Witam,
Jak wygląda, jaki klucz itd, wlew oleju do skrzyni biegów manualnej? Jest przelewowy czy trzeba poprostu wlać określoną ilość?
Wiem, że trzeba wyciągnąć akumulator i box z filtrem powietrza...
Pozdr,
OK, sam sobie odpowiem ale może komuś sie przyda: po zdjęciu puszki z filtrem powietrza, na skrzyni widać dwa gumowe czarne korki. Podczas wlewania oleju oba muszą być otwarte (górny to odpowietrzenie, boczny to wlew oleju). Podczas ''zabiegu'' auto musi stać na równej powierzchni (nie przechylone). Jesteśmy cierpliwi - lejemy powoli, żeby olej dostał sie we wszystkie zakamarki skrzyni. Olej lejemy do czasu gdy nie zacznie wypływać z powrotem z otworu wlewowego. Czekamy aż przestanie całkowicie wypływać na zewnątrz. Umieszczamy oba korki na swoich miejscach.
Koniec ''operacji''.
Pozdr,
Dołączył: 24 Maj 2018 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnice Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 SXT 2008 r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 04 Lip 2018, 08:00
Temat postu:
Olej..
Mam pytanie jeszcze uzupełniające. Czy możesz nagrać jakiś krótki filmik komórką, aby pokazać miejsca spustu i wlewu ?
Oczywiście o ile będzie to możliwe.
Podaj symbol oleju jaki wlałeś do skrzyni. Rozważam wymianę u siebie tej zupki
Z góry dzięki.
Olej do manuala nie jest taki sam jak do automatu. Olej do automatu ma niższą lepkość i smarność wiec skrzynia manualna na oleju przeznaczonym do automatu bedzie pracowała, nazwijmy to, w ''mniej komfortowych warunkach''.
W polskiej Instrukcji Obslugi do Dodge'a Calibra na stronie 148 napisane jest, że:
- skrzynia automatyczna: olej MOPAR CVTF +4
- skrzynia manualna: olej MOPAR ATF +4 MS9602
Jeśli już mamy być szczegółowi to jest pewna nieścisłość bo w Service Manual'u do Calibra, napisane jest, że do manuala powinien być Mopar MS9020 SAE80W90 - nie wiem z czego to wynika, byc może MS9602 jest nowszą wersją MS9020.
Mnie chłopaki w znajomym warsztacie zalali orlenowski hipol ATF IID (o ile czegoś w nazwie nie poprzekręcałem). Wiadomo, że w budowie i działaniu manuala ''nie ma cudów'' w porównaniu do automatu, manual to skrzynia jak każda inna, wiec mysle, że nie ma co rozdrabniać sie nad konkretnym typem oleju to skrzyni manualnej choć jednak nie zalałbym do niej oleju przeznaczonego do skrzynia automatycznej.
@jeromino
Jeśli czas pozwoli to jutro sie tym zajmię i jakieś fotki wrzuce. Najpóźniej myśle do soboty.
Pozdr,
witam
u mnie gumowa zatyczka jest, ostatnio wymieniałem olej. Zdziwiłem się jednak z ilością jaka była, bo w instrukcji jakiejś czytałem że wchodzi 1,2 litra. Rzeczywiście było jednak prawie 3 litry:) też tak miałeś kolego?
Dołączył: 24 Maj 2018 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnice Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 SXT 2008 r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Czw 05 Lip 2018, 14:21
Temat postu:
ws. polskiego manuala
DZ1 napisał:
Olej do manuala nie jest taki sam jak do automatu. Olej do automatu ma niższą lepkość i smarność wiec skrzynia manualna na oleju przeznaczonym do automatu bedzie pracowała, nazwijmy to, w ''mniej komfortowych warunkach''.
W polskiej Instrukcji Obslugi do Dodge'a Calibra na stronie 148 napisane jest, że:
- skrzynia automatyczna: olej MOPAR CVTF +4
- skrzynia manualna: olej MOPAR ATF +4 MS9602
Jeśli już mamy być szczegółowi to jest pewna nieścisłość bo w Service Manual'u do Calibra, napisane jest, że do manuala powinien być Mopar MS9020 SAE80W90 - nie wiem z czego to wynika, byc może MS9602 jest nowszą wersją MS9020.
Mnie chłopaki w znajomym warsztacie zalali orlenowski hipol ATF IID (o ile czegoś w nazwie nie poprzekręcałem). Wiadomo, że w budowie i działaniu manuala ''nie ma cudów'' w porównaniu do automatu, manual to skrzynia jak każda inna, wiec mysle, że nie ma co rozdrabniać sie nad konkretnym typem oleju to skrzyni manualnej choć jednak nie zalałbym do niej oleju przeznaczonego do skrzynia automatycznej.
@jeromino
Jeśli czas pozwoli to jutro sie tym zajmię i jakieś fotki wrzuce. Najpóźniej myśle do soboty.
Pozdr,
Czy Kolega jest w posiadaniu serwisówki w j. polskim ?
Nie mam serwisówki w j. polskim i nie wiem czy takowa w ogole istnieje.
Zamieszczam kilka zdjęć z ''operacji''.
1. Gdy wyciągniesz puszke z filtrem powietrza zobaczysz coś takiego:
2. Tutaj, bliżej, widać dwa gumowe korki: jeden (odpowietrzenie) z góry, i drugi (wlew oleju z boku)
3. Tutaj wyciągnięte oba korki
4. A tutaj, od spodu auta, centralnie w środku zdjęcia, śrubka fi8 (klucz 13), która nie była dokręcona i przez którą wyciekał olej ze skrzyni. Nie jest to spust oleju, spust jest dalej, na klucz imbus.
witam
u mnie gumowa zatyczka jest, ostatnio wymieniałem olej. Zdziwiłem się jednak z ilością jaka była, bo w instrukcji jakiejś czytałem że wchodzi 1,2 litra. Rzeczywiście było jednak prawie 3 litry:) też tak miałeś kolego?
Gdy wymieniali mi olej w skrzyni to powiedzieli, że wchodzi ponad 3l (nie pamiętam dokładnie ile to było), także bańkę 4l trzeba zakupić.
Dołączył: 24 Maj 2018 Posty: 82 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chojnice Posiadane auto: Dodge Caliber 1.8 SXT 2008 r.
Piwa: 1/1
Wysłany: Pon 23 Lip 2018, 08:54
Temat postu:
Wymiana oleju.
Czy mogę prosić o wskazanie na fotce miejsca, którym się spuszcza olej ?
No i drugie pytanie, czy przed spuszczeniem oleju warto (i czy można) rozgrzać silnik ?
Pomyślałem, że gdy olej będzie ciepły, szybciej i łatwiej będzie go "wydobyć" ze skrzyni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.