Witam.Potrzebuje wymienić akumulator w Caliberku 2.0 benzyna Automat .Potrzebuje Konkretne modele i linki do sklepów lub aukcji .Zaznaczam ze nie chce po taniości. Ktoś coś poleci? p.s. Oryginał daje już rade 12 lat ale koniec żywota już blisko
Akumulator żelowy nie nadaje sie do pracy jako akumulator rozruchowy (za mały max prąd) i charakterystyka ładowania taż jest inna ale za to może być głęboko rozładowany co jest często zabójcze dla innych typów aku.
Ale mam wrażenie, że Tobie chodziło raczej o aku typu AGM a to nie jest aku żelowy (elektrolitem nasączone są specjalne maty pomiedzy płytami ołowiowymi). AGM sa wytrzymalsze od standardowych, różnią sie tym, że lepiej znoszą częste ładowania-rozładowania dlatego sa stosowane w autach z sytemem ''start-stop''. Minusem AGM jest wrażliwość na wysokie temperatury (dlatego np BMW montuje aku z tyłu a nie w komorze silnika). Czymś pomiedzy AGM a standardowym aku jest aku typu EFB. Jest mniej wytrzymały na od AGM ale nie ma problemu z wyższymi temperaturami. EFB dłuzej ''pożyje'' od standardowego aku i tez jest do systemów start-stop. W EFB tam samo jak w zwykłym aku elektrolit jest w postaci płynnej
Moja opinia co do stosowania aku w naszych Calibrach jest taka: Nie mamy ''start-stop'' wiec AGM czy EFB nie jest niezbędny. Jesli zalezy nam na dłuższej żywotności to raczej EFB, z AGM nieryzykowałbym ze względu na możliwosc uszkodzenia bo nie wiadomo jakie mamy temp. w komorze silnika w miejscu, gdzie zamontowany jest aku. Czyli jesli juz ma byc jakis lepszy to raczej EFB. A taki lepszy w normalnej, standardowej eksploatacji naszych aut nie różni sie niczym od zwykłego aku, poza wydłużeniem żywotności. A o ile i czy jest to opłacalne? - nie wiem, nie testowałem.
EFB jeszcze może mieć sens jeśli masz np mocny system car-audio i zdarza ci sie słuchać głośniej muzyki na wyłączonym silniku gdy aku nie jest ładowany.
Ja mam inny patent: stosuje aku najwiekszy gabarytowo jaki sie zmieści. Do mojego Calibra powinien być coś koło 65Ah (bo takie pojemności mają wymagany prąd rozruchowy dla tego silnika) ale po lekkim ''tuningu'' podstawy aku, włożyłem 80Ah (bez przeróbek max wchodzi 75Ah). W poprzednim aucie zrobiłem to samo (46Ah -> 75Ah) i od 3 lat wszystko działa tak jak powinno.
Plusy są takie, że wiekszy aku w tym samym aucie jest proporcjonlnie mniej obciążany, co za tym idzie żywotność aku jest wieksza i druga istotna sprawa to lepszy rozruch w niskich temperaturach i ogólnie mniejsze spadki napiecia w instalacji samochodu - wiekszy aku to zawsze stabilniejsze napiecie w każdych warunkach pracy bo wiekszy aku ma mniejszą rezystancje wewnetrzną.
Oczywiście nie ma mowy o czymś takim jak ''niedoładowanie'' aku bo to jest MIT. Prawda jest taka, że praktycznie każdym alternatorem naładujesz praktycznie kazdy akumulator bo kazdy akumulator ma 12V a każdy alternator ''dobija'' do tych 14,4V.
Podsumowując, jeśli nie masz mocnego car-audio lub innego dodatkowego odbiornika dużego prądu to nie ma sensu bawić sie w AGM czy EFB natomiast przy wymianie wyeksploatowanego akumulatora na nowy polecam włożyć najwiekszy gabarytowo jaki sie zmieści.
Pozdr.
Ja bym nie przesadzał. Mój pierwszy akumu chodził 7 lat. W ASO wstawili Sznajder, który padł po 4,5 roku. Kupiłem więc ukraiński za 240 zł i jest wszystko gites-majonez. A jak za kilka lat padnie, to co z tego.
Ale, jak ktoś lubi nowości, to podobno świetne są japońskie Yuasa. Kupiłem sobie taki do drugiego samochodu _________________ Dodge Forever
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.