Dodge

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumoponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zołza

Czytelnik



Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Skierniewice
Posiadane auto: dodge caliber 1.8 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 27 Kwi 2016, 12:48
Temat postu:

brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


Witam mam następujący problem:
Dodge Caliber 1.8 2009 150KM
Mój dogi nie ma mocy, ponad połowa koni uciekła, przy przyspieszaniu i zmianie biegów szarpie po wciśnięciu pedalu gazu do oporu praktycznie nie przyspiesza... Strach wyprzedzać bo nie wiadomo jak się zachowa. Co dziwne silnik pracuje równo...mechanik nie może znaleźć przyczyny...moim zdaniem gdzieś zaciąga jakieś lewe powietrze... Help mam dosyć... Czekałam aż coś w końcu padnie to się dowiem co mu dolegalo no ale od 2 lat tylko muli...pomocy Sad dodam że przepustnica była już wymieniona[/b]
Powrót do góry
smarzyk

Dyskutant



Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 150KM
Piwa: 7/2
Wysłany: Sro 04 Maj 2016, 16:34
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


Witamy w klubie, sporo osob z ta jednostka napedowa 1.8 150km ma problemy. Dwa lata tak jezdzisz i nic sie nie zepsulo do konca ?! Sadze ze jak do teraz nie padlo to nie padnie :/

Przegladaj posty tam wymieniamy sie spostrzezeniami.

Jako ze wspolnie staramy sie rozkminic ten problem mam prosbe, nie wiem czy lubisz grzebac w aucie jak nie to prosze popros meza, chlopaka, syna, kolege, zdejmijcie rure dolotowa, ta za puszka z filtrem i zobacz prosze czy masz tak śliska warstwe jak np od oleju?
Powrót do góry
Zołza

Czytelnik



Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Skierniewice
Posiadane auto: dodge caliber 1.8 2009
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Maj 2016, 12:44
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


Sprawdzałam rurę dolotowa, żadnego tłustego osadu w niej nie ma...
Powrót do góry
krzywy-stargard

Czytelnik



Dołączył: 22 Mar 2015
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stargard
Posiadane auto: DODGE CALIBER
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 28 Paź 2016, 10:49
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


udało się rozwiązać problem ?? niestety spotkało mnie to samo.
Powrót do góry
smarzyk

Dyskutant



Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 150KM
Piwa: 7/2
Wysłany: Pią 28 Paź 2016, 15:54
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


Niestety u mnie dalej jak bylo tak jest.
Teraz mialem wydatek na zawieszenie takze do mechanika z naszym problemem nie pojechalem.

Pojawilo sie Tobie nagle ?
W jakich okolicznosciach ?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 28 Paź 2016, 15:54
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
aceracer

Debiutant



Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Lis 2016, 18:18
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


może głowica? i luzy sa nie takie?
Powrót do góry
dyslov

Czytelnik



Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin
Posiadane auto: cośtam
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 09 Lis 2016, 00:24
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


Sprawdzaliście filtr paliwa?
Powrót do góry
yiabol

Debiutant



Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 14
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: Journey 2.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 15 Lis 2016, 14:32
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


Witam,

Kiedy ostatnio regulowałeś luzy zaworowe?
Powrót do góry
aceracer

Debiutant



Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 18
Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie
Posiadane auto: dodge caliber 1,8
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 09 Gru 2016, 23:34
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


Sprawdź kompresje na zimnym i na ciepłym
Powrót do góry
Cali2007

Czytelnik



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 10 Gru 2016, 23:47
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


Witam kolegów i koleżanki,

Również jestem właścicielem Dodge Caliber 1.8 z 2007r., od nowości, kupiony w polskim salonie.

Obecnie ma przejechane 80Tkm.

Występuje u mnie, również zjawisko pogłębiającego się szarpania przy przyspieszaniu z niskich obrotów (poniżej 2000 obr/min). Ustępuje po uzyskaniu właściwej temperatury silnika. Zaczęło się pojawiać przy przebiegu ok. 50Tkm i założeniu instalacji gazowej.

Nie słyszę grzechotania zaworów (ani na ciepłym, ani na zimnym silniku), ale chyba zdejmę pokrywę zaworów i zmierzę luzy (wydaje mi się, że to tego nie potrzeba zdejmować wałków rozrządu, chyba, że stwierdzę brak lub za duże luzy zaworów, ale do tego zadania zatrudnię zawodowego mechanika. Przy okazji sprawdzę łańcuch rozrządu, prowadnice i napinacz.

Przed rozpoczęciem pracy ze zdejmowaniem pokrywy zaworów można sprawdzić luzy zaworowe jak w filmie na YT poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=PI5bBV0ZFek

Równię polecam film z techniczny opisem silnika 4B11 Mitsubishi, który powinien być bliźniakiem o większej pojemności skokowej (2.0L) od występującego w naszych Calibrach silnika 1.8 (w Mitsubishi silnik o pojemności 1.8 powinien nazywać się 4B10).
Z tego co wiem, silniki te różniły się tylko pojemnością głowicy, a dół silnika powinien być taki sam we wszystkich silnika serii, t.j. 1.8, 2.0, 2.4.

https://www.youtube.com/watch?v=Bb4zdcD0G-Y

Czekam na kogoś kto wyleczył wielokrotnie pojawiającej się usterki.

