Drugi sezon jeżdżę na Castrol'u EDGE 5W30 VW 504 00/ 507 00 bo taki olej poleca system dobierania oleju Castrol ale ponoć lepiej do tego silnika lać tańszy 5W40 VW 502 00/ 505 00/ 505 01 ponieważ nie ma DPF i ma PD co o tym sądzicie ?
Ja leje do CRD 5W30 castrola diesel....
na razie spoko...
przehjechalem ok. 7000 i z max spadlo na min..ale troszke mi ucieka z turbo... _________________ pzdr
miazga
Tak,
byłem na tyle nie pewny kiedy poszukiwałem takiego auta, ze wysłałem zapytanie do Chrysler (FCA) Polska z podanym numerem vin o potwierdzenie, ze są to silniki z common rail. Nie mam równiez żadnych filtrów cząstek stałych.
Z tego co pamietam jak kupowalem w 2015 roku to wszystkie journeye przynajmniej od 2008 roku sa na common rail, zamiast wcześniejszych pompowtryskiwaczy. Silniki te były niestety znane z problemów w Vw dlatego nie chciałem tej wersji.
Oczywiście opisuje tu wersje sprzedawane na rynku polskim jako nowe.
Sprowadzane z innych krajów mogły mieć PD (Niemcy np.).
Rozgryzałem ten temat przed zakupem bo inne auta z opisem CRD z grupy Chryslera
- oznaczały "ChrysleR Diesel" ( czy jakoś tak kiedyś znalazłem) - a były to po prostu TDI VW.
Dopiero chyba w 2008 został wprowadzony na szynie wspólnej - "Common Rail Diesel" dla nie których modeli i nie których rynkach. _________________ pzdr
miazga
Jam mam Avenger'a CRD 2.0 140KM 2007r z Polskiego salonu i do niedawna miałem wątpliwości co mam pod maską, niektórzy twierdzili że TDI PD inni że TDI CR, zdjąłem pokrywę zaworów i teraz jestem pewien że PD Jaką masz moc ? skoro masz CR to masz pewnie więcej niż 140KM
No, nie za dużo więcej ... 141...
Samo CR to nie różnica mocy tylko przede teoretycznie inna kultura pracy trochę, normy spalania, samo spalanie może też choć po mieście pali śr9, na trasie ok 7... kolejnej generacji CR już są dużo lepsze to jest I-wsza, a już na ryznku w 2007 była III... (różnica ciśnienia podawanego paliwa i normy).
ja nie byłem pewny też o listwa CR jest tak zamocowana, ze nie widzialem dlatego napisalem z nr vin do chryslera i odpowiedzieli jednoznacznie, ze to Common Rail... filtra dodatkowego też nie ma bo sprawdzałem.
Co do PD w silniku TDI to po prostu tak mimo, ze były pompowtryskiwacze to i tak miały symbol TDI. _________________ pzdr
miazga
Oznaczenie CRD sugerować może, że jest to Common Rail Diesel. W rzeczywistości jest to jednostka Volkswagena starszej generacji na pompowtryskach, a to oznacza, że zalewamy ją dowolnym olejem spełniającym normę VW 505.01
Potrzeba 4-4,5L oleju, VW przewiduje interwał wymiany co 12 miesięcy lub 30000km (wymagany odpowiedni olej) ale jest to zabójstwo dla silnika i każdy mechanik wam powie, żeby zmieniać max co 15000km, a jak się jeździ po mieście to nawet 10000km
Dopiero w wersji poliftowej pojawił się silnik 2.2 CRD z fabryki Mercedesa, który ma już Common Rail.
Do wymiany potrzeba 7,5L oleju spełniającego normy Mercedesa MB 229.51
Wymiana co 12 miesięcy lub 25000km, ale podobnie jak przy silniku VW dobrze jest skrócić ten dystan
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.