Mam poważny problem ciągnący się już od około 1,5 roku z moim dodge caliber.
Na początek jego specyfikacja:
Dodge Caliber 2.0 KAT (benzyna + gaz)
Moc silnika 115 kv
Automat.
Rok 2007r sprowadzany z USA pierwszy właściciel w kraju w stanach kupiony 2008r aktualny przebieg około 115tyś km.
Opis problemu:
Z odpaleniem auta nie ma problemu. Problem zaczyna się gdy hamuje się i samochód ma niskie obroty wtedy gaśnie. Gdy chce go odpalić od razu zaraz po zgaśnięciu jest problem ponieważ nie można tego zrobić ale gdy odczekam kilka sekund około 5-10 sekund odpala od strzału, następnie po odpaleniu wpinam bieg (D) normalnie można nim odjechać lecz na niskich obrotach czuć szarpanie, nierówną pracę silnika, przy jeździe od 30km/h tak do około 80km/h również szarpie. Gdy jedzie się od 100/h w górę silnik ładnie pracuję przyśpiesza jest wszystko ok. I tak w kółko czy to się jedzie na gazie czy na benzynie.
Co było wymieniane:
-EGR
-przepustnica
-Głowica plantowana
-Cewki zapłonowe firmy NGK
-pompa oleju wymieniona
-przepływomierz
-Zrobiona nawet płukanka silnika która miała na celu wywalenie całego nagaru zgromadzonego w silniku
Mechanicy rozkładają ręce niewiedzą co się dzieje i od czego, elektrycy sprawdzali wszystkie czujniki i nadal nic nie wiadomo. Może jest ktoś z was kto miał taki problem bądź wie co się dzieje niech da znać cokolwiek bo ja już straciłem nadzieje.
Re: ( Dodge Caliber ) Gasnący dodge przy ruszaniu.
Z drobnych bzdetow ciezkich do wykrycia - sprawdz odme olejowa. Taki zaworek, co wyrownuje cisnienie w komorze walu korbowego. Niesprawna odma wlasnie moze powodowac takie objawy, bo tlok musi pokonac cisnienie nagromadzone z przedmuchow i na niskich obrotach zaczyna sie dlawic.
Z rozrzadem masz wszystko OK? Nie pinguje Ci silnik i nie pokazuje bledow "misfire" na jakims cylindrze?
Re: ( Dodge Caliber ) Gasnący dodge przy ruszaniu.
mariiooo, jesli masz możliwość to spróbuj podmienić sterownik silnika czyli ECU, może w tym jest problem? Jeśli ECU jest uszkodzony to nie koniecznie będzie zgłaszał jakiekolwiek błędy przez OBD.
Pozdr
Dołączył: 20 Cze 2021 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Caliber
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 22 Lip 2021, 13:02
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Gasnący dodge przy ruszaniu.
Już 2 razy auto zgasło na światłach przy ruszaniu (obroty spadały, aż zgasł), wiec zacząłem szukać i trafiłem na temat tutaj. Zamówiłem zawór w ciemno z linka i dziś poszedłem go wymienić. I dobrze, bo zawór zamontowany w aucie miał już popękany gwint i ledwie się trzymał, a dmuchać przez niego mogę w obie strony, dopiero mocniejsze dmuchniecie powoduje zamkniecie zastawki w jedna stronę.
Re: ( Dodge Caliber ) Gasnący dodge przy ruszaniu.
switas napisał:
I dobrze, bo zawór zamontowany w aucie miał już popękany gwint i ledwie się trzymał, a dmuchać przez niego mogę w obie strony, dopiero mocniejsze dmuchniecie powoduje zamkniecie zastawki w jedna stronę.
Wymiana pomogla?