Pozdrawiam,
Powrót do góry
smarzyk

Dyskutant



Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 150KM
Piwa: 7/2
Wysłany: Wto 13 Gru 2016, 08:44
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


Na pewno posiadacze jedności 1.8 VVTI śledzą każdy taki temat,
wspólnie może coś zaradzimy na problemy tego silnika.

Szkoda tylko, że nie można już pogrzebać w aucie na dworze ;(
_________________
Pomogłem Tobie, daj browarka, no nie wstydź się Smile
Powrót do góry
111290PL

Stały Bywalec



Dołączył: 31 Sie 2016
Posty: 110
Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów
Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
Wysłany: Nie 18 Gru 2016, 23:33
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


Podpinałeś pod komputer w autoryzowanym serwisie? Może po prostu któryś z wtryskiwaczy szfankuje i dlatego szarpie?
_________________
Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel
Powrót do góry
smarzyk

Dyskutant



Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 150KM
Piwa: 7/2
Wysłany: Pon 19 Gru 2016, 22:12
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu


Wyrzycilo by info na deche rozdzielcza i przez OBD2.

Na Twoim miejacu sprawdzil bym kompresje oraz zerknal na zawory i glowice, moze instalacja wypalila co nieco Sad zdaza sie to w Kolibrach, silnik toleruje gaz jednak musi byc dobrze ustawiony. Ja mam z dotryskiem benzyny powyzej pewnego obciazenia silnika, oraz obrotow.

Powodzenia.
_________________
Pomogłem Tobie, daj browarka, no nie wstydź się Smile
Powrót do góry
Cali2007

Czytelnik



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Gru 2017, 17:56
Temat postu:

Szarpanie podczas przesypiszania na zimnym silniku,...


Cześć,

u mnie do końca nie rozwiązałem przyczyny pojawiającego się dławienia się silnika podczas przyspieszania na zimnym silniku, szczególnie podczas niższych temperaturach otoczenia (zimą).
U mnie trochę pomogła wymiana filtra fazy lotnej i fazy ciekłej w instalacji LPG oraz jej autokalibracja po wymianie filtrów. Mam komputer instalacji LPG Stag 300-4.

Widziełm wpis mówiący o skroplonej wodzie w zbiorniku paliwa, którą żeby nie wykręcać zbiornia można wypalić zalewając bak paliwem do pełna (np 98 Vera) i wlewając 1 litr alkocholu izopropylowego.
Wyjeżdzenie mieszaniny paliwa/alkoholu do zera i dopiero po zatrzymaniu się samochodu z powodu braku paliwa dolanie z czystego kanistra nowego, czystego, swieżego paliwa i dojechanie na nim do stacji i uzupełnienie do woli.
Czynność powtarzać co rok.

Tak jak w poście powyżej innego kolegi, który obwinia wtrysk. Jest to o tyle możliwe, że samochód zaczoł miewać problemy niedługo po założeniu instacji. W taki przypadku stosuję preparat do czyszczenia wtrysków STP. Po kilkukrotnym użyciu co 5 tkm w mojej Fabii trochę pomogło wtryskom.

Wiem, że szarpanie może być spowodowane uszkodzieniem nierozbieralnej mechatronik przepustnicy, co zawczyaj sygnalizuje czerwona lampka (dwa piruny z kropką pośrodku) na desce.
Link do wymainy uszkodzonej przepustnicy i wskaznie winnego uszkodzenia przepustnicy plastikowego koła zębatego przepustnicy, link poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=-oIFyvBpr_U&list=PLmKuEcyYifHwVcHXxGfmYj4RNiymprxyr

Jeśli mechatronika nie jest uszkodzona (co raczej trudno sprawdzić bez wycięcia z metalowej obudowy), lub sprawdzenia jej wychylania i pozycji blachy przepustnicy. To dobrze byłoby wyczyścić przepustnice (tylko ostrożnie, bez żrących substancji, jeśli nie jest zepsuta to lepiej jej nie uszkodzić, kosztuje 1000 zł wzwyż).

Jak na coś jeszcze wpadnę dam znać.

Znam opis z forum złego przyspieszania spowodowanego uszkodzeniem kół zmiennej fazy rozrządu. Wyczuwalne gorsze przyspieszanie powyżej 3000 obrotów. Kosztowało to tego kolegą dużo pieniędzy na wymianę niepotrzebnych rzeczy.

