Dołączył: 31 Sie 2016 Posty: 110 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 3/16
Wysłany: Sro 26 Lip 2017, 00:48
Temat postu:
2.0 CRD Wrażenia po 10 miesiącach i 11k km
Napiszę w dużym skrócie a jeśli ktoś coś będzie chciał zapytać to odpowiem.
Dodge Caliber 2.0 CRD 2007r manualna skrzynia
Plusy:
Jak dla mnie daje dużo radości z jazdy, ma przyzwoite osiągi, prowadzi się bardzo dobrze przy dużych prędkościach na autostradach, jest bardzo wygodny dla kierowcy na dłuższe trasy (nie wiem jak dla pasażerów ale myślę że OK).
Ma klimatyzowany schowek który w sumie przydał się 1 raz ale i tak spoko sprawa
Spalanie u mnie przez te 11k km wyniosło średnio 7,33l/100km przy dynamicznej/bardzo dynamicznej jeździe co uważam za plus. Spalanie mierzyłem sam czyli zawsze tankowałem pod korek, spisywałem wszystko, obliczałem i zapisywałem
Nagłośnienie jest jak dla mnie w porządku (nie mam wersji boston a zwykłą) i porównując do poprzednich maszyn jakie miałem jest na plus.
Oczywista sprawa dla tych co kupili to wygląd zewnętrzny który nie odstaje od nowych obecnych modeli. Wielokrotnie spotkałem się z pytaniem czy to nowe kupiłem, swoją drogą jest bardzo zadbane więc i to robi robotę.
Wnętrze plastikowe - jak dla mnie to plus, bardzo łatwo się czyści szczególnie mając dzieci
Podgrzewane lusterka (być może kwestia wyposażenia)
Minusy:
Wkurzający przełącznik kierunkowskazów. Trzeba się do niego przyzwyczaić. Ogólnie nie działa tak jak bym chciał bo w innych samochodach działa po prostu lekko i sprawnie a ten jest jakiś oporny i czasami odskakuje gdy nie chce. Muszę to sprawdzić w innym Calibrze bo być może mój jest wadliwy ale wydaje mi się że ten typ tak ma.
Być może to wina opon (kupuję z średniej półki lub wyższej za 17cali letnich w granicach 1600-1900 komplet) ale mam wrażenie że np Toyota Avensis z tego samego roku przy dużych prędkościach lepiej wyczuwalna jest w zakrętach. Dodgem trochę buja i nie zawsze czuje auto jak bym chciał. Mówię tu o wchodzeniu w zakręty na pograniczu przyczepności przy suchej nawierzchni.
Trochę głośno przy dużych prędkościach (150+) ale nie jest to jakoś bardzo uciążliwe. Po prostu przesiadając się z wspomnianej wcześniej Toyoty Avensis jest głośniej i od razu to słychać.
Jedno gniazdo zapalniczki (ale to może tylko w moim modelu)
Więcej grzechów nie pamiętam. Pisałem z głowy na szybko bo mi się nudziło Na chwilę obecną ogólnie rzecz biorąc to na pewno kupiłbym to auto ponownie więc POLECAM! _________________ Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel
''Jak dla mnie daje dużo radości z jazdy, ma przyzwoite osiągi, prowadzi się bardzo dobrze przy dużych prędkościach na autostradach, jest bardzo wygodny dla kierowcy na dłuższe trasy (nie wiem jak dla pasażerów ale myślę że OK). ''
Dla pasażerów również - potwierdzone. Byłem ostatnio na wakacjach z przyjaciółmi (ok 1300km w obie strony) - wszyscy zadowoleni
''Ma klimatyzowany schowek który w sumie przydał się 1 raz ale i tak spoko sprawa''
Ja mam wersje SE i nie mam klimatyzowanego schowka ..... czyli nie wiele trace
''Spalanie u mnie przez te 11k km wyniosło średnio 7,33l/100km przy dynamicznej/bardzo dynamicznej ważam za plus. Spalanie mierzyłem sam czyli zawsze tankowałem pod korek, spisywałem wszystko, obliczałem i zapisywałem''
Ja mam benzyne 156hps i u mnie w trasie wyszło 6,5l ! A to auto nie jest lekkie przecież. Jeżdze normalnie, nie ''jak emeryt'' Jestem w szoku! To auto zaskakuje mnie cały czas od kąd je kupiłem - oczywiście na plus
''Nagłośnienie jest jak dla mnie w porządku (nie mam wersji boston a zwykłą) i porównując do poprzednich maszyn jakie miałem jest na plus.''
