Dołączył: 06 Mar 2014 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zwierzyniec Posiadane auto: dodge caliber 2.0 SXT
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 02 Gru 2014, 17:17
Temat postu:
błąd silnika P0017
Pomocy miejscowy mechanik nie wie niby sprawdził elektronike i jest ok czujniki połażenia wałka rozrządu wymienione po skasowaniu po jakims czasie błąd powraca błąd P0017 pozycja wału korbowego- korelacja wału rozrządu
Mam podobny problem. Ja zdążyłem już wymienić czujnik położenia wałka rozrządu, poprawiło się to, że powyżej 4000 tys. wróciła moc. Wcześniej powyżej 4000 tys. miał coś jak odcięcie paliwa i brak mocy. Jednak cały czas powraca błąd P0017. Teraz czekam na nowy solenoid (elektrozawór) w silniku 1.8 benz mamy dwa. Są to elektrozawory odpowiadające za zmiany faz rozrządu. Jeśli chodzi o ten błąd to znalazłem na stronach amerykańskich, że jest to elektrozawór na wydechu czyli (Bank 1/2). OBD pokazuje na Bank 1B. Jak wymienie elektozawór i zgaszę Checka to napiszę jak sukcesy. Pozdr
Niestety, po wymianie na używany elektrozawór faz rozrządu problem pozostał. Pomimo wymiany czujnika wałka rozrządu (nowy) znowu silnik nie wchodzi na wyższe obrony pow. 4000 obr. Dziś odłączałem poklei czujniki, elektrozawory faz rozrządu i wyskoczyły mi błędy kolejno P0010 i P0013. Następnie odłączyłem czujnik wałka rozrządu i samochód słabo ale zapalił i motor pracował. Wg mnie oznacza to, że czujnik wału jest dobry. Jednak zagadką jest dla mnie fakt dlaczego jak wymieniłem czujnik wałka rozrządu (sam zgasł check engine) by za dwa dni znowu się pojawić. Nic z tego już nie rozumiem. Jak będę miał więcej czasu chcę sprawdzić wiązki od czujników (może jest gdzieś przebicie). Jeśli wiązki będą ok, sprawdzę łańcuch i znaki. Czytałem, że ten błąd może być spowodowany przeskoczeniem łańcucha spowodowanym uszkodzeniem napinaczy lub ślizgu???
Jeśli macie jakieś pomysły lub sami walczycie z tym problemem, proszę o wsparcie. Może wspólnie uda nam się poradzić z błędem korelacji wałka rozrządu i wału.
Pozdr
Nie wiem czy komuś to pomoże i czy ktoś czyta moje wypociny, ale ja przeszukałem internet i poza ogólną wiedzą nie ma informacji jak szybko rozwiązać mój problem z P0017. Dlatego mam nadzieje, że opisywanie mojej walki komuś może zaoszczędzi czasu i pieniędzy... o ile go rozwiążę....
Wczoraj byłem u mechanika, posłuchał jak pracuje motor i po podpięciu kompa się poddał. Powiedział, że mechanicznie motor jest ok, błąd leży po stronie elektroniki, lub ostatecznie po stronie łańcucha rozrządu (ślizgu, napinacza - są dwa......).
....... dalej......
Dziś przeprowadziłem kolejne doświadczenie z czujnikami i inspekcje przewodów do czujnika wałka rozrządu. Odłączyłem i wyciągnąłem czujnik wału, okazało się, że nie ma uszkodzeń z zewnątrz wygląda na nie uszkodzony. Dlatego po wyczyszczeniu szmatką wkręciłem go z powrotem (nowy już zamówiłem). Dalej znowu odłączyłem czujnik faz rozrządu (elektrozawór) wydechowy.... zdjąłem klemę i rozładowałem (kompa) i pojawił się błąd P0013, tak jeździłem....dodatkowo znikną błąd P0017. Najważniejszy jest w tym wszystkim fakt, że wróciła moc motoru. Palił sie (Check) ,auto jechało normalnie , silnik wchodził znowu powyżej 4000 tys. obr. .
Dlatego połowicznie udało rozwiązać się problem mocy .... przynajmniej na chwilę.....
Dalej znowu podpiąłem przewód od czujnika faz rozrządu (wydechowy) błąd P0013 wykasowałem, dziś moc jest. Jeździłem jeszcze trochę i Check się już nie pojawił.
