Dodge

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumlinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Dodge Caliber ) Ustawianie wysokości świecenia świateł, check



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sirkamilp

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 15 Kwi 2018, 21:56
Temat postu:

Ustawianie wysokości świecenia świateł, check


Witam serdecznie Wink

Mam dwa problemy, zacznę może "szybszego". Mam zapalony check (błąd EGRu), wyciągnąłem i wyczyściłem EGR i przepustnicę. Czy jest możliwość skasowania światełka samemu, powinien sam zgasnąć czy też trzeba jechać pod komputer?

Druga sprawa - moje światła bardzo nisko świecą (długie świecą tak, jak powinny świecić mijania, stajać 5m od ściany brakuje im, bagatela, około 10 cm do zalecanego 1%). Jak próbuję regulować za pomocą przycisku to słychać "stukanie", jakby śruba od regulacji po prostu się przekręcała na końcu zakresu. Ręczna regulacja na kostce za reflektorem również skurkuje tym samym (koniec zakresu regulacji). Stwierdziłem, że po prostu dobiorę się do mocowań i podłożę podkładki od dołu, dzięki czemu lampa pójdzie do góry i tak też zrobiłem, wcześniej zaznaczając sobie "docelową" wysokość na ścianie. Po wrzuceniu podkładek do prawej lampy odpaliłem światła i przez chwilę słychać było jakby pracujący "silniczek" ale lampa świeciła ładnie, wysoko, nie opuszczała się więc zabrałem się za lewą. Po wrzuceniu identycznego zestawu podkładek z lewej strony włączyłem światła i okazało się, że i lewa i prawa strona świeci tak samo jak wcześniej, czyli za nisko. Czy Caliber w jakiś sposób sam poziomuje światła? Wyciągnąłem lampę i wydaje mi się, że u góry, od środka samochodu jest regulacja w pionie, a w dolnym rogu od zewnątrz jest regulacja w poziomie, a "górną" regulację (z kostką, silniczkiem i brązową, plastikową śrubką regulacji) mam już podciągniętą maksymalnie. Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Moim zdaniem, przy regulacji elektronicznej (ze środka auta), nie powinno pojawiać się "stukanie" i tu może być problem. Dodam, że wyciągałem tą kostkę od regulacji i niebieska śruba jest wkręcona maksymalnie, więc zakresu już nie zwiększę. Patrząc na obłyśnik reflektora wydaje się, że powinien mieć on większy zakres regulacji, a rusza się tylko "do połowy".

Jeśli ktoś ma pomysł, co może być problemem to bardzo proszę poradę, bo sam już załamuję ręce. Sądziłem, że "manualne" ustawienie coś da, ale dziwnym trafem lampy niestety powróciły do stanu pierwotnego. Może ktoś wie, za sprawą czego tak się mogło stać?

Jeśli dotarłeś do końca postu to bardzo dziękuję Razz Czekam na każdą sugestię.

Pozdrawiam serdecznie!
Kamil
Powrót do góry
sirkamilp

Czytelnik



Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok
Posiadane auto: Dodge Caliber 2.0 CRD
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Kwi 2018, 21:16
Temat postu:

Re: ( Dodge Caliber ) Ustawianie wysokości świecenia świateł, check


Cześć!

Dla potomnych wyjaśnię, o co chodziło ze światłami. Nie wiem, co ktoś przy nich kombinował, ale elementy sterujące światłami były niewłaściwie złożone.
Element odpowiadający za ustawianie świateł składa się z:
- płytki elektronicznej,
- silniczka elektrycznego z kołem ślimakowym (kolor czarny),
- długiej belki koloru białego z gwintem, obracanej przez ślimaka,
- koła zębatego białego, napędzanego przez belkę,
- wkręcającego się w białe koło zębate czarnego elementu, który podnosi również "dźwigienkę" elementu znajdującego się na płytce elektronicznej.
Ostatni element przesuwa dźwignię elementu, który na moje oko jest po prostu opornikiem suwakowym, dzięki czemu element sterujący dowiaduje się, w jakiej pozycji ustawione są światła. Nie jestem pewien jak powinno to wyglądać normalnie, ale ja, po sprawdzeniu działania silniczka (12V prądu stałego, mogą to być np. 3 baterie 18650 połączone szeregowo) po prostu podniosłem (odkręciłem czarny element) maksymalnie za pomocą połączonego na krótko silniczka i wpiąłem w czarny element dźwignię potencjometru. Światła są odpowiednio wysoko, w razie czego będę jeszcze regulował manualnie. Możnaby było tą dźwignię skleić z czarnym elementem, ale nie będąc pewien, co jest przyczyną błędnie działających świateł, nie ryzykowałem Razz

Co do checka - po wyczyszczeniu EGRu i przepustnicy oraz skasowaniu błędu, check wystąpił ponownie. Jutro jadę znowu na diagnostykę, bo były również błędy mówiące o 3 i 4 cylindrze. Jak zweryfikuję, co jest przyczyną ponownego wystąpienia checka, dam znać Wink

Z fartem!
Pozdrawiam
Kamil
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Dodge Caliber »

Opinie o samochodach Dodge Caliber - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne


Dodge

Caliber

23 900

2009r.

156 000 km

mazowieckie

Dodge

Inny

39 900

2013r.

84 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System