Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 110 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
Wysłany: Wto 17 Sty 2017, 01:04
Temat postu:
Skrzypiące zawieszenie
Siema,
skrzypi mi coś w tylnym zawieszeniu chyba w lewym tylnym kole. Co może być przyczyną?
Wiem że problem czasem ciężko znaleźć ale może ktoś już miał podobny problem?
Witam,
U mnie skrzypiała tuleja pływająca od łącznika wahacza, zobacz czy łącznik nie ociera o gniazdo wahacza, przy wyrobionej tulei potrafi tak robić i wtedy skrzypi.
Niech sprawdzi tuleje pływające jak wspominał kolega dioniz.
Na szarpakach to nie wyjdzie.
Lubią pękać osłony gumowe,dostaje się ,robi się rdza tuleja nie ma luzu a skrzypi na potęgę.
Miałem to i ciężko było wyłapać skąd te skrzypienia.
Chciałbym również podzielić się informacją na temat skrzypienia zawieszenia w tym aucie. Poszukiwania miejsca z którego dochodziło te "wredne" skrzypienie rozpocząłem od zdiagnozowania strony (Lewa czy Prawa). Wstępnie ustaliłem, że jest to strona prawa. Wymieniłem łącznik wahaczy, w którym były wyrobione tuleje. Skrzypienie zmniejszyło swoją intensywność, ale nie wyeliminowałem go całkowicie. Po jakimś czasie rozebrałem całą prawą stronę tylnego zawieszenia i każdy element wkładałem w imadło i bujałem nim w każdą możliwą stronę. Okazało się, że wszystkiemu były winne tuleje wahacza poprzecznego, oraz tuleja (tzw. cukierek) wahacza wzdłużnego. Po ich wymianie wszystko ucichło i jazda samochodem sprawia wielką frajdę, jeżeli w tle nie słyszy się skrzypienia "starej zużytej wersalki".
Koszty części (zawieszenie TYŁ) prawa strona (Febest):
Dołączył: 20 Sie 2016 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość Posiadane auto: Dodge caliber 1.8 150KM 2006 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 04 Kwi 2017, 14:46
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Skrzypiące zawieszenie
Ja mam dokładnie ten sam problem że w tylnym zawieszeniu słychać jak coś skrzypi mechanik nie potrafił zdiagnozować co jest tego przyczyną czy możecie mi powiedzieć ktora to jest ta tuleja pływająca wahacza dolnego poprzecznego z tylu może to one mi tak skrzypia _________________ Caliber 1.8
Ja sie nigdy w tuleje nie bawie - od razu leca cale wahacze do wymiany.
Ogolnie z dostepnych marek zamiennikow:
BAW to najgorszy szmelc. Raz trafilem bananki sprzedawane jako nowe, gdzie po skrobnieciu paznokciem schodzil wyrob lakieropodobny a pod spodem bylo widac wieloletnia rdze. Tuleje padaja niemal natychmiast. Omijac jak zaraze.
NTY, STD, CND, VIC, TRQ to jest to przecietna jakosc. Nikt nie powie Ci dokladnie ile dany wahacz wytrzyma - za duzo zmiennych zeby mozna bylo ocenic. Ale minimum 2-3 lata powinien zazwyczaj pojezdzic. Sa przypdki, gdy wybor tych marek jest sensowny - np. taki jak u Ciebie, gdzie koszt calego wahacza jest zblizony do kosztu tulei + robocizny przy ich wymianie. Albo jak u mnie, gdzie wymienialem tylne wzdluzne i Mopar byl po 2500PLN/sztuka a VIC po 450 PLN i dysproporcja juz nie usprawiedliwiala doplaty do Mopara.
Mopar - wiadomo. Dobre ale antykorozyjnie nie najlepiej. Nowe wahacze rdzewieja na rantach po 3 latach.
SPC - Naprawde dobre ale sie cenia. Np. tylny bananek z regulacja camber to 800PLN. Nie robia wszystkich czesci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.