwi 2015, 14:06
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Aż strach się włączać do tak specjalistycznej dyskusji z wykresami i oporem powietrza.
Ja jeżdżę sporo, choć oczywiście nie zawodowo. Wychodzi ponad 2 tysiące miesięcznie (jakieś 25-26 rocznie).
Gdybym zarabiał więcej, to kupiłbym chargera 5,7 HEMI i doznania byłyby zacne. A tak - słyszę na innych forach, że posiadacze 2,4 jęczą na spalanie (wychodzi im 12 benzyny na szosie). Mój miał w cyklu mieszanym 8,9 l.
Ale więcej momentu obrotowego dają dizle, więc jest się nad czym zastanowić.
Przy okazji - w wikipedii en wyczytałem, że pod koniec podaży w Europie caliber był oferowany z dieslem 2,2 163 KM, który zachwycał niskim spalaniem poniżej 6 litrów.
Wszyscy to pewnie znacie: https://www.youtube.com/watch?v=lOMr3iOQuRg
We wrześniu 2009 był lifting. Warto _________________ Dodge Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Wto 07 Kwi 2015, 15:33
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Farkas napisał: | Gdybym zarabiał więcej, to kupiłbym chargera 5,7 HEMI i doznania byłyby zacne. |
To od razu brac Chargera SRT Hellcat. 707KM. Mniam... |
|
Powrót do góry |
|
|
Farkas
Dyskutant
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
|
Wysłany: Nie 27 Gru 2015, 14:58
Temat postu: Dysputa jakby skręciła w bok |
|
|
Fajnie się czyta tę wymianę zdań, ale temat to porady przed zakupem.
Teraz po zrobieniu 65 tysięcy, tak sobie myślę, że wszystko zależy od tego, czego oczekuje kupujący.
Caliber jest trwały, ale wymiana skrzyni musi być brana pod uwagę. Więcej jak 200 tys raczej nie posłuży.
Jeśli ma to być samochód do zabawy, to oczywiście 2,4 RT. Jeśli do normalnego użytku to 2,0 lub CRD (A propos - podobno pod koniec produkcji był montowany super oszczędny silnik reklamowany tym słynnym filmikiem - mozna wpisać w you tube dodge caliber zz top). A reszta - jak w każdym samochodzie: czytamy numery, sprawdzamy VIN, szyby, pracę silnika, szukamy korozji na progach i na dole drzwi. _________________ Dodge Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Pią 08 Sty 2016, 14:11
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Te 200K dla skrzyni to osobiste doswiadczenie?
Ja mam 150K i skrzynia smiga plynnie i rowno jak nowka. A uzywam jej blisko gornej granicy dozwolonego momentu obrotowego jak depne (silnik 2.4L + catback MagnaFlow + filtr K&N panelowy + benzyna 98 lub 100).
Podstawa jest czestsza niz producent zaleca wymiana plynu. W polskich warunkach ze swiatlami co 100 metrow i zmiennymi temperaturami plyn wykazal objawy zuzycia w moim przypadku juz po 30K km.
No i dbanie o chlodzenie - przeplukanie finow chlodnicy co jakis czas na myjni. |
|
Powrót do góry |
|
|
grafffik
Debiutant
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0B, Subaru Impreza STi
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 01:18
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
u mnie 155tys i skrzynia CVT. Stan oleju kontroluje co jakiś czas, wymiana co rok przed sezonem zimowym
Swoją drogą jakby ktoś szukał bagnetu do CVT (bo fabrycznie jest korek) to można kupić na ebay'u za 22$ nówkę Moparu
Skrzynia CVT ma opinie że prędzej się znudzi niż zepsuje także te 200tyś też bym wsadził między bajki.
komputer ma zoprogramowane że nie pozwala "przypadkiem" na wejście na wyższe obroty na zimnym oleju, także można uznać że układ różnicowy jak i same sprzęgiełka są wstępnie debiloodporne |
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 07:42
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
grafffik napisał: | u mnie 155tys i skrzynia CVT. Stan oleju kontroluje co jakiś czas, wymiana co rok przed sezonem zimowym
Swoją drogą jakby ktoś szukał bagnetu do CVT (bo fabrycznie jest korek) to można kupić na ebay'u za 22$ nówkę Moparu
Skrzynia CVT ma opinie że prędzej się znudzi niż zepsuje także te 200tyś też bym wsadził między bajki.
