Witam, no i pojawił sie pierwszy problem z Calibrem.
Zapalają sie dwie kontrolki:
Żółta od ESP świeci sie cały czas, nie da sie wyłączyć ESP przyciskiem ale da sie autem normalnie jechać;
i czerwona kontrolka: wtedy auto przestaje reagować na pedał gazu i trzęsie silnikiem a obroty są pomiędzy 1000 a 1500rpm. Oczywiście bez gazu ciężko jechać autem. Usterka występuje okresowo, raz jest dobrze (kontrolka nie świeci) a raz źle. Nie ma na to wpływu cokolwiek (temp. silnika, obroty, itd) - zależy jedynie od ''kaprysu'' silnika. Czasem po którymś z kolei odpaleniu silnika problem na jakiś czas ustaje, ale nie ma reguły.
Odłączyłem przepływomierz dla testu - bez zmian.
Nie wyświetla błędów (dla testu, po przekręceniu 3x kluczykiem nie wyświetla błędów, ale nie podłączałem sie jeszcze pod kompa przez OBD)
Czytałem troche o tym.. czyżby przepustnica do wymiany?
A odnośnie ESP to czujnik kąta skrętu?
Od czego moge zacząć sprawdzanie?
Usterki pojawiły sie nagle, od tak...
Tutaj zrobiłem krótki filmik:
(świeci sie też kontrolka TMPS, bo nie mam czujek ciśnienia bo ktoś je wyjął zanim kupiłem Calibra)
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
Jest firma w Warszawie która regeneruje przepustnice. Też miałem błąd pioruna i objawy jak u Ciebie. Robiłem regenerację bo za nową wychodziło ponad 1000zł a u nich wyszło razem z przesyłką trochę ponad 200zł. Jeżdżę ponad pół roku i nic się nie dzieje. Tu masz ich stronę http://www.g-m-s.com.pl/
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
koszalin11 napisał:
Jest firma w Warszawie która regeneruje przepustnice. Też miałem błąd pioruna i objawy jak u Ciebie. Robiłem regenerację bo za nową wychodziło ponad 1000zł a u nich wyszło razem z przesyłką trochę ponad 200zł. Jeżdżę ponad pół roku i nic się nie dzieje. Tu masz ich stronę http://www.g-m-s.com.pl/
Potwierdzam. Dobra firma. Miesiąc temu wróciła od nich przepustnica. Koszt 220 zł z przesyłką.
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
Dzieki bardzo za info koszalin11 alee...
Zależy mi na czasie. Musze zrobić to w tym tygodniu. W związku z tym zastanawiam sie czy jest sens kupować oryginalną przepustnice od Mopara (taką już przecież mam, która ''poległa na polu walki'') czy kupić od innego producenta, czyli tzw zamiennik, może bedzie lepszy, nie tak awaryjny jak Mopar? Wiem, że to jest ''dobre'' pytanie
I jeszcze mam pytanie czy ta kontrolka ''pioruna'' oznacza tylko i wyłącznie błąd przepustnicy czy może oznaczać też coś innego?
Kolejna sprawa to ten ESP...OK, da sie jechać i bez niego ale jednak wolałbym mieć ten system sprawny. Jak mogę zacząć sprawdzać usterke ESP? Mam podstawowe narzędzia/elektronarzędzia i prosty interfejs diagnostyczny na ELM327 z darmowym oprogramowaniem.
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
Błąd ESP może być też powiązany z błędem przepustnicy. Przecież ESP działa na sygnałach między innnymi położenia pedału przyśpieszenia i przepustnicy. Ta firma robi regenerację w ciągu jednego dnia także z wysyłką wyszło mi trzy dni. Zadzwoń i pogadaj a będziesz miał ponad 800 zł w kieszeni no ale kto bogatemu zabroni.
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
OK, jutro sprawdzę błędy i pogadam z http://www.g-m-s.com.pl/. Może udałoby sie podjechać do nich i zrobiliby na miejscu. Do Wa-wy nie mam aż tak daleko.
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
Lepiej zostań w domu i załatw to wysyłkowo.
Przepustnica może Cię uziemić w drodze nagle i niespodziewanie.
Ja po awarii przepustnicy 2 kilometrów nie mogłem przejechać.
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
Jadę innym autem, nie zaryzykowałbym Calibrem z uszkodzoną przepustnicą.