Jak zawor byl doprowadzony do takiego stanu to obstawiam ze plastikowo-gumowe elementy systemu podcisnienia tez warto sprawdzic. Newralgiczny przewod podcisnienia idzie kolo akumulatora i lubi sie przetrzec w tym miejscu. A kolektor dolotowy mozesz sprawdzic chalupniczo we wlasnym zakresie sprayem do hamulcow - na swiezym powietrzu odpalasz silnik na luzie i psikasz na rozne laczenia. Jezeli masz jakis vacuum-leak to uslyszysz od razu wzrost obrotow. Na probe psiknij do filtra powietrza zeby zalapac o jaki efekt mi chodzi. Tylko nie przesadz z iloscia bo to latwopalne i nie wdychaj bo zawiera zwiazki chloru. Jak nie masz wprawy to lepiej daj do warsztatu na sprawdzenie.
Dołączył: 20 Cze 2021 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Caliber
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 04 Sie 2021, 19:53
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Gasnący dodge przy ruszaniu.
Po urlopie i przejechaniu 800km nadal problem. P0302 wyskakuje na zimnym silniku, potem sie uspokaja. Ale utrata mocy jest widoczna, czasem cos tam zatrzesie... Nowa cewka na drugim cylindrze, zamienione swiece 2 z 4rta i sprawdzona kompresja. Jest OK. Jak znajde troche wiecej czasu (tj mniej pracy) to sprawdze przewody i kolektor. Auto wwarsztacie na wymienie tarcz przednich i klockow, jak beda mieli czas, to moze cos sprawdza, jesli nie przy odbiorze sie zobaczy. Dzieki wielkie za rady, dam znac co i jak.
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBLIN Posiadane auto: DODGE CALIBER 1,8 SE 2007 SALON PL
Piwa: 4/1
Wysłany: Sro 04 Sie 2021, 22:11
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Gasnący dodge przy ruszaniu.
Witam , ja jeszcze sprawdziłbym czujnik obrotów wału korbowego . U mnie padł po 78000 . Robił różne jaja z obrotami i gaśnięciem przy dodawaniu gazu , błędy na cylindrach pokazywało kilka razy . Podobno to coś trzeba wymieniać co 60-80 tys. bo się topi albo przecieka . Kupiłem oryginał Mopara za chyba 130 zł i jest ok. już od dwóch lat . Wymiana trywialna jeśli masz kanał , a wymienić warto , żeby nie rozsypał się gdzieś w trasie . Wskazówka do wymiany - nie trzeba odkręcać aluminiowej osłony od silnika ( bo ręka się nie mieści ) - wystarczy jej dolną śrubę i odgiąć ją na prawo na chama - potem bez problemu się prostuje .
Błędy , które wyskakiwały - najczęściej wszystkie o cylindrach , a dwa razy tylko PO300 , tak , że mam nowe świece i cewki też . Dobrze , że nie kupiłem komputera .....
Dołączył: 20 Cze 2021 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Caliber
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 14 Sie 2021, 12:11
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Gasnący dodge przy ruszaniu.
Jest rożnica, czy to czujnik wału od 2.0 czy 2.4? Na iparts maja identyczny do wszystkich wersji benzynowych. Do mnie trafil przez pomyłke zamowiony od Journeya 2.4 Bedzie pasować?
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBLIN Posiadane auto: DODGE CALIBER 1,8 SE 2007 SALON PL
Piwa: 4/1
Wysłany: Sob 14 Sie 2021, 15:03
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Gasnący dodge przy ruszaniu.
Jeżeli masz na opakowaniu jakiś taki symbol , to na mur będzie pasować : K5033307AE ; 05033307AE ; 05033307AA ; 05033307AB ; 05033307AC ; 05033307AD ; 5033307AE ; 5033307AA ; 5033307AB ; 5033307AC ; 5033307AD .
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): LUBLIN Posiadane auto: DODGE CALIBER 1,8 SE 2007 SALON PL
Piwa: 4/1
Wysłany: Sob 14 Sie 2021, 21:43
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Gasnący dodge przy ruszaniu.
Tylko jak wyjmiesz stary , to porównaj długość , jeżeli to zamiennik - tylko długość i gniazdo ma tu znaczenie . W gniazdo na uszczelce wchodzi z niewielkim oporem
Dołączył: 20 Cze 2021 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polska Posiadane auto: Caliber
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 30 Sie 2021, 14:06
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Gasnący dodge przy ruszaniu.