Zobaczymy co będzie jutro jak auto ostygnie i będzie zimny motor, bo wtedy tak jak było wcześniej błąd wracał.
Tak jak pisałem zamówiłem czujnik wału jednak jeszcze go nie mam. Jak go wymienię napiszę o mojej dalszej walce..... Mam nadzieje, że to on broi w tym całym systemie, bo dziwnym trafem, grzebałem przy tym czujniku. Kolejną zastanawiającą mnie rzeczą jest fakt zależności (ciepły - zimny) motor.
Ja czytam z uwagą, bo sam mam problem z obrotami powyżej 4K.
Jestem więc ciekaw czy wymiana czujnika rozwiąże ostatecznie problem.
Czego używasz do diagnostyki błędów?
Pozdrawiam
Adam
Jeśli masz problem z obrotami to zapewne to będzie czujnik położenia wałka rozrządu....
Dziś znowu powtórzyła się ta sama historia. Rano miałem zaraz po uruchomieniu motoru (check engine) i na zimnym nie miał mocy 4000 obr. i odcinał wyższe obr....., ale zaraz po tym jak silnik osiągną ok. 60 stopni motor mógł się wkręcać na 5 lub 6 tysięcy bez żadnych problemów. Znowu wykasowałem błąd i już się nie zapalił. Wydaje mi się, że znowu się zapali jak ostygnie.....
Używam zwykłego interfejsu OBD II i programów PCScan, oraz Piston. Czasem używam też aplikacji do smartfona OBD doctor. Nie są to profesjonalne programy jednak pozwalają na sprawdzenie podstawowych parametrów silnika.
Cześć!
A powiedz mi, czy wymiana tego czujnika jest możliwa bez wizyty w serwisie?
Jeśli tak, to w jakim miejscu go znajdę?
Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku
Adam
Tak wydaje mi się, że przy odrobinie szczęścia i pomocy kolegi, sąsiada w długi weekend możesz to ogarnąć.
Czujniki faz rozrządu masz: po lewej stronie (stoisz frontem do pojazdu - silnika). Czujnik faz wlotowy jest od frontu (górna lewa część), wylotowy w tylnej górnej części (poznasz je po tym że mają wtyczki na dwa piny).
Czujnik wałka rozrządu masz z tyłu górna część po prawej stronie (czujnik na trzy piny) z tego co pamiętam jest tam tylko ten czujnik więc go nie pomylisz.
Czujnik wału (no tu musisz mieć kanał) największa część motoru i wystaje czujnik (również dwa piny) jest on schowany za osłoną termiczną - przynajmniej w moim (Dodge - Dziku ).
Najgorzej demontowało mi się czujnik faz wlotowy (przyda ci się magnes i dobre światło bo dostęp do tego czujnika jest utrudniony), z resztą poradzisz sobie bez problemu, potrzebna Ci jest 10 nasadowa i gotowe.
Najlepiej w necie wpisz nazwy poszczególnych części, zobacz zdjęcie i na pewno znajdziesz te czujniki w swoim motorze.
P.s. Jeszcze nie wymieniłem czujnika wału, mam umówiony kanał na czwartek. O sukcesach i porażkach będę informował. Pozdr
Wymnienilem czujnik wału, niestety nic to nie pomoglo.
Dalej jest ten sam obiaw na zimnym silniku wyskakuje blad P0017, gdy silnik jest rozgrzany wraca moc i obroty wchodza powyzej 4K obrotów. Ma ktos jakis pomysł, dlaczego tak sie dzieje?
Wymnienilem czujnik wału, niestety nic to nie pomoglo.
Dalej jest ten sam obiaw na zimnym silniku wyskakuje blad P0017, gdy silnik jest rozgrzany wraca moc i obroty wchodza powyzej 4K obrotów. Ma ktos jakis pomysł, dlaczego tak sie dzieje?
Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0B, Subaru Impreza STi
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 01:27
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) błąd silnika P0017
tak. brak kompresji na cylindrach.olej się rozgrzewa, robi się rzadszy i błąd idzie w eter.
szlif bloku, pierścienie do wymiany, przy okazji można od razu wymienić panewki główne skoro i tak już pójdzie wszystko na stół.
wykręć świece, sprawdź kompresje. to Ci prawdę powie.
jeżeli to to, albo inwestujesz i masz auto na kolejne 200-300tys, albo na allegro ogień
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.