brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu
Witam mam następujący problem:
Dodge Caliber 1.8 2009 150KM
Mój dogi nie ma mocy, ponad połowa koni uciekła, przy przyspieszaniu i zmianie biegów szarpie po wciśnięciu pedalu gazu do oporu praktycznie nie przyspiesza... Strach wyprzedzać bo nie wiadomo jak się zachowa. Co dziwne silnik pracuje równo...mechanik nie może znaleźć przyczyny...moim zdaniem gdzieś zaciąga jakieś lewe powietrze... Help mam dosyć... Czekałam aż coś w końcu padnie to się dowiem co mu dolegalo no ale od 2 lat tylko muli...pomocy dodam że przepustnica była już wymieniona[/b]
Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu
Witamy w klubie, sporo osob z ta jednostka napedowa 1.8 150km ma problemy. Dwa lata tak jezdzisz i nic sie nie zepsulo do konca ?! Sadze ze jak do teraz nie padlo to nie padnie :/
Przegladaj posty tam wymieniamy sie spostrzezeniami.
Jako ze wspolnie staramy sie rozkminic ten problem mam prosbe, nie wiem czy lubisz grzebac w aucie jak nie to prosze popros meza, chlopaka, syna, kolege, zdejmijcie rure dolotowa, ta za puszka z filtrem i zobacz prosze czy masz tak śliska warstwe jak np od oleju?
Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu
Witam kolegów i koleżanki,
Również jestem właścicielem Dodge Caliber 1.8 z 2007r., od nowości, kupiony w polskim salonie.
Obecnie ma przejechane 80Tkm.
Występuje u mnie, również zjawisko pogłębiającego się szarpania przy przyspieszaniu z niskich obrotów (poniżej 2000 obr/min). Ustępuje po uzyskaniu właściwej temperatury silnika. Zaczęło się pojawiać przy przebiegu ok. 50Tkm i założeniu instalacji gazowej.
Nie słyszę grzechotania zaworów (ani na ciepłym, ani na zimnym silniku), ale chyba zdejmę pokrywę zaworów i zmierzę luzy (wydaje mi się, że to tego nie potrzeba zdejmować wałków rozrządu, chyba, że stwierdzę brak lub za duże luzy zaworów, ale do tego zadania zatrudnię zawodowego mechanika. Przy okazji sprawdzę łańcuch rozrządu, prowadnice i napinacz.
Przed rozpoczęciem pracy ze zdejmowaniem pokrywy zaworów można sprawdzić luzy zaworowe jak w filmie na YT poniżej.
Równię polecam film z techniczny opisem silnika 4B11 Mitsubishi, który powinien być bliźniakiem o większej pojemności skokowej (2.0L) od występującego w naszych Calibrach silnika 1.8 (w Mitsubishi silnik o pojemności 1.8 powinien nazywać się 4B10).
Z tego co wiem, silniki te różniły się tylko pojemnością głowicy, a dół silnika powinien być taki sam we wszystkich silnika serii, t.j. 1.8, 2.0, 2.4.
Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 110 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
Wysłany: Nie 18 Gru 2016, 23:33
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu
Podpinałeś pod komputer w autoryzowanym serwisie? Może po prostu któryś z wtryskiwaczy szfankuje i dlatego szarpie? _________________ Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel
Re: ( Dodge Caliber ) brak mocy,szarpanie przy zmianie biegow i przyspieszaniu
Wyrzycilo by info na deche rozdzielcza i przez OBD2.
Na Twoim miejacu sprawdzil bym kompresje oraz zerknal na zawory i glowice, moze instalacja wypalila co nieco zdaza sie to w Kolibrach, silnik toleruje gaz jednak musi byc dobrze ustawiony. Ja mam z dotryskiem benzyny powyzej pewnego obciazenia silnika, oraz obrotow.
Powodzenia. _________________ Pomogłem Tobie, daj browarka, no nie wstydź się
Szarpanie podczas przesypiszania na zimnym silniku,...
Cześć,
u mnie do końca nie rozwiązałem przyczyny pojawiającego się dławienia się silnika podczas przyspieszania na zimnym silniku, szczególnie podczas niższych temperaturach otoczenia (zimą).
U mnie trochę pomogła wymiana filtra fazy lotnej i fazy ciekłej w instalacji LPG oraz jej autokalibracja po wymianie filtrów. Mam komputer instalacji LPG Stag 300-4.
Widziełm wpis mówiący o skroplonej wodzie w zbiorniku paliwa, którą żeby nie wykręcać zbiornia można wypalić zalewając bak paliwem do pełna (np 98 Vera) i wlewając 1 litr alkocholu izopropylowego.
Wyjeżdzenie mieszaniny paliwa/alkoholu do zera i dopiero po zatrzymaniu się samochodu z powodu braku paliwa dolanie z czystego kanistra nowego, czystego, swieżego paliwa i dojechanie na nim do stacji i uzupełnienie do woli.
Czynność powtarzać co rok.
Tak jak w poście powyżej innego kolegi, który obwinia wtrysk. Jest to o tyle możliwe, że samochód zaczoł miewać problemy niedługo po założeniu instacji. W taki przypadku stosuję preparat do czyszczenia wtrysków STP. Po kilkukrotnym użyciu co 5 tkm w mojej Fabii trochę pomogło wtryskom.
