Witam serdecznie wszystkich posiadaczy Caliber-ka.Ostatnio zauważyłem problem przy prędkości 80-90km/h po jakiś 5-10 minutach jazdy straszny przydzwięk,wibracje deski rozdzielczej,rezonans deski rozdzielczej,buczenie.Jak zwał tak zwał,można różne nazwy nadawać temu dziwnemu zjawisku,,jest to podobne buczenie podczas najechania na "margines''linię pobocza wystepującą na autostradach bądź Drogach expresowych(takie porównanie żeby zobrazować temat Wam)..Pojawiło się to niedawno podczas normalnej exploatacji auta,auto jest sprawne po przeglądzie,,,nie ma luzów w zawieszeniu,,,itp itd..Auto posiada instalacje gazową BRC.Otóż dziwne wibracje,buczenie występuje przy prędkości 80-90km/h,i przy wychamowaniu do 60km/h wibracja buczenie ustaje.Przy wrzuceniu na luz jest to samo,zaczynam spowalniać auto hamulcem wibracje milkną,,ciekawostka tez taka gdy rozpędzę auto do zadanej prędkości by słyszeć to''Coś" i wyrzucam na luz i wyłącze silnik auto też wibruje buczy,,spowalniam hamulcemdo ok 60km/h i wszystko wraca do normalności....Wszystko jakby skupia się w okolicy kolumny kierowniczej przy zegarach,takie moje odczucia,,.ponadto auto nie szarpie,nie ma problemu z przyspieszeniem,odapala normalnie nic dziwnego się nie dzieje poza tym dziwactwem.Sprawdzałem pod spodem auta osłony, wieszaki tłumika,cos co może jakiś dziwny opływ aerodynamiczny wytworzyć i nic. Na forum znalazłem prawie podobny temat ale temat dotyczył Caliber-ka z silnikiem Diesla a tutaj mówimy o silniku benzynowym zasilanym LPG z inst BRC.
I też brałem taką możliwość pod uwagę,,,,ale wykluczyłem ją bo opony nówki sztuki Continetalki z Oponeo w 2017 styczniu pojeżdziły jakies 600 km,,,,,śnieg stopniał,,,wrzuciłem letnie i w 2017 listopadzie założyłem właśnie te opony zimowe,,,czy coś mogło się z nimi stać po przejechaniu tych 2tys czy 2,5tys km?wiem że zdarzają się przypadki że fabryczne opony są z wadami ukrytymi lub ,,,itp itd,,,,jutro jade sprawdzić ciśnienie bo od stycznia tego roku nie sprawdzałem,,,,dzięki wielkie kolego za podpowiedź
* Lozyska kol - czy podczas jazdy grzeja Ci sie piasty?
U mnie przy 150K km zmienialem lozyska przednie bo okazalo sie, ze juz pracowaly na sucho.
Najlepiej podnies przod i pokrec kolami. Powinno byc bez szmerow (nie wliczajac tych od tarcz hamulcowych).
* Zbieznosc powodujaca przy duzej predkosci naprezenia gdzies w ukladzie kierowniczym.
* Wspomaganie. Czy jest fluid? Czy te wibracje sa tylko podczas jazdy prosto czy rowniez po luku?
Witajcie kochani posiadacze Caliberka.Wracamy do problemu gdyż Wasze porady które mi udzieliliście za co z góry dziekuję nie przyniosły rezultatu.Otóż co do buczenia to-opony były zamienione przód tył i problem nie zniknał został,jednak umilkł na jakieś 3 tygodnie,oczywiście nie był to rezultat zamiany opon.Odnośnie płynu do wspomagania to jest odowiednia ilość oraz sprawdziłem jego konsystencje i widać że już ktoś go zmieniał,jest barwy czerwonej i jest nie spracowany jak ja to mówię,podczas zmiany biegów jak kolega Słoik zapytał nie ma żadnego szarpania zauważalnego.Kolega bbkr opisał kolejne pozycje do sprawdzenia i na przeglądzie w stacji kontroli gdzie robię przegląd nie stwierdził diagnosta żadnych luzów niczego do czego moglibysmy się przyczepić i co może powodować to buczenie.Są już nowe opony letnie i jest to samo,nawet buczenie pojawia się już nieraz przy mniejszych prędkościach zakresie od 60km/h do 80km/h a jak wspominałem w poście wcześniej pojawiało to się od 80km/hdo 100km.Przy wyłaczonym silniku kiedy auto leci sobie na luzie też się to pojawia.Ja sądzę że chyba juz własnie łozyska przednie dają o sobie znać i powoli będa kończyć swą zywotność.Pytając 5 mechaników to każdy z nich brał pod uwagę to co mi pisaliście w odpowiedziach na pytanie i ostatnią możliwością są łożyska ale na 100 procent nie można tego stwierdzić,,Gotów jestem wymienić łozyska z przodu ale co będzie jeśli po wymianie będzie sie to pojawiać???nie musi ale może.Grzanie piast kół-jak sprawdzić?czy mamy się oparzyc po dotknięciu felgi dłonią czy jak.Ciepłe felgi są ale spowodowane jest to pewnie temp od tarczy hamulcowej podczas hamowania pojazdem.Jazda po łukach-w miare możliwości jesli nie mam nnych pojazdów na drodze zaczynam robić tzw slalom podczas buczenia i buczenie ustaje w momencie skręcania kołami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.