Dołączył: 24 Maj 2018 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnice Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 SXT 2008 r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 05 Lut 2019, 11:07
Temat postu:
Korozja - progi.
Ciekawa sprawa z tymi otworami. Może by je zamknąć na amen... ?
A druga sprawa/pytanie czy Ktoś wymieniał w swoim autku progi wewnętrzne ?
Jak to się kształtuje cenowo ?
Moj Caliber tez sie w koncu poddal soli drogowej oraz zwirowym drogom.
Oba poszycia progow do wymiany - w jednym dziura na wylot, na drugi wchodzi korozja.
Jak beda rozciete postaram sie zrobic fotki w jakim stanie po 12 latach sa progi wewnetrzne i styk z nadkolami.
Na razie widze, ze bardzo kiepsko jest z czesciami.
Reperaturki z Allegro nie maja dobrej krzywizny.
Mopar nie robi poszyc na wymiane.
A wycietych calych progow na aukcjach nie ma, sa jakies przegnite skrawki.
Moge prosic o fotki jezeli ktos naprawial na reperaturkach? Ciekawi mnie czy blacharz "wyprostowal" prog (tak, ze drzwi wystaja za linie progu) czy udalo mu sie wyprowadzic luk. A jezeli tak, to jak to wyszlo na laczeniach z oryginalnymi blachami.
Progi mocno koroduja od srodka. Przez dlugi czas nie bylo zadnych zewnetrznych objawow. Az ktoregos dnia po myjni przecieram karoserie i czuje, ze pod reka ta blacha poszycia jest jakas taka dziwnie powybrzuszana w okolicy drzwi pasazera z przodu. Po huknieciu w to piescia zrobila sie dziura jak na obrazku:
Poniewaz od drugiej strony tez prog zaczynal wykazywac podobne objawy podjalem decyzje o wymianie obu progow na calej dlugosci.
Po rozcieciu poszycia progi wewnetrzne byly w ogolnie dobrym stanie, z powierzchowna rdza:
Ale w tym miejsach gdzie rdzewialo poszycie progi wewnetrzne mialy dziury od dolu po obu stronach:
(prawy)
(lewy)
Cala operacja zakonczyla sie:
* naprawa kawalkow progow wewnetrznych w tych skorodowanych miejscach
* wymiana poszyc progow na calej dlugosci z reperaturek
* wymiana kawalka tylnego nadkola z innego Calibra
* usunieciem pozostalych ognisk rdzy i konserwacja profili oraz calego podwozia
Do tego samochodu nie ma reperaturek. Caliber ma wygięty próg (słupek jest dalej od linii kół niż nadkola), a to co jest sprzedawane w internecie to proste blachy z giętarki. Nie będą pasować.
Jeżeli chcesz wymienić kawałek to reperaturka może dać radę. Natomiast jest duża szansa, że od środka jest cały zeżarty i zniszczenia dopiero się ukażą jak go rozetniesz.
Jedyna opcja to znaleźć blacharza cudotwórcę, który się podejmie gięcia tego. Mój odstawił niesamowitą robotę - oba progi na całej długości jak fabryczne, pasują idealnie do linii drzwi. I po 3 tygodniach dłubania powiedział, że już nigdy w życiu nie zamierza tego powtarzać :)
BTW: Nie wiem jakie masz zamiary co do swojego Calibra. Jeżeli tylko chcesz pojeździć 2-3 lata przed złomowaniem a progi potrzebujesz w zasadzie do przeglądu to możesz wstawić te reperaturki "na prosto". Tylko wtedy będzie szczelina pomiędzy dolną krawędzią drzwi i może Ci do środka lecieć woda.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.