Coś podobnego to koła z aukcji poniżej tylko do Clio i Caliber ma dwa takie koła na dwóch wałkach w głowicy:

http://allegro.pl/kolo-zmiennych-faz-rozrzadu-renault-1-6-16v-orygin-i6940536204.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=ZTg3NzdjMjktMTFlNi00NGIxLWJhYzYtZmI2Mzc3MTIzMjVmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=5737b2ac-1d92-41ff-96f4-8422db4edaad

Pozdrawiam,
Powrót do góry
smarzyk

Dyskutant



Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 71
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 150KM
Piwa: 7/2
Wysłany: Pon 04 Gru 2017, 18:56
Temat postu:

Re: Szarpanie podczas przesypiszania na zimnym silniku,...


Cześć,
W silniku 1.8 benz mamy dwa zawory solenoidowe (elektrozawór) Są to elektrozawory odpowiadające za zmiany faz rozrządu, a koła na wałkach to koła na wałkach.

Braliście pod uwagę silnik krokowy który jest odpowiedzialny za ilość wtłaczanego powietrza, a dokładniej za opuszczanie i podnoszenie klapek w dolocie. Jak mi powiedziano w serwisie FCA, miały służyć do kontroli zawirowań i do EWENTUALNEGO zdławienia mocy. To słowo mnie zaciekawiło. BMW takie klapki tez miała do zawirowań powietrza i Każdy je wycinał Smile

Sam się przygotowuje do takiej wycinki, jednak wpierw zbiorem dane obecnych "osiągów" jednostki 1.8L.

Cali2007 napisał:
Cześć,

u mnie do końca nie rozwiązałem przyczyny pojawiającego się dławienia się silnika podczas przyspieszania na zimnym silniku, szczególnie podczas niższych temperaturach otoczenia (zimą).
U mnie trochę pomogła wymiana filtra fazy lotnej i fazy ciekłej w instalacji LPG oraz jej autokalibracja po wymianie filtrów. Mam komputer instalacji LPG Stag 300-4.

Widziełm wpis mówiący o skroplonej wodzie w zbiorniku paliwa, którą żeby nie wykręcać zbiornia można wypalić zalewając bak paliwem do pełna (np 98 Vera) i wlewając 1 litr alkocholu izopropylowego.
Wyjeżdzenie mieszaniny paliwa/alkoholu do zera i dopiero po zatrzymaniu się samochodu z powodu braku paliwa dolanie z czystego kanistra nowego, czystego, swieżego paliwa i dojechanie na nim do stacji i uzupełnienie do woli.
Czynność powtarzać co rok.

Tak jak w poście powyżej innego kolegi, który obwinia wtrysk. Jest to o tyle możliwe, że samochód zaczoł miewać problemy niedługo po założeniu instacji. W taki przypadku stosuję preparat do czyszczenia wtrysków STP. Po kilkukrotnym użyciu co 5 tkm w mojej Fabii trochę pomogło wtryskom.

Wiem, że szarpanie może być spowodowane uszkodzieniem nierozbieralnej mechatronik przepustnicy, co zawczyaj sygnalizuje czerwona lampka (dwa piruny z kropką pośrodku) na desce.
Link do wymainy uszkodzonej przepustnicy i wskaznie winnego uszkodzenia przepustnicy plastikowego koła zębatego przepustnicy, link poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=-oIFyvBpr_U&list=PLmKuEcyYifHwVcHXxGfmYj4RNiymprxyr

Jeśli mechatronika nie jest uszkodzona (co raczej trudno sprawdzić bez wycięcia z metalowej obudowy), lub sprawdzenia jej wychylania i pozycji blachy przepustnicy. To dobrze byłoby wyczyścić przepustnice (tylko ostrożnie, bez żrących substancji, jeśli nie jest zepsuta to lepiej jej nie uszkodzić, kosztuje 1000 zł wzwyż).

Jak na coś jeszcze wpadnę dam znać.

Znam opis z forum złego przyspieszania spowodowanego uszkodzeniem kół zmiennej fazy rozrządu. Wyczuwalne gorsze przyspieszanie powyżej 3000 obrotów. Kosztowało to tego kolegą dużo pieniędzy na wymianę niepotrzebnych rzeczy.

Coś podobnego to koła z aukcji poniżej tylko do Clio i Caliber ma dwa takie koła na dwóch wałkach w głowicy:

http://allegro.pl/kolo-zmiennych-faz-rozrzadu-renault-1-6-16v-orygin-i6940536204.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=ZTg3NzdjMjktMTFlNi00NGIxLWJhYzYtZmI2Mzc3MTIzMjVmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=5737b2ac-1d92-41ff-96f4-8422db4edaad

Pozdrawiam,

_________________
Pomogłem Tobie, daj browarka, no nie wstydź się Smile
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Dodge Caliber »

Opinie o samochodach Dodge Caliber - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne


DodgeJourney

74 990

2019r.

103 071 km

pomorskie

DodgeChallenger

108 900

2017r.

115 090 km

pomorskie

DodgeRam

51 777

2006r.

110 000 km

pomorskie

DodgeRam

289 900

2022r.

25 697 km

kujawsko-pomorskie

DodgeDurango

97 990

2014r.

173 145 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System