Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
To fakt, jeżeli chodzi o opory to caliber to taka "lodówka" na kołach a seryjnie tym dieslem latałem max. 200-210kmh a nie 180kmh teraz doszło te 30kmh więcej, czy to aż tak dużo? Czytałem troche w necie o tych skrzyniach i są też montowane te same w wersjach 160KM i 180KM (nowy caliber 2.2L i cała rodzina daimler chrysler). Ostanio na trasie gliwice-berlin miałem predkości przelotowe 180-230kmh, zrobiłem tak ponad 700km i nic się nie stało ALE za to wieczorem pierwszy raz leciały mi iskry spod klocków hamulcowych z przodu przy hamowaniu to był dopiero czad! Pozdrawiam. _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Zakladam, ze uniwersalnych porad takich jak sprawdzenia grubosci lakieru, sladow zalania czy obu rejestrow dlugow nie musze wymieniac.
Specyficzne dla Calibra:
1. Sprawdz zawieszenie na stacji diagnostycznej. Roczniki do 2008 wlacznie cierpia na szybsze zuzywanie sie tulei wahaczy. To nie dyskwalifikuje samochodu, po prostu targuj wtedy cene. Bo wymiana tulei to kilka stowek w plecy.
2. Skrzynia automatyczna jest w zasadzie niezniszczalna. Ale wiele warsztatow nie wie jak obchodzic sie z CVT i porady mechanikow "panie, w skrzyni to sie oleju nie wymienia" to calkowita bzdura. W CVT w polskich warunkach plyn (to niezupelnie jest olej) trzeba wymieniac co okolo 40K km. Niestety to zaniedbanie jest trudne do wychwycenia na sluch dla kogos, kto nie zna tematu. A zuzyty plyn daje o sobie znac po godzinie jazdy dopiero jak jego temperatura rosnie.
Zapytaj wiec o poprzednie wymiany. Jezeli podczas jazdy bedziesz slyszal skrzynie dyskwalifikuj samochod.
W YT wpisz "CVT overheating" to bedziesz wiedzial o jaki dzwiek chodzi, cos jak wirujaca pralka.
3. Przepustnica. Charakterystyczny objaw zuzycia - delikatne rwanie przy ruszaniu. Cos jakby na manualu za szybko wrzucic wysoki bieg. Targuj o 1000 PLN wtedy, mniej wiecej tyle kosztuje nowa (to zamkniety uklad, nie naprawia sie ich tylko wymienia).
4. Podswietlenia zegarow. Maja dzialac i nie mrugac. Slabym elementem jest konverter napiecia do folii elektroluminescencyjnej. Na forum bylo kilka razy opisane.
5. Moc. Calkowicie odpusc sobie 1.8, to zdecydowanie za maly silnik do tego samochodu. TobiWUJO chwali Diesla turbo 2.0 na sterydach. Ja chwale 2.4L benzyniaka.
6. Kompatybilnosc. Unikaj AWD. Nie dosc ze mulowaty z racji drugiego napedu to bedziesz mial problem z czesciami bo ma sporo zmian w stosunku do pozostalych modeli. FWD wystarczy, ten samochod to mini-czolg.
7. Wyposazenie.
Amerykance: Maja gniazdko 110V. Nie maja tylnego przeciwmgielnego, asymetrycznych lamp i swiatel postojowych - przeglady przechodzi jak nie trafisz na sluzbiste rownie brandzlujacego sie przepisami co kretyni je wymyslajacy. Mozesz tez trafic na swiatla stopu jako czerwone kierunkowskazy - to juz bedziesz musial przerobic na niezalezne pomaranczowe. Nie maja jakichkolwiek zabezpieczen typu zamykany bak, immobiliser czy autoalarm. Ale za to dostepne sa dla nich raporty serwisowe carfax ktore mowia prawde o przeszlosci samochodu - polecam, mialem przygode ze sprzedawca wmawial ze samochod po drobnej stluczce a w carfaxie calkowita kasacja wpisana.
R/T: Ma wieksze kola 18", super skorzana kierownice, ciut inaczej zestrojone zawieszenie.
Dodatki jakie mozna spotkac: Boston Sound System (bierz!!!), ESP (nie zachwyca), podgrzewane fotele, radio 6CD lub navi, GPS.
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
Wysłany: Wto 07 Kwi 2015, 14:06
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Aż strach się włączać do tak specjalistycznej dyskusji z wykresami i oporem powietrza.
Ja jeżdżę sporo, choć oczywiście nie zawodowo. Wychodzi ponad 2 tysiące miesięcznie (jakieś 25-26 rocznie).
Gdybym zarabiał więcej, to kupiłbym chargera 5,7 HEMI i doznania byłyby zacne. A tak - słyszę na innych forach, że posiadacze 2,4 jęczą na spalanie (wychodzi im 12 benzyny na szosie). Mój miał w cyklu mieszanym 8,9 l.
Ale więcej momentu obrotowego dają dizle, więc jest się nad czym zastanowić.
Przy okazji - w wikipedii en wyczytałem, że pod koniec podaży w Europie caliber był oferowany z dieslem 2,2 163 KM, który zachwycał niskim spalaniem poniżej 6 litrów.
Wszyscy to pewnie znacie: https://www.youtube.com/watch?v=lOMr3iOQuRg
We wrześniu 2009 był lifting. Warto _________________ Dodge Forever
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
Wysłany: Nie 27 Gru 2015, 14:58
Temat postu:
Dysputa jakby skręciła w bok
Fajnie się czyta tę wymianę zdań, ale temat to porady przed zakupem.
