Zapowietrzające się sprzęgło- nie mogę znaleźć przyczyny...
Witam Forumowicze,
Od pewnego czasu w moim dodge caliber w sposób bardzo nieregularny zapowietrza się sprzęgło.
Obecność wycieków sprawdzana przez dwóch mechaników- nie ma nic, jest suchutko. Płynu hamulcowego nie ubywa nawet milimetr od początku trwania usterki. Sprzęgło odpowietrzane było kilka razy, w 100% prawidłowo wg instrukcji serwisowej (przeze mnie) oraz przez mechaników ich sposobami, mimo tego problem po chwili powracał.
Zdarzy się, że sprzęgło po odpowietrzeniu będzie chodziło dobrze nawet dwa dni. Gdy się zapowietrzy, a nie mam możliwości wjechania na kanał to podpompowanie sprzęgłem 30-50 razy łagodzi problem na parę godzin. Rano często pedał sprzęgła jest luźny lecz około 100 podpompowań sprzęgłem nastraja go na cały dzień. Zapowietrzyć się potrafi czasem podczas jazdy... Raz mi zrobił psikusa gdy po dojechaniu do świateł, nie chciał wrzucić jedynki... znowu pompujemy sprzęgłem i za chwilę jedziemy.
Dodge ma ujechane 180tys. km skrzynia prawdopodobnie od nowości.
W drodze poszukiwań otarłem się o abstrakcję (bo niby ten sam układ) miałem wrażenie że jak podpompuję chwilę hamulcem to i potem sprzęgło prędzej nabiera krzepy. Dodatkowo przy hamulcu przez pierwsze podpompowania słyszę rano głośny świst który nie towarzyszył mi kiedyś. Sam hamulec działa perfekcyjnie i nie ma problemów z zapowietrzaniem. Jeśli trop pedału hamulca jest w 100% błędny proszę go zignorować.
Może ktoś spotkał podobny przypadek? Jaką drogę niwelowania problemu obrać? Myślałem o wymianie pompki sprzęgła (ta pod maską). I zobaczyć co będzie dalej. Nie wiem co może wpuszczać mi tak powietrze do układu. Najgorzej, że nie ma nigdzie wycieku i nie idzie poznać gdzie leży problem...
Z góry dziękuję za zainteresowanie i wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Re: ( Dodge Caliber ) Zapowietrzające się sprzęgło- nie mogę znaleźć przyczyny...
Nie wiem czy rozumie Cie dobrze ale u mnie było tak, że sprzęgło łapało bardzo nisko, tzn niżej niż w innych autach. Nie próbowałem ''dopompowywać'' żeby było wyżej. Też nie było wycieków, układ odpowietrzony itd. Winna okazała sie pompka sprzęgła.
Pozdr,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.