Też mam wersje podstawową i też twierdze, że jak na nagłośnienie ''fabryczne'' całkiem nieźle gra (a zajmuje sie m.in realizacją dźwięku wiec jestem wymagający w tej kwestii). Ale u mnie nie może być ''wersji podstawowej'', u mnie musi być dobre granie Nie chodzi o ''łupankę'' tylko o dobre brzmienie. Niebawem opis mojego nowego car-audio
''Oczywista sprawa dla tych co kupili to wygląd zewnętrzny który nie odstaje od nowych obecnych modeli. Wielokrotnie sWkurzający przełącznik kierunkowskazów. Trzeba się do niego przyzwyczaić. Ogólnie nie działa tak jak bym chciał bo w innych samochodach działa po prostu lekko i sprawnie a ten jest jakiś oporny i czasami odskakuje gdy nie chce. Muszę to sprawdzić w innym Calibrze bo być może mój jest wadliwy ale wydaje mi się że ten typ tak ma.''
U mnie jest to samo z kierunkami. Też myślałem, że może mam uszkodzony przełącznik. Czyli okazuje sie, że ten typ tak ma.
''Być może to wina opon (kupuję z średniej półki lub wyższej za 17cali letnich w granicach 1600-1900 komplet) ale mam wrażenie że np Toyota Avensis z tego samego roku przy dużych prędkościach lepiej wyczuwalna jest w zakrętach. Dodgem trochę buja i nie zawsze czuje auto jak bym chciał. Mówię tu o wchodzeniu w zakręty na pograniczu przyczepności przy suchej nawierzchni.''
Mówi sie, że amerykańce ''są tylko do jazdy na wprost''. I to prawda. W zakrętach jest tak jak jest bo one po prostu ''tak mają''. Jednym to sie podoba, innym nie. Jeden lubi twarde zawieszenie i auto ''przyklejone'' do szosy a inny woli bardziej miękkie zawieszenie. Nie można mieć wszystkiego - albo auto bedzie ''przyklejone'' do szosy i bedzie super wchodziło w zakręty ale bedzie ''twarde'', albo auto będzie bardziej ''miękkie'' i nie przyklejone do szosy kosztem komfortu i tego właśnie ''bujania'' - co kto woli, to kwestia gustu. Ja zdecydowanie należę do tej ''bujającej'' grupy kierowców i wcale mi nie przeszkadza, że przed zakrętem czasem trzeba troche zwolnić
''Trochę głośno przy dużych prędkościach (150+) ale nie jest to jakoś bardzo uciążliwe. Po prostu przesiadając się z wspomnianej wcześniej Toyoty Avensis jest głośniej i od razu to słychać.''
U mnie jest to samo - czyli ponownie: ''ten typ tak ma''.
''Jedno gniazdo zapalniczki (ale to może tylko w moim modelu)''
U mnie to samo. No ale ja mam podstawową wersje.
''Więcej grzechów nie pamiętam. Pisałem z głowy na szybko bo mi się nudziło Na chwilę obecną ogólnie rzecz biorąc to na pewno kupiłbym to auto ponownie więc POLECAM! ''
Ja mam dokładnie to samo. Caliber to świetne, wyjątkowe auto, zakochałem sie
Re: ( Dodge Caliber ) 2.0 CRD Wrażenia po 10 miesiącach i 11k km
Witam,
Jestem świeżym użytkownikiem calibra (2 miesiące). Muszę przyznać, że czerpię dużą przyjemność z jazdy, nie tylko podczas poruszania się "na wprost" Świetna jakość dźwięku pomimo braku suba! Duża przestrzeń po złożeniu siedzeń - na tym mi zależało. Sam bagażnik raczej niewielki.
Przecieram oczy ze zdumienia czytająć o spalaniu... 6,5l, 7,3l... Z moich obliczeń wynika, że średnie to 10-10,5. Raz udało mi sie osiągnąć 9,5 jadąc bardzo oszczędnie! Co prawda mam automata ale aż taka różnica...?!
Brakuje jedynie podgrzewania siedzeń :p
Generalnie jest ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.