Dołączył: 29 Wrz 2014 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): CK Posiadane auto: Dodge Caliber, SXT,2.0CRD, 2008r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 20 Lip 2016, 11:32
Temat postu:
jak na razie rewelacja :)
Witam
Caliberek jest u mnie od 2 lat i 3 miesięcy.
Kupując wymieniłem rurę do intercoolera (lubi pękać od spodu, jak jest mokra lekko, to zapewne pęknięta - objawy - zapala się kontrolka silnika, brak mocy) - 350 zł
Po jakimś czasie od zakupu wymieniłem akumulator, niestety był już "umierający" oryginał mopara, przez co rozkodował mi się immo. Nie odpalał i świeciła się ta czerwona kropeczka na desce. OStatecznie zaciągnięty do elektromechanika - koszt 700 zł - komp, ustawienie centralki, immo i wymiana elementów rozrusznika. No i + 300 nowy akumulator.
I później długooooo, długoooo nic
Oczywiście wymieniany olej - polecam Motul 5W30 - pełny syntetyk - podobno najlepszy do tego silnika (czyli silnika VW)
ostatnio, czyli dokładnie po 2 latach od zakupu wymieniłem klocki, przód i tył - na przód dałem jakieś z allegro, na tyle dałem jakieś za 70 zł ze sklepu - LPR brakes (włoskie, ale napisy na pudle są po angielsku i arabsku) - NIE KUPUJCIE - piszczą jak w starych autobusach. Jak hamuję przy opuszczonych szybach, to bębenki w uszach bolą. Tyle dobrego, że hamulce to nadal mocna strona tego auta.
Przy wymianie z tyłu od kierowcy, po podniesieniu auta zauważyłem luz, koło latało, wahacz do wymiany, tzw "banan". Warto sprawdzać zawieszenie - bo autko waży 1,5 tony, a progów zwalniających i dziur pełno.
Również ostatnio zaczęło mi stukać z przodu, w kwietniu miałem przegląd - amortyzatory po 2 latach jazdy w PL - według badania uwaga nadal około 90 % !!
Wymieniłem końcówki drążków z obu stron, oraz kompletne wahacze - robota raptem 30 minut na koło, nie trzeba na warsztat jechać- nawet mocno zapieczone śruby odkręcone kluczem z przedłużką i WD-40.
CO DO WAHACZY NA PRZODZIE - W SKLEPACH I ALLEGRO SĄ SAME TULEJKI I SWORZNIE - NIE KUPUJCIE, NIE IDZIE ICH RĘCZNIE WYMIENIĆ NA STARYM WAHACZU - KUPUJEMY CAŁE WAHACZE - CENA TA SAMA - zapłaciłem 125 zł za sztukę.
Jakieś drobnostki w trakcie użytkowania:
- czasami wyłącza się podświetlenie zegarów w nocy, to jakiś błąd czujnika czy coś. Zdarzyło mi się może z 5 razy, zawsze wracam do normy, albo w trakcie jazdy, albo po ponownych uruchomieniu.
- powoli czuję, że coraz ciężej odpala, nadal na strzał, ale to nie to. Warto czekać, aż zniknie kontrolka nagrzania świec ( żółta sprężynka) i dopiero odpalać. Poczekamy, zobaczymy. W zimie nie było problemów - ale co to za zimy ostatnio
- odkąd kupiłem - nie działa oświetlenie kabiny, tj. ktoś wtyczkę odłączył, jak podłączyłem to świecie w całym aucie non stop, nie reaguje na wyłącznik - do zrobienia, chociaż nigdy mi nie było potrzebne
- AAA na koniec największy byk jaki mi się trafił - prawie drzwi urwałem - pękł mi zawias przy drzwiach od strony kierowcy, drzwi się wsunęły pod błotnik, ostatecznie pogięty błotnik, odrapany, jak również drzwi odrapane, zawias kupiłem na szrocie. Generalny objaw - skrzypienie przy otwieraniu i zamykaniu, tam jest takie kolanko - u mnie było wygięte, wyskoczyła sprężyna, kolanko weszło za blokadę i prawie drzwi urwałem otwierając.
No i to tyle - jak na razie jestem z niego mega zadowolony !
U mnie przy 150 000 jest juz wymienione cale zawieszenie, poza crossmemberami.
I to w zasadzie jest jedyna rzecz, na ktora mozna narzekac.
Podswietlenie zegarow - temat byl omawiany, przetwornik sie zuzywa.
Wymiana wymaga rozmontowania konsoli, ale jest do zrobienia we wlasnym zakresie w 2-3h.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.