Dodge Caliber 2.0 Silnik zgasł podczas jazdy i nie pali
Witam,
Mam problem z samochodem Dodge Caliber, silnik diesel 2,0 CRD, rocznik 2008. zdarzyło mi się ze po przekręceniu kluczyka samochód nie pali. Problem wygląda tak: po przekręceniu kluczyka włączają się wszystkie kontrolki, wszystko normalnie jak zawsze, i po zgaszeniu niektórych (tez tak jak zawsze) i po przekręceniu na zapłon kontrolki przygasają, a rozrusznik jest głuchy. Nic nie pyka, kompletna cisza. Ostatnio kilka dni temu silnik zgasł podczas jazdy i nie na możliwości jego uruchomienia. Objawy jak wyżej wszystko świeci jak zwykle a rozrusznik nie kręci. Po podłączeniu do komputera nie można się połączyć z komputerem samochodowym. Brak komunikacji(wcześniej była)
Wcześniej miałem 3 razy ten problem z uruchamianiem ale w końcu uruchamiał się. Teraz nie ma możliwości. Zaholowałem samochód do mechanika posprawdzał bezpieczniki, rozrusznik na "krótko" kręci bez problemu, na kilka minut odłączył akumulator. Na kluczyk nic, cisza. Mechanik się poddał i powiedział, że to może być uszkodzony komputer samochodowy bo tak się zdarza
Dodam ze akumulator jest nowy. Gdzie szukać problemu? Może ktoś się spotkał z czymś takim. Teraz auto stoi u kolegi mechanika ale on potrzebuje jakiś schematów instalacji elektrycznej, której również nigdzie nie mogę znaleźć. Proszę o jakąś pomoc. Może ktoś miał taki problem.
Pozdrawiam
Henryk
Ostatnio zmieniony przez pilot62 dnia Pon 27 Mar 2017, 12:32, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Dodge Caliber ) Dodge Caliber 2.0 Silnik zgasł podczas jazdy i nie pali
1. Wyklucz lockup WCM. Czyli odepnij oba kable z akumulatora (plus najpierw, minut potem) i zetknij ze soba na 10 minut. Samo odlaczenie to za malo, zeby rozladowaly sie kondensatory. Potem podlacz i sprobuj.
2. Wyklucz kluczyk. Nie zalales go? Nie spadl? Jak masz drugi to sprobuj nim odpalic. Czy na komputerze zczytales jakiekolwiek bledy dotyczace uruchomienia obcym kluczykiem?
3. Dalej niestety czekaja Cie ogledziny TIPMu. Czyli musisz wypiac rozkrecic i wypiac komputer. Nie powiem Ci jak to zrobic, bo sam tej procedury nie przeprowadzalem. Pamietam tylko, ze jak z mojego zrobila sie grzanka to najpierw sie uwalnialo skrzynke odpinajac kable z dolu (podpisz sobie wtyczki przy wyciaganiu!)a dopiero potem mozna bylo wyciagnac plytke z obudowy. Poszukaj mojego watku o spalonym komputerze, moze fotki cos Ci podpowiedza. I jak go uwolnisz ogladasz oczywiste-oczywistosci - wilgoc, korozja sciezek, spuchniete kondensatory, slady nadpalenia / zapach spalenizny przy przekaznikach. Jak nic nie znajdziesz poczysc styki sprayem do wtyczek (rozne firmy robia, np. K2 mozna dostac na stacjach benzynowych) i poskladaj.
Re: ( Dodge Caliber ) Dodge Caliber 2.0 Silnik zgasł podczas jazdy i nie pali
Dziękuję bbkr za podpowiedź. Zrobiłem tak jak pisałeś tzn. odłączyłem akumulator i zwarłem ze sobą przewody klem akumulatora na około 30 min. Podłączyłem ponownie akumulator zapaliła na moment lampka "piorun" na desce rozdzielczej i zgasła. Przekręciłem kluczyk i udało się uruchomić silnik. Wyłączałem i włączałem silnik kilka razy aż w końcu znowu zapaliła się lampka "piorun" na desce i znowu nic. Cisza. Nie można uruchomić silnika(nie kręci rozrusznik itd). Zrobiłem ponownie reset zwierając klemy ze sobą. I na razie jest OK. Ale nie wiem czy nie jest to wina przepływomierza dlatego, że zapala się ta lampka "pioruna" albo stacyjka??? Zamówiłem nowy przepływomierz. Proszę o jeszcze jakieś sugestie. Chciałem dodać, że połączyłem się z komputerem i nie wyświetla się żaden nowy błąd. wcześniej wyświetlał mi się błąd P0234 Przekroczono maksymalne ciśnienie doładowania. Błąd stały. Czekam na ewentualne sugestie i pozdrawiam.
Re: ( Dodge Caliber ) Dodge Caliber 2.0 Silnik zgasł podczas jazdy i nie pali
Piorun, czyli takie cos: )⚡( ?
