Dzień dobry,
szybkie pytanko, do czego służy ten filtr węglowy? Co filtruje? Jeżeli powietrze, to jakie? Gdzie ono trafia?
Znajduje się na pewno w Coliberkach 1.8 i 2.0
Z góry dzięki. _________________ Pomogłem Tobie, daj browarka, no nie wstydź się
Dołączył: 05 Mar 2015 Posty: 381 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: n/a
Piwa: 37/0
Wysłany: Sro 28 Cze 2017, 12:29
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Co to za filtr węglowy
Może dodam, że właściwie filtrem jest ten mały walec na końcu gumowego przewodu. główny element jest zbiornikiem oparów paliwa, które magazynuje w czasie gdy silnik nie jest uruchomiony i oddaje po uruchomieniu silnika. Oczywiście jest to uproszczone wyjaśnienie praca tego układu jest bardziej skomplikowana.
Dzięki za wyjaśnienie. Rozumiem, że wkładu nie wymienia się? Ma on większy wpływ na prace silnika? _________________ Pomogłem Tobie, daj browarka, no nie wstydź się
Dołączył: 05 Mar 2015 Posty: 381 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: n/a
Piwa: 37/0
Wysłany: Sro 28 Cze 2017, 18:31
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Co to za filtr węglowy
Ten element jest bezobsługowy (nie wymienia się okresowo) chyba, że zostanie uszkodzony. Układ ten w którego skład wchodzi ten zbiornik ma zapobiegać wydostawaniu się oparów paliwa ze zbiornika. Paliwo w zbiorniku nie może być szczelnie zamknięte, następują w nim zmiany ciśnienia związane przede wszystkim ze zmianą temperatury otoczenia ale również podczas tankowania czy pobierania paliwa przez pompę. Podczas wzrostu ciśnienia wydostające się opary są magazynowane w tym zbiorniku z wkładem węglowym. Podczas pracy silnika w określonych momentach (decyduje PCM) są one podawane do kolektora dolotowego. Czasami można usłyszeć charakterystyczne "cykanie" zaworu sterującego (purge solenoid). Te układy ewoluowały od starszych systemów LDP, NVLD, ESIM możesz wpisać te nazwy w wyszukiwarkę to dowiesz się więcej jeśli to Cię interesuje. Oczywiście za tym wszystkim stoi ochrona środowiska i związane z nią restrykcyjne wymagania i przepisy. Niewłaściwe działanie tego układu zapala kontrolkę silnika (może kiedyś i u nas policja będzie mogła podłączyć się do gniazda OBD i sprawdzić czy nie posiadamy błędów związanych z emisją). Nie wypowiem się czy uszkodzenie tego układu ma wpływ na pracę silnika, moduł PCM wie, że układ jest uszkodzony bo zapalił kontrolkę MIL więc go nie używa natomiast jego uszkodzenie ma wpływ na środowisko. Jak wygląda sterowanie zasilaniem podczas świecenia się kontrolki silnika to oddzielny temat do dyskusji.
Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz!
Wyczerpales tym samym wszystkie moje pytania
Pozdrawiam. _________________ Pomogłem Tobie, daj browarka, no nie wstydź się
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.