Wiem, że szarpanie może być spowodowane uszkodzieniem nierozbieralnej mechatronik przepustnicy, co zawczyaj sygnalizuje czerwona lampka (dwa piruny z kropką pośrodku) na desce.
Link do wymainy uszkodzonej przepustnicy i wskaznie winnego uszkodzenia przepustnicy plastikowego koła zębatego przepustnicy, link poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=-oIFyvBpr_U&list=PLmKuEcyYifHwVcHXxGfmYj4RNiymprxyr
Jeśli mechatronika nie jest uszkodzona (co raczej trudno sprawdzić bez wycięcia z metalowej obudowy), lub sprawdzenia jej wychylania i pozycji blachy przepustnicy. To dobrze byłoby wyczyścić przepustnice (tylko ostrożnie, bez żrących substancji, jeśli nie jest zepsuta to lepiej jej nie uszkodzić, kosztuje 1000 zł wzwyż).
Jak na coś jeszcze wpadnę dam znać.
Znam opis z forum złego przyspieszania spowodowanego uszkodzeniem kół zmiennej fazy rozrządu. Wyczuwalne gorsze przyspieszanie powyżej 3000 obrotów. Kosztowało to tego kolegą dużo pieniędzy na wymianę niepotrzebnych rzeczy.
Coś podobnego to koła z aukcji poniżej tylko do Clio i Caliber ma dwa takie koła na dwóch wałkach w głowicy:
Re: Szarpanie podczas przesypiszania na zimnym silniku,...
Cześć,
W silniku 1.8 benz mamy dwa zawory solenoidowe (elektrozawór) Są to elektrozawory odpowiadające za zmiany faz rozrządu, a koła na wałkach to koła na wałkach.
Braliście pod uwagę silnik krokowy który jest odpowiedzialny za ilość wtłaczanego powietrza, a dokładniej za opuszczanie i podnoszenie klapek w dolocie. Jak mi powiedziano w serwisie FCA, miały służyć do kontroli zawirowań i do EWENTUALNEGO zdławienia mocy. To słowo mnie zaciekawiło. BMW takie klapki tez miała do zawirowań powietrza i Każdy je wycinał
Sam się przygotowuje do takiej wycinki, jednak wpierw zbiorem dane obecnych "osiągów" jednostki 1.8L.
Cali2007 napisał:
Cześć,
u mnie do końca nie rozwiązałem przyczyny pojawiającego się dławienia się silnika podczas przyspieszania na zimnym silniku, szczególnie podczas niższych temperaturach otoczenia (zimą).
U mnie trochę pomogła wymiana filtra fazy lotnej i fazy ciekłej w instalacji LPG oraz jej autokalibracja po wymianie filtrów. Mam komputer instalacji LPG Stag 300-4.
Widziełm wpis mówiący o skroplonej wodzie w zbiorniku paliwa, którą żeby nie wykręcać zbiornia można wypalić zalewając bak paliwem do pełna (np 98 Vera) i wlewając 1 litr alkocholu izopropylowego.
Wyjeżdzenie mieszaniny paliwa/alkoholu do zera i dopiero po zatrzymaniu się samochodu z powodu braku paliwa dolanie z czystego kanistra nowego, czystego, swieżego paliwa i dojechanie na nim do stacji i uzupełnienie do woli.
Czynność powtarzać co rok.
Tak jak w poście powyżej innego kolegi, który obwinia wtrysk. Jest to o tyle możliwe, że samochód zaczoł miewać problemy niedługo po założeniu instacji. W taki przypadku stosuję preparat do czyszczenia wtrysków STP. Po kilkukrotnym użyciu co 5 tkm w mojej Fabii trochę pomogło wtryskom.
Wiem, że szarpanie może być spowodowane uszkodzieniem nierozbieralnej mechatronik przepustnicy, co zawczyaj sygnalizuje czerwona lampka (dwa piruny z kropką pośrodku) na desce.
Link do wymainy uszkodzonej przepustnicy i wskaznie winnego uszkodzenia przepustnicy plastikowego koła zębatego przepustnicy, link poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=-oIFyvBpr_U&list=PLmKuEcyYifHwVcHXxGfmYj4RNiymprxyr
Jeśli mechatronika nie jest uszkodzona (co raczej trudno sprawdzić bez wycięcia z metalowej obudowy), lub sprawdzenia jej wychylania i pozycji blachy przepustnicy. To dobrze byłoby wyczyścić przepustnice (tylko ostrożnie, bez żrących substancji, jeśli nie jest zepsuta to lepiej jej nie uszkodzić, kosztuje 1000 zł wzwyż).
Jak na coś jeszcze wpadnę dam znać.
Znam opis z forum złego przyspieszania spowodowanego uszkodzeniem kół zmiennej fazy rozrządu. Wyczuwalne gorsze przyspieszanie powyżej 3000 obrotów. Kosztowało to tego kolegą dużo pieniędzy na wymianę niepotrzebnych rzeczy.
Coś podobnego to koła z aukcji poniżej tylko do Clio i Caliber ma dwa takie koła na dwóch wałkach w głowicy:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.