To jest lampka od przepustnicy. Przepustnica oraz blad P0234 sugeruja jakies problemy na dolocie powietrza.
Niestety diesel jest mi zupelnie obcy, moze ktorys ze wspoldyskutantow podpowie cos konkretniejszego.
Re: ( Dodge Caliber ) Dodge Caliber 2.0 Silnik zgasł podczas jazdy i nie pali
Tak dokładnie taka lampka się zapala )⚡( . Jak się zapali ta kontrolka to własnie wtedy gwałtownie gaśnie silnik i nie można go ponownie uruchomić. Ale dla mnie jest to trochę dziwne, że jest niesprawna przepustnica a po zwarciu klem i zresetowaniu znowu sie "naprawia" i można odpalić silnik???
Re: ( Dodge Caliber ) Dodge Caliber 2.0 Silnik zgasł podczas jazdy i nie pali
Dobra, dwa dodatkowe pytania:
1. Czy pali sie czerwona, okragla lampka pod sama gora skali predkosciomierza?
2. Czy miales problem z otwieraniem / zamykaniem samochodu pilotem w kluczyku?
3. Czy zakladales jakis dodatkowy immobilizer?
Mam tu dwie teorie:
A. Uszkodzenie dotyczy czujnika pozycji przepustnicy. Czyli przepustnica dziala mechanicznie ale komputer nagle dostaje informacje ze sie zamknela i wylacza silnik. I dopoki nie jest zresetowany to pamieta, ze byl problem. Do tej teorii nie pasuje mi brak bledow z komputera.
B. Masz wadliwy WCM, ktory sie blokuje. Objawy zablokowania WCM sa wlasnie takie jak opisujesz - wszystkie kontrolki normalnie sie wlaczaja ale finalnie starter nie kreci. Dodatkowo moze objawiac sie okazyjnym miganiem diod anti theft (czerwona kropka) i niskiego cisnienia w oponach (zolty profil opony z wykrzyknikiem) mimo iz jest prawidlowe oraz problemem z otwarciem kluczykiem. Zablokowany WCM nie zglasza bledow do OBD, co najwyzej na StarScanie bys zobaczyl ze zniknal w ogole z magistrali. Reset komputera odblokowuje WCM. Czyli bardziej pasuje do tego co obserwujesz. Zobacz http://www.wkjeeps.com/misc/Caliber/TSB/Caliber_0800708.pdf .
Re: ( Dodge Caliber ) Dodge Caliber 2.0 Silnik zgasł podczas jazdy i nie pali
Witam. Chciałem powiedzieć, że nie świeci się czerwona lampka"immobilizera" na liczniku, nie mam również zainstalowanego dodatkowego immobilizera. Nigdy nie miałem problemu z otwieraniem samochodu z pilota. Czasami zapalała mi się również lampka niskiego ciśnienia w kołach.
Nie wiem co to jest ten WCM? i gdzie on jest umiejscowiony. Jak byś mógł mi powiedzieć będę wdzięczny. Chciałbym to sprawdzić. Wyczytałem również w tym biuletynie Dodga, że rzeczywiście samochody wyprodukowane po 30 listopadzie 2007 roku miały wadliwy moduł WCM i wymieniali go na nowy w ramach gwarancji. Podejrzewam, że właśnie on jest odpowiedzialny za problemy z uruchomieniem silnika. Znalazłem również na youtube filmiki w którym pokazują jak naprawić moduł który znajduje się w lewej wnęce nadkola. Pod nadkolem. On też może być odpowiedzialny za te problemy. Poniżej link
https://www.youtube.com/watch?v=r0G7gyJkhno
Re: ( Dodge Caliber ) Dodge Caliber 2.0 Silnik zgasł podczas jazdy i nie pali
Dzięki bbkr za zaangażowanie w mój problem. Ale myślę, że to może dotyczyć innych użytkowników Dodge Caliber, Chrysler, JEEP i każdemu mogą się przydać te informacje. Rozumię że WCM to jest cały moduł immobilizera i założony jest w kolumnie kierownicy. Jak będę miał troszkę więcej czasu to zabiorę się w pierwszej kolejności za ten układ w nadkolu bo raczej tam spodziewam się źródła mojego problemu. Zobaczę jak to wszystko wygląda. Podejrzewam, że podobnie jak na filmie z youtube(wszystko zaśniedziałe bo zabezpieczenie a Dodge Caliber elementów elektronicznych na zewnątrz i pod maską jest mocno wątpliwe). Na razie po tym drugim resecie wszystko jest ok. Samochód odpala beż problemu i nic się niepokojącego nie dzieje.
Re: ( Dodge Caliber ) Dodge Caliber 2.0 Silnik zgasł podczas jazdy i nie pali
Ja a właściwie fachowiec rozwiązał problem. Nie uwierzycie zwarte(przytarte) kabelki w lewym tylnym czujniku ciśnienia powietrza i to miało wpływ na wstrzymanie napięcia na rozrusznik. Skrzynka bezpieczników odłącza lub kieruje impulsy do sterownika.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.