Sam sobie odpowiem... popychacze zaworów/szklanki w tym silniku kupuje się na rozmiar, nie ma opcji regulacji ;/ czeka mnie wiec remont głowicy. Błąd pojawia się zawsze na zimnym silniku, na rozgrzanym po skasowaniu już błąd się nie pojawia, ale odczuwa się przy jeździe drgania.
Inna sprawa, gdzie dostane te popychacze zaworów zwane popularnie szklankami?
Co do dostepnosci - problem jest taki, ze nie wiesz co potrzebujesz dopoki nie rozbierzesz silnika. Wiec pewnie zamawianie z USA odpada. Chyba najwiecej szczescia bedziesz mial po prostu w warsztacie robiacym amerykance. To tak popularny silnik, ze wieksze warsztaty z pewnoscia beda mialy zapasy tych popychaczy lub latwy dostep do nich.
Co do dostepnosci - problem jest taki, ze nie wiesz co potrzebujesz dopoki nie rozbierzesz silnika. Wiec pewnie zamawianie z USA odpada. Chyba najwiecej szczescia bedziesz mial po prostu w warsztacie robiacym amerykance. To tak popularny silnik, ze wieksze warsztaty z pewnoscia beda mialy zapasy tych popychaczy lub latwy dostep do nich.
a nie nazywają sie "bucket" ?
i co to takiego jak na zalaczonym linku?
https://www.ebay.com/itm/324739645586
na stronie usa olkusz sa opisane jako uszczelniacze zaworowe
popularne szklanki to moze cam bucket w ichniejszym zwą.
Do regulacji zaworow na bank beda potrzebne szklanki, czyli VALVE TAPPET i to różne rozmiary, wiec poki mechanik mi nie pomierzy szczelin to nie bedzie wiadomo jakie, a sklep jest w Dallas i jakos nie usmiecha mi sie tyle czekac, jesli do tego dojdzie to jest juz zrobiona glowiaca na otomoto i chyba to mi pozostanie. 2250 jest do przelkniecia. Jutro bede wiedzial co i jak.
Re: ( Dodge Caliber ) Gasnący dodge przy ruszaniu.
Pewnie potocznych nazw masz mnostwo. Oficjalny Service Manual okresla to jako "tappet".
Popychacze zaworow (to co na moim linku) a uszczelniacze zaworowe (na Twoim) to inna bajka.
Zobacz na strone 4213 Service Manuala to Ci sie wyklaruje.
Czyli uszczelniacz zaworu to jest ten dzwonek, ktory jest na trzonku zaworu i styka sie z blokiem silnika. Jego rola to niewpuszczanie oleju smarujacego rozrzad do cylindra. Najczesciej jest to gumka i metalowa tuleja dociskajaca ja do trzonu zaworu (na rysunku wskazane przez 1). Tappet masz na czerwono, walek rozrzadu na niebiesko.
W tym silniku regulujesz dwie rzeczy w zaleznosci od tego jak zawor siedzi w gniezdzie i jak dlugi ma trzonek.
1. Napiecie sprezyny. Jak trzonek zaworu wystaje za bardzo z bloku to napiecie sprezyny bedzie za niskie. Kompensujesz to dajac podkladke pod uszczelniacz zaworu (na ryzunku wskazane przez 2), ktora bardziej scisnie sprezyne.
2. Skompensowanie luzu pomiedzy walkiem rozrzadu a trzonkiem zaworu. Tu wlasnie musisz dobrac odpowiedni tappet. Jak wybierzesz za gruby to zawor bedzie w pozycji zamknietej odrobine otwarty, bo walek rozrzadu bedzie go wpychal do cylindra. Jak wybierzesz za maly to trzonek zaworu bedzie tracil kontakt z walkiem rozrzadu w momencie zamkniecia zaworu i bedzie uderzal w walek rozrzadu przy otwieraniu, zamiast sie po nim slizgac caly czas.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.