Błędy są, nie wiem dokładnie jakie bo nie podłączałem sie osobiście, ale są błedy związane z przepustnicą, pedałem gazu itp. Przepustnica właśnie jest demontowana z auta.
Zanim zamontuje zregenerowaną przepustnice wykasuje błędy. Potem przejadę trochę i znów zobacze czy coś sie nie pojawiło.
Jutro rano jade do Warszawy.
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
Przepustnica włożona na swoje miejsce. Przejechane jakieś 50km i auto nadal, jak kilkadziesiąt kilometrów wcześniej, jeździ normalnie. Tak jak wcześniej, okresowo, nie pali sie już kontrolka przepustnicy ani od ESP - wszystko działa normalnie
Wiązek przewodów jeszcze nie sprawdzałem ale podpiąłem sie ELM327 do Calibra i jakie wyniki:
-każdy darmowy soft (Torque, OBD Car doctor, Priston, OliviaDrive) na androida pokazuje błąd P0113
-tylko soft OliviaDrive poza P0113 pokazuje też P061: i P2007
Błędy wykasowałem. Przejechałem może kilkadziesiąt metrów po parkingu.Nadal wszystko OK.
Potem zainstalowałem jeszcze kilka innych darmowych programów na androida do diagnostyki i żaden nie pokazuje żadnych błędów.
Wcześniej, w drodze do domu, w miedzy czasie, kupiłem ''za piwo'' używany pedał/potencjometr gazu - może w tym jest problem? (średnio podejrzewam uszkodzoną wiązkę kabli bo auto realnie ma przejechane dopiero 90 tyś km ale i tak trzeba bedzie ją sprawdzić).
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
W książce (z Alledrogo) do Calibra (edycja 2007 czyli przed liftem) napisane jest, że czerwona kontrolka ''piorun'' jest to: ''Lampka kontrolna systemu elektronicznego sterowania przepustnicy ETC.''
Z tego co sie orientuje to ten cały system ETC składa sie z przepustnicy + potencjometr pedału gazu + ''komp'' Dodge'a + kable? Tak? Czy jeszcze coś innego jest tam wpięte co może powodować zapalanie sie ''pioruna''?
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
koszalin11 napisał:
Błąd ESP może być też powiązany z błędem przepustnicy. Przecież ESP działa na sygnałach między innnymi położenia pedału przyśpieszenia i przepustnicy.
Gość, który rozbierał i sprawdzał mi przepustnice w tym serwisie, gdy powiedziałem mu to co piszesz wyżej, to odpowiedział mi, że pierwszy raz słyszy o czymś takim.
Tak na marginesie: ten Global Moto Service to naprawde mega mózgi z wysokiej póły - takie mam wrażenie. Choć siedzą tam w kilku w zwykłym mieszkaniu w bloku to mając kupe sprzętu wokół siebie i robią wszystko co związane z elektroniką moto od tak, po prostu- zanim doczekałem sie na swoją kolei to podsłuchałem ich troszke Ogólnie jestem bardzo zaskoczony na plus tym miejscem. Na koniec wizyty u nich zapytałem ile sobie życzą za sprawdzenie mojej przepustnicy to odpowiedzieli, że nie chcą ani grosza. Człowiek, który mnie obsługiwał powiedział mi, że na życzenie oczywiście mogą mi zregenerować np silnik w przepustnicy za 150PLN (bo w tych przepustnicach pada albo silnik albo hallotrony) ale po sprawdzeniu przepustnicy on nie widzi w niej żadnych nieprawidłowości i moja przepustnica wg niego jest w doskonałym stanie.
W związku z powyższym pojawia sie pytanie: skąd wziął sie błąd ESP? Był i teraz go nie ma.
Zajmuje sie elektroniką (ale nie samochodową) i chciałbym sobie sam to zrobić (nie chodzi o koszta)
Re: ( Dodge Caliber ) Dwie usterki na raz? ESP i przepustnica. FILM.
...i historii ciąg dalszy...
było dobrze i znów zdechło po przejechaniu kilkuset km ale tym razem miałem przy sobie interfejs OBD.
Wczoraj wieczorem / w nocy, podczas jazdy nagle zamuliło auto, kontrolki od esp i piorun zapaliły sie, brak reakcji na pedał gazu itd
Dokulałem sie jakos na najbliższa stacje benz. i podłączyłem sie przez OBD.
