Dziwne dźwięki z komory silnika-skrzynia biegów, turbo?
Na początek, jako nowy użytkownik chciałbym się przywitać i pozdrowić wszystkich Forumowiczów
Problem, z którym się borykam trwa już od ponad 90 tys. i stopniowo się nasila, a nadmienię, że dotyczy on Dodga Calibra 2,0 CRD (skrzynia manualna). W trakcie jazdy, w przedziale obrotów 2.5-3 tys. pojawia się dźwięk dochodzący z komory silnika, podobny do wibracji/rezonansu/wycia. Występują on tylko w trakcie odejmowania nogi z gazu np. przy zmianie biegów, lub gdy obroty spadają w przedziale 2.5-3. Poza tymi obrotami jest cisza. Utrzymując przedział obrotów 2.5-3 można modulować ten dźwięk. Występuje on na każdym biegu i UWAGA również po wciśnięciu pedału sprzęgła i dodaniu gazu, ale tylko w trakcie jazdy (bez względu czy na biegu czy na luzie). Dźwięk pojawia się również w trakcie jazdy na luzie po dodaniu gazu.
Problem analizowało już kilku mechaników z różnym efektem i do dzisiaj koniec końców nikt jednoznacznie nie potwierdził, co może odpowiadać za te dźwięki.
Dźwięk podobny jest do tzw. efektu sowy, co mogłoby świadczyć o uszkodzonej turbinie, ale na postoju po dodaniu gazu jest cisza, tak samo w trakcie próby ruszenia na zaciągniętym ręcznym dźwięk nie występuje. Ponadto turbina była odłączona, a dźwięk nadal się pojawiał. Zaślepiony był też EGR, sprawdzone wszystkie plastiki oraz układy wydechowy, wymienione kompletne sprzęgło z dwumasa. Dźwięk nigdy nie występuje w trakcie przyspieszania
Drugi trop prowadzi na skrzynię biegów i faktycznie na postoju, na luzie, po dodaniu biegu i przesunięciu lewarka w kierunku 3 biegu (bez sprzęgła) można wywołać ten dźwięk, tylko czy to jest skrzynia czy wibracje/rezonans jakiegoś elementu? W żadnej innej sytuacji na postoju ten dźwięk nie występuje.
Jeśli miałaby to być skrzynia, to w takim razie dlaczego dźwięk pojawia się w trakcie jazdy po dodaniu gazu na wciśniętym sprzęgle (bez względu czy na biegu czy na luzie) i zależy od obrotów silnika? Przecież wtedy wałek sprzęgłowy jest rozłączony, a prędkość obrotu wałka głównego i innych podzespołów zależy od prędkości obrotu kół.
Przeszukałem forum i dokładnie takiego przypadku nie znalazłem. Jeśli coś przeoczyłem to prosiłbym o podesłanie linku.
Z góry dziękuję za pomoc, bo nie chciałbym iść ślepo w regenerację lub wymianę skrzyni, bo to są spore koszty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.