Hej! Jak w temacie- pół roku temu nabyłem moje cudo, Calibra 1.8 z 2007 roku. Auto z polskiego salonu, od drugiego właściciela, co było ważne dla mnie- od osób prywatnych. Samochód do 156 000 serwisowany w ASO. Na liczniku dobijam do 212 000 km, w sumie w pół roku zrobiliśmy z Calibrem wspólnie 14 000 km. Przez ten czas wymieniłem olej w skrzyni biegów na wskazanego Mopara- wiem, że poprzedni właściciel tego nie zrobił. Wymieniłem wahacze na tyle, sworznie z przodu. Zrobiłem serwis klimatyzacji + filtr kabinowy, serwis olejowy z filtrem. Wymieniłem pasek alternatora plus wszystkie rolki, jako że hałasował . Do tego tarcze z klockami. Standardem chyba jest problem jaki mam z oświetleniem tablicy przyrządów, ponieważ nie działa, a to, z tego co czytałem, znana wada. Natomiast... Bardzo zastanawia mnie co jeszcze przy tym przebiegu wymaga opieki. Cały czas myślę o łańcuchu rozrządu. Wiem, że nie był nigdy wymieniany. Kiedy należy to zrobić? Mechanik u którego działałem z paskiem alternatora powiedział, że możemy na spokojnie przy 230 000km zrobić łańcuch rozrządu, bo zaleca się do 250kk przebiegu wymianę. Czy to prawda? ) Ponad to- Martwi mnie stan powłoki lakierniczej autka. Progi zachodzą rdzą, nie miałem czasu zrobić ich porządnie jesienią. Auto stało całe swoje życie na przyblokowym parkingu, i jedna strona dużo gorzej się zachowała (Zakładam że od tej strony między innymi sypali zimą sól ). Jak pod względem korozji trzymają się Wasze bestie? Zależy mi na porządnej obsłudze mojego, ponieważ jeździmy codziennie w trasy. Średnio od 100 km każdego dnia, czasem więcej. Musi być zdrowy i w sile wieku Dziękuję z góry za wszystkie Wasze porady.
Re: ( Dodge ) Kilka myśli w pół roku po zakupie Caliberka
Pod wzgledem korozji zauwazylem, ze wersje UE maja duzo gorszy lakier niz US. U mnie nawet kropki rdzy nie ma na lakierze, a samochod cala zime na zewnatrz w czynnym uzyciu i pochodzi z zimowego stanu USA gdzie tez swoje po soli wyjezdzil. Lakier dostaje 4x w roku wosk i to wszystko. Za to mam mocno skorodowane belki zawieszenia, w tym roku czeka mnie wymiana.
Co wymienic przy 220K oprocz tego co wypisales? Na pewno plyn chlodniczy z porzadnym przeplukaniem ukladu. Regeneracja zaciskow hamulcow tez by byla wskazana. A przy okazji rozrzadu juz warto pomyslec o wiekszym remocie - pierscienie tlokowe, panewki, szlif gniazd zaworowych, itp. Sam juz musisz zdecydowac czy pakujesz sie w takie koszty czy zmieniasz sam rozrzad i probujesz docisnac do 400K bez wyjmowania silnika.
Re: ( Dodge ) Kilka myśli w pół roku po zakupie Caliberka
Nieźle. Staram się utrzymać koszty na niskim poziomie w tym roku, ponieważ prawdopodobnie o moje progi na wakacje trzeba będzie zadbać GRUNTOWNIE po tej zimie. Masakra, zabezpieczałem po zakupie całe podwozie, a tutaj już wychodzi rdza w przemożnej jakości. Do tego przed przeglądem muszę wymienić reflektor bo poprzedni właściciel po stłuczce zdecydował się zamiast europejskiego wstawić amerykański. No i rozrząd. Jakie koszty mogą być tej reszty którą polecasz zrobić? Płyn chłodniczy wpisuję na listę Ale pierścienie tłokowe, panewki, szlify gniazd zaworowych brzmią już jak druga cała wartość tego, co pierwotnie planowałem zrobić. Auta na pewno prędko nie oddam, chcę nim przejeździć jeszcze co najmniej 4 lata. Przy mojej jeździe wychodzi około 25 000 kilometrów rocznie. Czyli dobiję pewnie pod 300k przebiegu jak będę ewentualnie rozglądał się za zastępcą. A może rozłożyć na raty ten duży remont? Co jest ważniejsze a co może trochę poczekać?
Re: ( Dodge ) Kilka myśli w pół roku po zakupie Caliberka
Osobiscie bym zrobil test kompresji. Jak wszystkie gary trzymaja parametry to wymienil sam rozrzad. Jak kompresja spadla rownomiernie na kazdym cylindrze ale bez dramatow to wymienil sam rozrzad ale jednoczesnie zmienil olej na gestszy. Jak jakis cylinder ma problemy z kompresja lub rod-knocka - remont silnika razem z rozrzadem.
Co do lamp - ja jezdze na amerykanskich z dolozonymi postojowymi. Raczej nie ma problemow na przegladach. Dosc liberalnie do tego diagnosci podchodza o ile swiatla dzialaja. Choc w Twoim wypadku calkowity brak postojowego raczej bedzie problemem.
Re: ( Dodge ) Kilka myśli w pół roku po zakupie Caliberka
Przelacznik powinien byc podpiety lamp tylnych - postojowe sa obslugiwane przez te same zarowki co stop.
Na mojej stronie https://bbkr.org/dodge/doc/ masz Service manual w ktorym sa wszystkie schematy elektryczne. Jak sie na elektryce co nieco znasz to wykombinujesz sobie gdzie podpiac nowe wiazki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.