Dodge

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumoponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Dodge Caliber ) Szarpie przy ruszaniu



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mit

Debiutant



Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Dodge
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 16 Gru 2014, 23:43
Temat postu:

Szarpie przy ruszaniu


Witam, mam dodge caliber 2.0 CRD. Od pewnego czasu przy ruszaniu z jedynki(nie zawsze) mam takie 2-3 krótkie szarpnięcia, na początku jak sprzęgło łapie. Co może być tego przyczyną?
Powrót do góry
mit

Debiutant



Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Dodge
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 02 Sty 2015, 16:36
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Szarpie przy ruszaniu


Nikt nie spotkał się z podobnymi objawami? Może jakaś sugestia?
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
Wysłany: Sro 07 Sty 2015, 12:24
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Szarpie przy ruszaniu


Moze byc to objaw padajacej przepustnicy. Widzialem podobny watek na amerykanskim forum.
Serwo ma trybiki z plastiku i niestety sie wyrabiaja z czasem na poczatku otwarcia.
Powrót do góry
krzysiek depeche

Debiutant



Dołączył: 17 Kwi 2014
Posty: 20
Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzeg/ Świeradów Zdrój
Posiadane auto: Dodge Caliber 1,8. 2007r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Sty 2015, 19:09
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Szarpie przy ruszaniu


Jak przepustnica to szykuj tysiaka. Na początku szarpie, potem pojawia się "piorun", gaśnie. Obroty zaczynają wariować. Traci moc. Przepustnica wygląda i jest zrobiona jak puszka konserwy. Nierozbieralne dziadostwo. [/img]
Powrót do góry
fotozam

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Dodge Journey, R/T 2.0, 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Sty 2015, 21:02
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Szarpie przy ruszaniu


Ja mam to samo z szarpnięciami w moim Journey 2.0 CRD. Zdania są podzielone co to jest, niektórzy mówią że to sprzęgło inni że coś innego. A ja mam pytanie czy można z tym jeżdzić? Czy to jest wada która postepuje i należy to wyeliminować?
_________________
Zielone znaczy jedź!
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 30 Sty 2015, 21:02
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
fotozam

Czytelnik



Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Dodge Journey, R/T 2.0, 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Sty 2015, 21:08
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Szarpie przy ruszaniu


szarpie dopiero jak się nagrzeje silnik, a jak ruszam pierwszy raz (jak jest zimny) to nie ma tego problemu. Czy to własnie tak się dzieje?
_________________
Zielone znaczy jedź!
Powrót do góry
mit

Debiutant



Dołączył: 16 Gru 2014
Posty: 10
Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska
Posiadane auto: Dodge
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 18 Lis 2016, 02:24
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Szarpie przy ruszaniu


U mnie po wymianie sworznia wahacza dolnego na przodzie problem ustał. Dodam, że sworzeń był mocno wyrobiony.
Powrót do góry
bbkr

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 435
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.4L R/T
Piwa: 53/1
Wysłany: Pią 18 Lis 2016, 12:41
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Szarpie przy ruszaniu


fotozam napisał:
szarpie dopiero jak się nagrzeje silnik, a jak ruszam pierwszy raz (jak jest zimny) to nie ma tego problemu. Czy to własnie tak się dzieje?


A kiedy ostatni raz sprawdzales zawor PVC?
Moze sama temperatura nie jest problemem tylko wzrost cisnienia po rozgrzaniu silnika?

Zdejmij pokrywe silnika, zawor jest na rurce biegnacej jego gora, od strony paska.
Mozna samemu sprawdzic (brak nagaru, jednokierunkowe przepuszczanie) i wymienic. Tylko dobra rada - nie kupuj chinczyka bo duzo jest skarg ze bzycza podczas pracy. Oryginal Mopara mozna kupic w okolicach 50 PLN.
Powrót do góry
a.b1987

Czytelnik



Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Dodge
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 26 Paź 2017, 13:38
Temat postu:

Dodge Journey szarpanie podczas ruszania


Witam,
Spróbuj wyłączyć Hill Hold HHC.


Ostatnio zmieniony przez a.b1987 dnia Sob 21 Lip 2018, 08:44, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Kub4

Czytelnik



Dołączył: 31 Mar 2018
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Dodge Journey 2.0 CRD 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 31 Mar 2018, 00:56
Temat postu:

Re: Dodge Journey szarpanie podczas ruszania


a.b1987 napisał:
Witam forumowiczów,

Kilka miesięcy temu nabyłem Dodge Journey 2.0 CRD automat 2008 i mam podobny problem jak opisujecie (przebieg 118 000).
Przy szybszym ruszeniu wyczuwalne jest szarpanie, a od jakiegoś czasu dodatkowo przy odpuszczeniu gazu słychać pojedyncze stukniecie (tylko przy małej prędkości). Zimny silnik na początku jazdy trzeba przegazować bo inaczej może zgasnąć. W dokumentach samochodu jest faktura, że sprzęgło było jakiś czas temu wymieniane. Mechanik nie stwierdził jakiś nieprawidłowości w zawieszeniu.