komputer ma zoprogramowane że nie pozwala "przypadkiem" na wejście na wyższe obroty na zimnym oleju, także można uznać że układ różnicowy jak i same sprzęgiełka są wstępnie debiloodporne |
Siema. Chodzi Ci o ten korek gumowy z płaskim płaszczem z boku skrzyni z przodu od lewego przedniego koła?? Bo ja w CRD też taki mam i poci mi się przez niego olej... Zamówiłem w serwisie nowy za 40zł. I właśnie Moje pytanie czy to jest korek do kontroli ilości oleju w skrzyni?? _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Ostatnio zmieniony przez TobiWUJO dnia Nie 10 Sty 2016, 20:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
grafffik
Debiutant
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0B, Subaru Impreza STi
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 11:42
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
w dieslu to nie mam pojęcia |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 16:36
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Nie, automat CVT ma wyprowadzona rurke z korkiem pod pokrywe baterii. Manual w dieslu ma to zupelnie inaczej. |
|
Powrót do góry |
|
|
TobiWUJO
Stały Bywalec
Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): SY Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD SXT \'08
Piwa: 7/4
|
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 20:43
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
bbkr napisał: | Nie, automat CVT ma wyprowadzona rurke z korkiem pod pokrywe baterii. Manual w dieslu ma to zupelnie inaczej. |
A wiesz od czego jest ten korek?? I jak sprawdzić w CRD poziom oleju w skrzyni?? _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
|
|
Powrót do góry |
|
|
grafffik
Debiutant
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0B, Subaru Impreza STi
Piwa: 1/0
|
Wysłany: Pon 11 Sty 2016, 20:39
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
w benzynie korek to zaślepka bagnetu
wkładasz bagnet i mierzysz
Forum Dodge Caliber
dodgecaliber.com.pl
|
|
Powrót do góry |
|
|
dyslov
Czytelnik
Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: cośtam
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Wto 25 Paź 2016, 10:41
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Odgrzewam temat.
Interesuje mnie kilka kwestii przed zakupem tego auta.
silnik benzynowy 1,8, gaz BRC rocznik 2006
Rorząd jest na łańcuchu, ale jak to jest realnie. Należało by go zmienić? Przebieg ponad 200 tys. (nawet jak ktoś poda mniejszy to 10 letnie auto więc tak trzeba liczyć)
Dodatkowo na co zwrócić uwagę szczególnie przy ocenie silnika i zawieszenia |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Sro 26 Paź 2016, 23:14
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Ksiazka serwisowa nie wspomina o zmianie rozrzadu, a konczy sie na 200 000 km.
Ale mysle, ze przy tym przebiegu warto napinacze rozrzadu sprawdzic. I kompresje na cylindrach.
Te silniki sa bardzo wytrzymale, mysle ze jeszcze spokojnie stowke zrobisz przed remontem.
Zawieszenie - nic szczegolnego. Diagnosta niech zerknie i co sie rusza a nie powinno lub nie rusza a powinno to wymienic :) Podpowiem tylko ze jak bedziesz robil amortyzatory to wymien ich gniazda jezeli nie byly jeszcze robione, tam sa dosc slabe lozyska.
Nie wiem jaka skrzynie kupujesz, ale jezeli automat CVT to:
1. Jak wlasciciel nie pokaze kwitu na wymiane plynu - od razu odpusc ten egzemplarz. Te skrzynie sa naprawde twarde, ale pod warunkiem ze sa regularnie serwisowane. Opieraja sie na tarciu i czysty plyn to podstawa dlugiej zywotnosci.
2. Przejedzcie sie tak z 5km z kilkoma ostrymi przyspieszeniami. Po pierwsze ma nie szarpac, przyspieszenie powinno byc plynne. Szarpanie moze swiadczyc o poslizgu paska. Po drugie - ma nie wyc. To dosc glosna skrzynia i slychac ja podczas ruszania. Ale jak podczas jazdy bedzie wydawala dzwiek jak wirujaca pralka - to znaczy ze byla zle serwisowana i albo stary plyn sie pieni albo pasek jest zuzyty.
I odradzam 1.8L. To za maly silnik na ten samochod. |
|
Powrót do góry |
|
|
Kaliber 86
Czytelnik
Dołączył: 02 Mar 2016 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Dodge caliber 1.8 SE 150KM 2007
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Pią 28 Paź 2016, 22:12
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
witam.
Posiadam zniesławiony silnik 1.8 + G
Generalnie nie jest aż tak źle wiadomo że w gazie jest jeszcze słabszy i trzeba trochę wiosłować biegami żeby jazda była dynamiczna. Przy większych obrotach jest OK.
Podczas ruszaniu i tak bardzo szybko koła wpadają w poślizg ( może stare opony).
