Auto ma przejechane ok 98 000 km i nasuwa mi sie takie pytanie. Co ile km wymienia sie pompe wody oraz pasek klinowy. Czy przy tym przebiegu kilometrow nalezalo by zwrocic na cos jeszcze uwage?
Pasek - moj przejezdzil 140 000 km. I zmienilem go bo pojawily sie mikropekniecia, ale mechanik stwierdzil ze jeszcze mogl pojezdzic. Generalnie paski sa tanie i ich wymiana jest tania - lepiej tu byc nadgorliwym niz utknac na drodze z zerwanym paskiem.
Pompa wody - nigdy. Tylko pamietaj, ze przy 100 000 nalezy sie plukanie ukladu chlodzenia.
Aha - z wymian to zawor PVC daj nowy, jak jeszcze nie byl wymieniany przy tym przebiegu.
To groszowa sprawa - oryginal 60 PLN i samemu da sie wymienic - a jego awaria moze byc bardzo kosztowna.
Ksiazka serwisowa kaze go jedynie sprawdzac co 20 000 km a wymienic dopiero gdzies przy 150 000km, ale podobnie jak z paskiem lepiej byc ciut nadgorliwymn niz skonczyc z wywalona uszczelka pod glowica.
Ogolnie silnik to mocna strona tego samochodu. Wystarczy wymiana zuzytej drobnicy (PVC, rolki paska, pasek, sprzeglo alternatora), pilnowac zmian oleju i pol miliona mozna wbic przed pierwszym remontem generalnym.
Pasek - moj przejezdzil 140 000 km. I zmienilem go bo pojawily sie mikropekniecia, ale mechanik stwierdzil ze jeszcze mogl pojezdzic. Generalnie paski sa tanie i ich wymiana jest tania - lepiej tu byc nadgorliwym niz utknac na drodze z zerwanym paskiem.
Pompa wody - nigdy. Tylko pamietaj, ze przy 100 000 nalezy sie plukanie ukladu chlodzenia.
Ale głupoty prawisz... Pompy wody się nie wymienia hahaha dobre. Wymienia się razem z rozrządem MAX co 100tyś km lub co 5-6lat z reguły paski wytrzymują dobre 10lat. Ciekawe jak ci na trasie straci szczelność... Życzę powodzenia. _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Nie prawie glupot - dla diesla masz inna tabelke :)
W benzyniaku producent nie przewiduje wymiany ani pompy ani rozrzadu (tabelka konczy sie na 200 000 km).
Czy to uzasadniony optymizm?
W calym internecie na temat Calibra widzialem 3 przypadki wymiany pompy, wszystkie dotyczyly wczesnych modeli z 2007. I zero przypadkow awarii rozrzadu unieruchamiajacych samochod lub uszkadzajacych silnik, jest kilka historii wymian gdy lancuch zaczal sie telepac.
Oczywiscie jak ktos chce to moze wymienic prewencyjnie, ale raczej fabryczne pompa i rozrzad przezyja dluzej niz reszta Caliberka.
Pierscienie tlokowe nigdy nie sa idealnie szczelne.
A to oznacza, ze czesc gazow spalania przedostaje sie do komory walu korbowego.
Zawor PVC sluzy wlasnie do odprowadzenia tych gazow.
Gdybys go nie mial to:
1. Cisnienie by narastalo w komorze walu korbowego i w rezultacie lalby Ci sie z silnika olej wypychany z duza sila miedzy uszczelkami (kiedys tak bylo, stare silniki do lat 50' bez PVC ani breathera kapaly olejem i bylo to normalne).
2. Mialbys problemy z moca silnika i obrotami na luzie, bo eksplozja mieszanki by musiala wepchnac tlok przezwyciezajac opor cisnienia z drugiej jego strony.
3. Szybciej by Ci sie zuzywal olej, bo jak nie wyrzucisz spalin z komory walu korbowego to w koncu olej sie wybelta z tymi zanieczyszczeniami.
Zdejmij pokrywe silnika i zaraz pod nia jest taka rurka przy pierwszym cylindrze. To jest wlasnie PVC.
Odgrzewam stary wątek.
Właśnie '''stuknęło'' mi 100tys km przebiegu czyli wypadałoby zmienić na nowe pasek klinowy i zaworek pcv?
Tak na marginesie: tydzień temu wymieniana była pompa wody (założyłem Hepu - podobno to oryginalna do tego silnika), miała nieszczelność i płyn chłodniczy znikał ''w niewyjaśnionych okolicznościach'' - teraz jest OK.
I troche z innej beczki: rozmawiałem chwile z mechanikiem i powiedział, że w tym silniku rozrządu nie wymienia sie bo jest na łańcuszku chyba, że bedzie go słychać. Natomiast przeglądając internet zdania są podzielone czy wymieniać rozrząd na łańcuszku czy nie wymieniać.
To jak to w końcu jest z naszymi silnikami benzynowymi?
Pasek i zawor PVC to sa niskie koszty. A glupio na lawecie wyladowac bo w trasie zuzyty pasek strzelil. Ja bym wymienil. Przy okazji przyjrzyj sie wszystkim lozyskom w osprzecie. Przy 100k mozesz zaczac miec objawy zuzycia rolki alternatora. Ale pokrec wszystkim (pompa wody, klima, alternator) i sprawdz czy nic nie chrupie/wyje. Moje wymiany po 170k to 2x rolka alternatora (jedna zuzyta, jedna wadliwa), 2x pasek (jeden zuzyty, jeden mi rozwalila wadliwa rolka, lozysko klimy (groszowa sprawa), 1x rolka napinacza.
Rozrzad - powinien bez problemu wytrzymac do 200k. Zuzyty lancuch slychac najbardziej na zimnym silniku na luzie. Jak wcisniesz lekko gaz i puscisz to slychac wtedy terkotanie jak silnik zwalnia. Lub mozesz zaczac slyszec takie swiergotanie jak zawory sie nie otwieraja precyzyjnie. Jak nie masz takich objawow to nie przejmuj sie. Rozrzad jest naprawde w tym silniku superpancerny.
Pamietaj, ze przy 160k (100k mil) masz za free ramke na tablice od Dodge'a, wiec do dziela!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.