Dołączył: 16 Gru 2014 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Dodge
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 16 Gru 2014, 23:43
Temat postu:
Szarpie przy ruszaniu
Witam, mam dodge caliber 2.0 CRD. Od pewnego czasu przy ruszaniu z jedynki(nie zawsze) mam takie 2-3 krótkie szarpnięcia, na początku jak sprzęgło łapie. Co może być tego przyczyną?
Moze byc to objaw padajacej przepustnicy. Widzialem podobny watek na amerykanskim forum.
Serwo ma trybiki z plastiku i niestety sie wyrabiaja z czasem na poczatku otwarcia.
Jak przepustnica to szykuj tysiaka. Na początku szarpie, potem pojawia się "piorun", gaśnie. Obroty zaczynają wariować. Traci moc. Przepustnica wygląda i jest zrobiona jak puszka konserwy. Nierozbieralne dziadostwo. [/img]
Ja mam to samo z szarpnięciami w moim Journey 2.0 CRD. Zdania są podzielone co to jest, niektórzy mówią że to sprzęgło inni że coś innego. A ja mam pytanie czy można z tym jeżdzić? Czy to jest wada która postepuje i należy to wyeliminować? _________________ Zielone znaczy jedź!
szarpie dopiero jak się nagrzeje silnik, a jak ruszam pierwszy raz (jak jest zimny) to nie ma tego problemu. Czy to własnie tak się dzieje? _________________ Zielone znaczy jedź!
szarpie dopiero jak się nagrzeje silnik, a jak ruszam pierwszy raz (jak jest zimny) to nie ma tego problemu. Czy to własnie tak się dzieje?
A kiedy ostatni raz sprawdzales zawor PVC?
Moze sama temperatura nie jest problemem tylko wzrost cisnienia po rozgrzaniu silnika?
Zdejmij pokrywe silnika, zawor jest na rurce biegnacej jego gora, od strony paska.
Mozna samemu sprawdzic (brak nagaru, jednokierunkowe przepuszczanie) i wymienic. Tylko dobra rada - nie kupuj chinczyka bo duzo jest skarg ze bzycza podczas pracy. Oryginal Mopara mozna kupic w okolicach 50 PLN.
Kilka miesięcy temu nabyłem Dodge Journey 2.0 CRD automat 2008 i mam podobny problem jak opisujecie (przebieg 118 000).
Przy szybszym ruszeniu wyczuwalne jest szarpanie, a od jakiegoś czasu dodatkowo przy odpuszczeniu gazu słychać pojedyncze stukniecie (tylko przy małej prędkości). Zimny silnik na początku jazdy trzeba przegazować bo inaczej może zgasnąć. W dokumentach samochodu jest faktura, że sprzęgło było jakiś czas temu wymieniane. Mechanik nie stwierdził jakiś nieprawidłowości w zawieszeniu.
Czy ktoś już usunął ten problem w swoim aucie i podpowie co może być faktyczna przyczyną tej często spotykanej usterki?
Pozdrawiam
Adrian
Czy udało Ci się ogarnąć ten problem? Mam podobne stuki, szarpanie a ostatnio coś zawyło dość głośno.
Szarpanie przy ruszaniu, bardziej widoczne przy dynamicznym starcie lub pod górę albo przy komplecie osób na pokładzie to zdecydowanie wina sprzęgła dwumasowego. Kupiłem z takim objawem, jak się ruszało ostro pod górę to potrafiło wszystko z półek spadać tak nawalał. Po długich poszukiwaniach i słuchaniu cen od 10tyś w górę skusiłem się odpowiedzieć na informację znalezioną na forum. Przy skrzyni MPS6 na każdym forum gość pisał tylko jedno zdanie "naprawiam takie skrzynie - telefon numer......". Facet z Radomia, bardzo miły przez telefon po kilku objawach od razu mówi "na 100% sprzęgło - standardowa usterka". Termin prawie z dnia na dzień, obiecuje że wymienia na nowe. Koszt 4tyś zł. Po 2 dniach i odebraniu samochodu okazuje się że jednak wymienia wszystko w środku, zostaje sama obudowa sprzęgła i daje gwarancję rok.
Po 5tyś km i 6 miesiącach problem powoli wraca. Najpierw lekko, potem bardziej. Naprawa gwarancyjna trwa już zdecydowanie dłużej bo termin za 3 tygodnie, naprawa prawie 2. Mija kilka tygodni po gwarancji a samochód skacze. Teraz już typ twierdzi że w takim razie musi być coś ze skrzynią bo objawy mogą być takie same a znów wymienił wszystko poza obudową (dziwne że wcześniej było 100% na sprzęgło) i że naprawa oczywiście płatna. Zrezygnowałem bo widać że typ kręci a koszty rosną lawinowo.
W sieci cały komplet sprzęgła z kołem dwumasowym to koszt od 1200 do 3000 więc podejrzewam że włożył ten najtańszy i tyle.
Objawy dokładnie takie same - jak zimny samochód i pora jesienna lub zimowa to kilka pierwszych startów bez szarpania ale za to długie ruszanie. Jakby się sprzęgło ślizgało zamiast ciągnąć. Na pewno jeździć z tym można ale słabo jak się kogoś wiezie a trzeba uciec szybko ze skrzyżowania. Przy mocniejszym zużyciu dochodzi jeszcze lekkie falowanie obrotów silnika w czasie podjazdu pod długą, delikatną górkę . Obroty lekko pływają cały czas o jakieś 200 ale samochód jedzie ze stałą prędkością.
Piszę to żeby przestrzec przed fachowcem. Na podwórku samochodów cały rządek, większość journey'ów więc widać że ludzie się na niego łapią. A może tylko z moim mu nie wyszło ? Nie wiem. Wiem natomiast, że żeby nie wiem jak ch...y był zamiennik to nie powinien zdechnąć po kilku tyś km....
Miał ktoś do czynienia może z panem Łukaszem z Radomia poza mną ?
Edit:
Finał - samochód zaprowadzony do innego serwisu, przy demontażu okazuje się że Łukasz uwalił gwint w mocowaniu skrzyni (nawet jeśli nie on to miał obowiązek mi powiedzieć i spytać czy decyduję się tak zostawić) więc nie wkręcił jednej z 3 śrub co wraz z awarią sprzęgła po jego regeneracji spowodowało urwanie drugiego mocowania skrzyni. Obudowa do spawania lub wymiany. Sprzęgło zregenerował na najtańszych częściach, sterowanie mechatroniką nie było wyczyszczone bo brak jakichkolwiek śladów rozbierania skrzyni (a wpisał na papier że wymienił filtr wewn) i wydane 4500zł poszło w dupe. Obecne koszty naprawy już przekroczyły 9tyś zł.
Zainteresowanym podam lokalizację typa jakby ktoś szukał fachowca żeby omijał to miejsce z daleka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.