Teraz po zrobieniu 65 tysięcy, tak sobie myślę, że wszystko zależy od tego, czego oczekuje kupujący.
Caliber jest trwały, ale wymiana skrzyni musi być brana pod uwagę. Więcej jak 200 tys raczej nie posłuży.
Jeśli ma to być samochód do zabawy, to oczywiście 2,4 RT. Jeśli do normalnego użytku to 2,0 lub CRD (A propos - podobno pod koniec produkcji był montowany super oszczędny silnik reklamowany tym słynnym filmikiem - mozna wpisać w you tube dodge caliber zz top). A reszta - jak w każdym samochodzie: czytamy numery, sprawdzamy VIN, szyby, pracę silnika, szukamy korozji na progach i na dole drzwi. _________________ Dodge Forever
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Te 200K dla skrzyni to osobiste doswiadczenie?
Ja mam 150K i skrzynia smiga plynnie i rowno jak nowka. A uzywam jej blisko gornej granicy dozwolonego momentu obrotowego jak depne (silnik 2.4L + catback MagnaFlow + filtr K&N panelowy + benzyna 98 lub 100).
Podstawa jest czestsza niz producent zaleca wymiana plynu. W polskich warunkach ze swiatlami co 100 metrow i zmiennymi temperaturami plyn wykazal objawy zuzycia w moim przypadku juz po 30K km.
No i dbanie o chlodzenie - przeplukanie finow chlodnicy co jakis czas na myjni.
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0B, Subaru Impreza STi
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 01:18
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
u mnie 155tys i skrzynia CVT. Stan oleju kontroluje co jakiś czas, wymiana co rok przed sezonem zimowym
Swoją drogą jakby ktoś szukał bagnetu do CVT (bo fabrycznie jest korek) to można kupić na ebay'u za 22$ nówkę Moparu
Skrzynia CVT ma opinie że prędzej się znudzi niż zepsuje także te 200tyś też bym wsadził między bajki.
komputer ma zoprogramowane że nie pozwala "przypadkiem" na wejście na wyższe obroty na zimnym oleju, także można uznać że układ różnicowy jak i same sprzęgiełka są wstępnie debiloodporne
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
grafffik napisał:
u mnie 155tys i skrzynia CVT. Stan oleju kontroluje co jakiś czas, wymiana co rok przed sezonem zimowym
Swoją drogą jakby ktoś szukał bagnetu do CVT (bo fabrycznie jest korek) to można kupić na ebay'u za 22$ nówkę Moparu
Skrzynia CVT ma opinie że prędzej się znudzi niż zepsuje także te 200tyś też bym wsadził między bajki.
komputer ma zoprogramowane że nie pozwala "przypadkiem" na wejście na wyższe obroty na zimnym oleju, także można uznać że układ różnicowy jak i same sprzęgiełka są wstępnie debiloodporne
Siema. Chodzi Ci o ten korek gumowy z płaskim płaszczem z boku skrzyni z przodu od lewego przedniego koła?? Bo ja w CRD też taki mam i poci mi się przez niego olej... Zamówiłem w serwisie nowy za 40zł. I właśnie Moje pytanie czy to jest korek do kontroli ilości oleju w skrzyni?? _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Ostatnio zmieniony przez TobiWUJO dnia Nie 10 Sty 2016, 20:42, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Odgrzewam temat.
Interesuje mnie kilka kwestii przed zakupem tego auta.
silnik benzynowy 1,8, gaz BRC rocznik 2006
Rorząd jest na łańcuchu, ale jak to jest realnie. Należało by go zmienić? Przebieg ponad 200 tys. (nawet jak ktoś poda mniejszy to 10 letnie auto więc tak trzeba liczyć)
Dodatkowo na co zwrócić uwagę szczególnie przy ocenie silnika i zawieszenia
Re: ( Dodge Caliber ) Porady przed zakupem sprawy techniczne
Ksiazka serwisowa nie wspomina o zmianie rozrzadu, a konczy sie na 200 000 km.
Ale mysle, ze przy tym przebiegu warto napinacze rozrzadu sprawdzic. I kompresje na cylindrach.
Te silniki sa bardzo wytrzymale, mysle ze jeszcze spokojnie stowke zrobisz przed remontem.
Zawieszenie - nic szczegolnego. Diagnosta niech zerknie i co sie rusza a nie powinno lub nie rusza a powinno to wymienic :) Podpowiem tylko ze jak bedziesz robil amortyzatory to wymien ich gniazda jezeli nie byly jeszcze robione, tam sa dosc slabe lozyska.
Nie wiem jaka skrzynie kupujesz, ale jezeli automat CVT to:
1. Jak wlasciciel nie pokaze kwitu na wymiane plynu - od razu odpusc ten egzemplarz. Te skrzynie sa naprawde twarde, ale pod warunkiem ze sa regularnie serwisowane. Opieraja sie na tarciu i czysty plyn to podstawa dlugiej zywotnosci.
2. Przejedzcie sie tak z 5km z kilkoma ostrymi przyspieszeniami. Po pierwsze ma nie szarpac, przyspieszenie powinno byc plynne. Szarpanie moze swiadczyc o poslizgu paska. Po drugie - ma nie wyc. To dosc glosna skrzynia i slychac ja podczas ruszania. Ale jak podczas jazdy bedzie wydawala dzwiek jak wirujaca pralka - to znaczy ze byla zle serwisowana i albo stary plyn sie pieni albo pasek jest zuzyty.
I odradzam 1.8L. To za maly silnik na ten samochod.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.