Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 110 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
Wysłany: Nie 29 Sty 2017, 03:01
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Jak zamontować czujniki cofania.
Nie ma potrzeby ściągać tylnego zderzaka. Jest wystarczająco dużo miejsca od dołu aby spokojnie poprowadzić kable.
Poniżej poradnik na przykładzie oryginalnego czujnika cofania MOPAR'owskiego
1. Przed montażem należy odłączyć akumulator...
* Otwory najłatwiej wywiercić wiertłem łopatkowym 20mm - o takie:
* Otwory należy bardzo dokładnie rozmierzyć jak na rysunku poniżej:
* Otwieramy bagażnik, zdejmujemy lewą lampę i wyrzucamy ten mały gumowy korek:
* Wkładamy czujniki w otwory (w odpowiedniej kolejności - są ponumerowane) i prowadzimy kable pod zderzakiem. Do zamocowania użyłem plastikowych opasek zaciskowych (srtytytek )
* Wyciągamy poprowadzone kable od czujników do lampy:
* Odpinamy ten boczek w bagażniku (wystarczy odpiąć tyle aby zmieścić ręce, zamontować centralkę i przeciągnąć kable. Pod tym boczkiem zamontowałem centralkę od czujników.
* Kable od centralki do lampy oraz od czujników w zderzaku do centralki prowadzimy przez ten gumowy otwór który wcześniej wyrzuciliśmy. Na zdjęciu jest już wszystko podłączone bo zdjęcia robiłem po zamontowaniu i sprawdzeniu czy działa :
* Lutujemy kable które wyszły od centralki do kabli żarówki cofania, w moim przypadku jak na zdjęciu poniżej (Czerwony do białego oraz Czarny do czarno-niebieskiego) a ten niebieski (pętelkę) zostawiamy jak jest, na końcu (nie teraz) trzeba go przeciąć i zaizolować:
* Podłączamy wszystkie kable do centralki, wyprowadzamy głośniczek - u mnie jest to np tak, wtedy wydaje mi się że głośność jest w sam raz:
* Jak już wszystko podpięte, podłączamy akumulator i stosujemy się do poniższej instrukcji, czyli:
1. Stajemy tyłem 50cm od ściany
2. Sprawdzamy czy czasem nie przecięliśmy wcześniej tego niebieskiego kabelka
3. Przekręcamy stacyjkę na ostatnią pozycję
4. Włączamy wsteczny
5. Bedzie słychać że głośniczek robi Beep Beep
6. Po ok 10 max 100 sekundach masz usłyszeć ciągły sygnał Beeeeep
7. Jeżeli usłyszałeś ciągły sygnał to jest ok
8. Wyłączasz stacyjkę
9. Przecinasz niebieski kabelek i izolujesz go
10. Czujnik powinien już poprawnie działać.
* Składasz wszystko do kupy jak było wcześniej
Koniec _________________ Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.