Dołączył: 20 Sie 2016 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość Posiadane auto: Dodge caliber 1.8 150KM 2006 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 28 Lip 2017, 17:19
Temat postu:
Błąd P0139
Dziś gdy jechałem zapalił mi się check engine sprawdziłem moim interfejsem i pokazuje mi błąd P0139 powolna reakcja czego ten błąd się tyczy? Dzięki za odpowiedź _________________ Caliber 1.8
Wg. tej stronki
http://fenix.com.pl/content/17-spis-kodow-bledu-komputera-obdii#
wychodzi na to, że jest coś nie tak z sygnałem z drugiej sondy lambda, czyli np, uszkodzony katalizator - ale nie będe się mądrzył, nie mam dużego doświadczenia w temacie diagnostyki.
Osobiście w tym przypadku zacząłbym od sprawdzenia wiązki kabli, potem kat, potem sonda lambda - ale to mnie sie tylko tak wydaje. Niech wypowiedzą sie inni bardziej doświadczeni Koledzy.
Pozdr.
Co rozumiesz przez "nie chce odpalic"? Zero reakcji na zaplon czy kreci starter ale silnik nie moze zaskoczyc?
Jak to drugie to obstawialbym zatkany katalizator.To slaba strona Calibrow, bardzo nierowna jakosc produkcji we wczesnych latach. Niektorzy robia 200 000 km bez problemu, innym po 50 000 sie rozlatywal srodek. Na amerykanskich forach jest duzo narzekania na roczniki 2006-2008 z tego powodu.
Miales wczesniej jakies objawy typu niespodziewane gasniecie, szarpanie przy ruszaniu badz podejrzane grzechotanie przy dodawaniu gazu?
Dla świętego spokoju niech sprawdzi obie sondy lambda, P0139 nic nie mowi o wtryskiwaczach, za to wyraźnie jest napisane, że chodzi o czujnik O2 czyli sonda lambda. A najlepiej to wykasowałbym błąd i spróbował odpalić silnik i zobaczyłbym co sie bedzie działo dalej.
Pozdr.
Dołączył: 20 Sie 2016 Posty: 34 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość Posiadane auto: Dodge caliber 1.8 150KM 2006 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Sie 2017, 00:08
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Błąd P0139
Mechanik stwierdził że sonda lambda jest ok wykasował błąd ale auto rano ma problem z odpaleniem i dlatego mam niby wtryski paliwa do wymiany _________________ Caliber 1.8
P0139 mówi o tym, że komp dostaje nieprawidłowy sygnał z drugiej sondy lambda i dlatego wyrzuca błąd. Jeśli rzeczywiście jest to sygnał z DRUGIEJ sondy lambda (czyli ZA katalizatorem) to pół biedy, bo to może oznaczać albo uszkodzoną sonde (co mechanik wykluczył) albo zapchany/uszkodzony katalizator. Druga sonda lambda służy właściwie tylko temu, żeby komp ''wiedział'' co sie dzieje z katem. Najważniejsza jest pierwsza sonda lambda bo (miedzy innymi) na podstawie jej sygnału komp dobiera mieszankę, więc jeśli coś byłoby nie tak z wtryskiwaczami (np wtryskiwacz cały czas leje) to powinna to wykryć ''ta ważniejsza'' pierwsza sonda lambda. Tym czasem z opisu kodu błędu wynika, że coś jest nie tak z sygnałem z drugiej sondy. Rozebrałbym wydech, sprawdziłbym, czy z katalizatorem wszystko jest OK.
Ale tak jak pisałem wyżej - nie mam dużego doświadczenia w tej materii i moge sie mylić. Napisałem co ja sprawdziłbym przed wizytą u zawodowca.
Pozdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.