Czy ktoś już usunął ten problem w swoim aucie i podpowie co może być faktyczna przyczyną tej często spotykanej usterki?

Pozdrawiam
Adrian


Czy udało Ci się ogarnąć ten problem? Mam podobne stuki, szarpanie a ostatnio coś zawyło dość głośno.
Powrót do góry
killergr

Debiutant



Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 13
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: Journey R/T 2.0CRD 2010
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 31 Paź 2019, 13:04
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Szarpie przy ruszaniu


Szarpanie przy ruszaniu, bardziej widoczne przy dynamicznym starcie lub pod górę albo przy komplecie osób na pokładzie to zdecydowanie wina sprzęgła dwumasowego. Kupiłem z takim objawem, jak się ruszało ostro pod górę to potrafiło wszystko z półek spadać tak nawalał. Po długich poszukiwaniach i słuchaniu cen od 10tyś w górę skusiłem się odpowiedzieć na informację znalezioną na forum. Przy skrzyni MPS6 na każdym forum gość pisał tylko jedno zdanie "naprawiam takie skrzynie - telefon numer......". Facet z Radomia, bardzo miły przez telefon po kilku objawach od razu mówi "na 100% sprzęgło - standardowa usterka". Termin prawie z dnia na dzień, obiecuje że wymienia na nowe. Koszt 4tyś zł. Po 2 dniach i odebraniu samochodu okazuje się że jednak wymienia wszystko w środku, zostaje sama obudowa sprzęgła i daje gwarancję rok.
Po 5tyś km i 6 miesiącach problem powoli wraca. Najpierw lekko, potem bardziej. Naprawa gwarancyjna trwa już zdecydowanie dłużej bo termin za 3 tygodnie, naprawa prawie 2. Mija kilka tygodni po gwarancji a samochód skacze. Teraz już typ twierdzi że w takim razie musi być coś ze skrzynią bo objawy mogą być takie same a znów wymienił wszystko poza obudową (dziwne że wcześniej było 100% na sprzęgło) i że naprawa oczywiście płatna. Zrezygnowałem bo widać że typ kręci a koszty rosną lawinowo.
W sieci cały komplet sprzęgła z kołem dwumasowym to koszt od 1200 do 3000 więc podejrzewam że włożył ten najtańszy i tyle.
Objawy dokładnie takie same - jak zimny samochód i pora jesienna lub zimowa to kilka pierwszych startów bez szarpania ale za to długie ruszanie. Jakby się sprzęgło ślizgało zamiast ciągnąć. Na pewno jeździć z tym można ale słabo jak się kogoś wiezie a trzeba uciec szybko ze skrzyżowania. Przy mocniejszym zużyciu dochodzi jeszcze lekkie falowanie obrotów silnika w czasie podjazdu pod długą, delikatną górkę . Obroty lekko pływają cały czas o jakieś 200 ale samochód jedzie ze stałą prędkością.

Piszę to żeby przestrzec przed fachowcem. Na podwórku samochodów cały rządek, większość journey'ów więc widać że ludzie się na niego łapią. A może tylko z moim mu nie wyszło ? Nie wiem. Wiem natomiast, że żeby nie wiem jak ch...y był zamiennik to nie powinien zdechnąć po kilku tyś km....

Miał ktoś do czynienia może z panem Łukaszem z Radomia poza mną ?

Edit:
Finał - samochód zaprowadzony do innego serwisu, przy demontażu okazuje się że Łukasz uwalił gwint w mocowaniu skrzyni (nawet jeśli nie on to miał obowiązek mi powiedzieć i spytać czy decyduję się tak zostawić) więc nie wkręcił jednej z 3 śrub co wraz z awarią sprzęgła po jego regeneracji spowodowało urwanie drugiego mocowania skrzyni. Obudowa do spawania lub wymiany. Sprzęgło zregenerował na najtańszych częściach, sterowanie mechatroniką nie było wyczyszczone bo brak jakichkolwiek śladów rozbierania skrzyni (a wpisał na papier że wymienił filtr wewn) i wydane 4500zł poszło w dupe. Obecne koszty naprawy już przekroczyły 9tyś zł.

Zainteresowanym podam lokalizację typa jakby ktoś szukał fachowca żeby omijał to miejsce z daleka.
Powrót do góry
gadu-gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Dodge Caliber »

Opinie o samochodach Dodge Caliber - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne


DodgeGrand Caravan

72 900

2018r.

229 518 km

pomorskie

DodgeRam

299 900

2022r.

21 300 km

kujawsko-pomorskie

DodgeCharger

184 990

2019r.

38 442 km

pomorskie

DodgeGrand Caravan

59 990

2017r.

179 323 km

pomorskie

DodgeCaliber

15 700

2007r.

167 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System