Program wyrzucił błędy:
P0653 - Sensor Reference Voltage "B" Circuit High (Napięcie odniesienia czujnika "B" Obwód wysoki)
P211: - Throttle Actuator Control System - Forced Limited RPM (Sterowanie siłownikiem przepustnicy - wymuszona ograniczona prędkość obrotowa)
Błędów nie dało sie wykasować, pojawiały sie natychmiast po wykasowaniu.
Następnie dla testu odłączyłem przepustnice i wyskoczyły błędy:
P0653
P211:
P0123 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Circuit High (Czujnik przepustnicy / czujnik położenia pedału / przełącznik "A" Obwód wysoki)
P3001 - Battery ECU malfunction (Usterka akumulatora ECU)
Błędów nie dało sie wykasować.
OK, jak do tej pory wszystko raczej jasne.
Zamknąłem maske i dotoczyłem sie jakoś do domu (ok. 80km)
Dziś rano odpaliłem silnik, i nadal piorun, esp i brak reakcji na pedał gazu.
Podłączyłem sie przez OBD, wysypało błędy:
P0653
P0123
P071: - Transmission Fluid Temperature Sensor "A" Circuit (Obwód czujnika temperatury płynu przekładni "A")
P3021 - Battery block 11 malfunction (Usterka bloku baterii 11)- z tym, że to jest dla Toyoty, dla Dodge nie znalazłem opisu tego blędu.
Błędów nie dało sie wykasować.
Odpaliłem silnik, troche pochodził i wyłaczyłem.
Włączyłem zapłon, kontrolki pogasły....wszystkie - normalnie cud, hehe
Odczytałem błedy i wykasowałem.
Przejechałem jakieś 20km dość energicznie i dalej wszystko OK z autem.
Rozkreciłem ile mogłem pod maską i przejrzałem wiązki kabli od ECU, na tyle na ile był dostęp od góry i nie zauważyłem nic podejrzanego, złożyłem wszystko i poszedłem do domu.
Godzine temu przejechałem jakieś 30km i nadal OK.
Ciekawe co dalej...
Z powyższego wnioski nasuwają mi sie takie:
Jeśli byłby walnięty jakiś czujnik to nie naprawiłby sie nagle sam.
Jeśli walnięta byłaby przepustnica to również nie naprawiłaby sie sama.
Po przeczytaniu tego:
https://www.engine-codes.com/p0653_dodge.html
nasuwają mi sie kolejne wnioski:
Błąd P0653 mówi o tym, że coś jest nie tak z napięciem (+5V), które zasila różne czujniki. Jeśli jest ono nieprawidłowe to będą sie wysypywały różne błedy różnych czujników (w tym przepustnicy) bo do ECU nie dochodzą prawidłowe sygnały ze wszystkich czujników. Dlatego w takim przypadku ECU przechodzi w stan awaryjny i nie pozwala wysterować przepustnicy i obroty silnika nie zmieniają sie pomimo wciskania pedału gazu o czym może świadczyć błąd P211: i dlatego świecą sie kontrolki od esp, piorun i MIL i dlatego na ''pierwszy rzut oka'' mogło sie wydawać, że uszkodzeniu uległa przepustnica. Z pedałem gazu wszystko OK - po podłaczeniu przez OBD w programie widać jak zmienia sie sygnał z pedału gazu.
Takie jest moje rozumowanie, czyli kogoś kto nie ma doświadczenia w elektronice samochodowej, na podstawie obserwacji i informacji znalezionych w internecie.
Dlatego podejrzewam uszkodzoną jakąś wiązkę kabli, czyli raz coś łączy raz nie łączy, zwiera rozwiera, obciera itd.bo raz jest dobrze a raz jest źle.
Dlatego wydaje mi sie że błąd P0653 jest tym ''właściwym'' błędem a pozostałe wynikają z tego P0653 i gdy czujniki będą zasilane odpowiednim napieciem to wszystko bedzie OK. Najlepiej, żeby to było uszkodzenie jakiejś wiązki a nie uszkodzenie np ECU, który raz podaje właściwe napiecie na czujniki a raz nie (np jakiś zimny lut)
Jutro rano jade na kanał żeby obejrzeć wiązki od dołu.
Jeśli nie znajdę nic podejrzanego to dzwonie do serwisu Dodge i umawiam sie na wizyte.
Chciałem zrobić auto w zeszłym tygodniu ale niestety nie udało sie i pewne plany musiałem pozmieniać/poprzestawiać - no cóż: życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.