Co do ostatniego pytania zdecydowanie kupił bym jeszcze raz. |
|
Powrót do góry |
|
|
dyslov
Czytelnik
Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: cośtam
Piwa: 0/1
|
Wysłany: Nie 30 Paź 2016, 23:19
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
bbkr napisał: | Ksiazka serwisowa nie wspomina o zmianie rozrzadu, a konczy sie na 200 000 km. |
No własnie mało jest opinii kierowców Calibra z większym przebiegiem, choć ostatnio widziałem gdzieś na sprzedaż takiego który miał 300 tys. Jest ktoś na forum z doświadczeniem w temacie?
bbkr napisał: | Zawieszenie - nic szczegolnego. Diagnosta niech zerknie i co sie rusza a nie powinno lub nie rusza a powinno to wymienic Podpowiem tylko ze jak bedziesz robil amortyzatory to wymien ich gniazda jezeli nie byly jeszcze robione, tam sa dosc slabe lozyska. |
Dzięki za info, przydatna porada.
bbkr napisał: | Nie wiem jaka skrzynie kupujesz, ale jezeli automat CVT |
Samochodu szukam więc jeszcze nie wiem jaką znajdę. Fajnie było by mieć CVT z możliwością zmiany + i -. Widziałem coś takiego w niektórych autach. To jest zależne od rocznika, wyposażenia czy pochodzenia?
bbkr napisał: | I odradzam 1.8L. To za maly silnik na ten samochod. |
Najchętniej brałbym 2.0 ale nie wiem dlaczego to praktycznie biały kruk.90% aut benzynowych jakie się pojawiają w ogłoszeniach mają 1.8. Nie ukrywam, że rajdowcem nie jestem jeśli chodzi o nawyki, więc mogę na to przystać zapewne.
Szukam czegoś z LPG lub LPG do założenia. Jeden z Calibrów które oglądałem miał instalację BRC od 7 lat i wiadomo że jest to paliwo zastępcze i może mieć gorszy wpływ na stan silnika. Poza tym mimo dobrych opinii większości użytkowników Caliber znajduje się na liście Prinsa.
http://lpg.info.pl/lista-prinsa/276
Co o tym sądzicie?
[/quote] |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Pon 31 Paź 2016, 15:16
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Rekordowy na chodzie jakiego widzialem to 320_000 km przebiegu.
CVT ze zmiana +/- mam i raz uzylem zeby sprawdzic jak dziala. Takie zabawki w skrzyni bez przelozen w ogole nie maja sensu. Nie ma zadnego zysku miedzy manualna redukcja a po prostu wcisnieciem gazu przy przyspieszaniu. Podobnie na CVT nie da sie hamowac silnikiem. Bezuzyteczny bajer, nie kieruj sie tym jako wyznacznikiem.
Jak masz problem z dostaniem wiekszej pojemnosci - niech Ci sprowadza 2.0 lub 2.4 R/T. Firm, ktore to robia jest zatrzesienie. I jeszcze wiekszosc daje gwarancje na jakis czas. |
|
Powrót do góry |
|
|
phoks
Dyskutant
Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Honda CR-V 98
Piwa: 2/1
|
Wysłany: Pon 03 Gru 2018, 18:04
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Trafilem tutaj bo skrzynia CVT Jatco, która jest montowana w Calibrach (oraz min w Outlanderze i Qashqaiu) to awarynjy sprzęt. Niezniszczalna skrzynia to jest eCVT w toyocie albo lexusie. W Jatco sypie się łańcuch i naprawa staje się nieopłacalna (7-10k). Poczytajcie opinie o skrzyniach - Jatco JF011E zanim zdecydujecie się na tę "nieznieszczalną" skrzynię Lepiej wziąć manuala tutaj. Serio. |
|
Powrót do góry |
|
|
bbkr
Przyjaciel Portalu
Dołączył: 10 Wrz 2013 Posty: 435 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
|
Wysłany: Pon 03 Gru 2018, 22:02
Temat postu: Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne |
|
|
Ta skrzynia jest naprawde niezniszczalna o ile ma swiezy olej i dobre chlodzenie. Teraz mam czwarty olej a na myjni cisnieniowej co jakis czas staram sie dokladnie chlodnice przeplukac z brudu. I przy 200k przebiegu skrzynia chodzi idealnie plynnie.
Przyznaje, ze wczesne partie mialy bledy sterownika. Sam Caliber mial chyba z 5 akcji serwisowych w 2007 roku z tym zwiazanych. Ale potem dopracowali temat i nie ustepuje trwaloscia manualowi. |
|
Powrót do góry |
|
|
|