Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 8 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zabrze Posiadane auto: Audi A4 B5 1.9 TDi
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 06 Sty 2018, 12:41
Temat postu:
Zakup Dodge Caliber, jaki silnik, porady
Hej, przymierzam sie do kupna Caliberka. Najbardziej interesują mnie silniki benzynowe, Chciałbym prosić was o pomoc. Jakie są najwieksze wady tego samochodu, na co zwrócić uwagę przy zakupie ? Najbardziej zainteresowany jestem wersją 1.8 SXT przed liftem, tylko nie wiem ktory lepszy , 16v czy vvt
Witaj. Ja bym Ci osobiście polecił DIESLA - Ale sprawdzonego i z pewnego źródła. Mocny silnik, idealny do tuningu oraz aby wstępnie od razu go wypatroszyć (katalizator, egr, nowa mapa). POZRD. _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Witaj. Ja oprócz wymiany przednich amortyzatorów, regeneracji alternatora i rzeczy eksploatacyjnych nic nie robiłem w aucie przy silniku, przebieg 145tyś. W wersji CRD do 2008 roku (caliber z białymi zegarami) jest tam silnik VW z pompowtryskami boscha. _________________ Caliber CRD 206KM / 406NM + GARRETT GTB 2260 VK
Ja mam 2.0 CRD wersje bez DPF 2007r przebieg niby 200k jak kupiłem to po 20k przebiegu miałem do regeneracji turbo sprężarke. Wymiana szyny zasilającej pompowtryski (900zł) bo nie łączyło coś. Amory widać że wymieniał poprzedni właściciel. Reszta to eksploatacja.
Każdy mechanik da sobie rade z tym silnikiem bo jest bardzo podobny do VW. Części też nie są drogie.
Ogólnie po 20k km (ponad rok) jestem zadowolony. _________________ Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel
Bierz popcorn i zacznij lekture dodge.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=215762 .
Ja na benzynie mam nastukane 170_000 km. Silnik zyleta. Pieknie przyspiesza, pali w kazda pogode od kopa.
Przy zakupie unikaj:
* Benzyny 1.8. Zdecydowanie za slaby silnik na ten samochod.
* Benzyny 2.4 R/T AWD. Z racji drugiego napedu bardzo duzo zmian konstrukcyjnych i trudno dostepne czesci.
Sensowne opcje to:
* Diesel 2.0 CRD + dobry tuning
* Benzyna 2.4 R/T FWD
* Benzyna 2.4 Turbo SRT (absurdalna konstrukcja na zasadzie "zrobimy bo mozemy", 285HP na 1600kg masy).
Co do rocznikow - popatrz na TSB: http://www.dodgeproblems.com/tsbs/Caliber/ .
Ja kupilem 2008 swiadomy tego, ze drugi rok produkcji jeszcze nie ogarnal wszystkich problemow. I faktycznie sa drobne bugi z elektronika, zawieszenie tylne zuzywa sie szybciej niz powinno (przeprojektowali katy wahaczy w 2009). Ale tez cene bedziesz mial lepsza niz wersji po lifcie.
Witam , ja osobiście polecam wersje benzynowe . Jeśli davx97 potrzebuje auta do jazdy z punktu a do punktu b to 1,8 wystarczy . 2.0 pamiętam był ciut mocniejszy a podobne spalanie, ale szału nie ma , więc jak Ci sie trafi dobra bezwypadkowa sztuka to na to bym nie patrzył . 2,4 r/t nie jeździłem . generalnie dużo części kompatybilnych między tymi wersjami .Diesla bym nie brał ale kto co lubi . SRT absurdalna konstrukcja ??Chyba kolega nie miał kontaktu z tym autem. Aha i katalogowo 295hp i masa około 1400 w woli ścisłości .
Mialem stycznosc. Konstrukcja absurdalna w pozytywnym znaczeniu - chodzilo mi o nadmiar mocy w stosunku do tego co opony sa w stanie przeniesc przy FWD. Zdecydowanie samochod dla doswiadczonego kierowcy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.