Witam,
Od czwartku zeszłego tygodnia jestem posiadaczem Calibra, kupiłem go w stanie "do lekkiego dopieszczenia".
Mam problem z kontrolkami ESP oraz BAS ESP - zapalają się one/gasną i tak na okrągło.
Zapoznałem się z tematem podobnych awarii i ich przyczyn na forum i w weekend zabrałem się za sprawdzanie możliwych przyczyn.
Na 99,9% moim winowajcą jest czujnik kąta skrętu - a dokładniej sama płytka elektroniczna ponieważ jest na niej 1 ułamany element elektroniczny (chyba transoptor). Niestety akurat na brakującej części jest cały opis/symbol elementu.
Temat założyłem ponieważ poszukuje:
- Albo schematu elektrycznego w/w czujnika
- Albo jakiejś dobrej duszy co ma możliwość odczytania symbolu z elementu lub chociaż sprawdzenia czy wszystkie są takie same (mój ułamany to od dużego koła/impulsatora ten całkiem po lewej stronie)
- Albo kogoś co ma na sprzedaż taki czujnik kąta skrętu
Z tematem uporałem się sam... udało mi się poszukać zestaw:
- manetki kierunków oraz wycieraczek,
- zwijak
- czujnik kąta
- stacyjkę z kluczykiem,
- obudowę stacyjni oraz kolumny
- kolumnę
Dołączył: 07 Lip 2021 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Dodge Caliber
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Lip 2021, 09:20
Temat postu:
Re: Czujnik kąta skrętu
kaazik89 napisał:
Witam,
Od czwartku zeszłego tygodnia jestem posiadaczem Calibra, kupiłem go w stanie "do lekkiego dopieszczenia".
Mam problem z kontrolkami ESP oraz BAS ESP - zapalają się one/gasną i tak na okrągło.
Zapoznałem się z tematem podobnych awarii i ich przyczyn na forum i w weekend zabrałem się za sprawdzanie możliwych przyczyn.
Na 99,9% moim winowajcą jest czujnik kąta skrętu - a dokładniej sama płytka elektroniczna ponieważ jest na niej 1 ułamany element elektroniczny (chyba transoptor). Niestety akurat na brakującej części jest cały opis/symbol elementu.
Temat założyłem ponieważ poszukuje:
- Albo schematu elektrycznego w/w czujnika
- Albo jakiejś dobrej duszy co ma możliwość odczytania symbolu z elementu lub chociaż sprawdzenia czy wszystkie są takie same (mój ułamany to od dużego koła/impulsatora ten całkiem po lewej stronie)
- Albo kogoś co ma na sprzedaż taki czujnik kąta skrętu
Oczywiście stawiam browara osobie która pomoże
Dzień dobry witam wszystkich, u mnie jest ten sam problem,posiadam Dodge Caliber 2.0disel 2006r, w samochodzie swietila się kontrolka poduszki i nie działał klakson, dwa dni temu mechanik wymienił taśme kierowniczu bez czujniku skrętu koła, klakson działają, kontrolka poduszki zgasła ale wyświetliła się ESP bas i ABS, nie wiem co mam robić.
Mechanik mówi że nie może znaleźć zwijak z czujnikem skrętu koła.
Ktoś może podać informacje gdzie mogę kupić taśme kierownicy że skrętem koła????
Witam,
Od czwartku zeszłego tygodnia jestem posiadaczem Calibra, kupiłem go w stanie "do lekkiego dopieszczenia".
Mam problem z kontrolkami ESP oraz BAS ESP - zapalają się one/gasną i tak na okrągło.
Zapoznałem się z tematem podobnych awarii i ich przyczyn na forum i w weekend zabrałem się za sprawdzanie możliwych przyczyn.
Na 99,9% moim winowajcą jest czujnik kąta skrętu - a dokładniej sama płytka elektroniczna ponieważ jest na niej 1 ułamany element elektroniczny (chyba transoptor). Niestety akurat na brakującej części jest cały opis/symbol elementu.
Temat założyłem ponieważ poszukuje:
- Albo schematu elektrycznego w/w czujnika
- Albo jakiejś dobrej duszy co ma możliwość odczytania symbolu z elementu lub chociaż sprawdzenia czy wszystkie są takie same (mój ułamany to od dużego koła/impulsatora ten całkiem po lewej stronie)
- Albo kogoś co ma na sprzedaż taki czujnik kąta skrętu
Oczywiście stawiam browara osobie która pomoże
Dzień dobry witam wszystkich, u mnie jest ten sam problem,posiadam Dodge Caliber 2.0disel 2006r, w samochodzie swietila się kontrolka poduszki i nie działał klakson, dwa dni temu mechanik wymienił taśme kierowniczu bez czujniku skrętu koła, klakson działają, kontrolka poduszki zgasła ale wyświetliła się ESP bas i ABS, nie wiem co mam robić.
Mechanik mówi że nie może znaleźć zwijak z czujnikem skrętu koła.
Ktoś może podać informacje gdzie mogę kupić taśme kierownicy że skrętem koła????
Kolego jeżeli nie możesz poszukać czujnika albo ceny są kosmiczne to szukaj w częściach do jeepa albo chryslera (części są takie same) - szukaj może trafisz jak ja ze ktoś miał wystawione przełączniki wycieraczek i kierunków a resztę dawał gratis
Ja już calibra nie mam ale pozostały mi fanty po nim np oryginalne gumowe dywany jak kolega jest zainteresowany
Witam,
ostatnio wymieniłem taśmę do poduszki powietrznej w Dodge i musiałem przełożyc płytkę z czujnikiem skrętu. Niestety podczas demontażu czujnika skrętu nie zapamiętałem ustawienia małej zębatki. Zębatka ma strzałkę, a pod zębatka są trzy transoptory. Czy ktoś ma może stary czujnik skrętu i mógłby wstawić zdjęcie położenia (ustawienia małej zębatki względem dużej). Ustawienie zębatki musi mieć wpływ na zapalenie kontrolki od ESP i bas. Byłbym bardzo wdzięczny za taką informację. Pozdrawiam
Problem rozwiązany. Duża zębatka ma strzałkę, która ustawiona jest na znak u góry - kropka na górnym położeniu (położenie spoczynkowe kierownicy). Mała zębatka ma strzałkę która musi być skierowana na otwór w dużej zębatce. Otwór w położeniu spoczynkowym znajduje się dokładnie na dole. Później zrobiłem kalibrację czujnika. - załącz silnik, położenie spoczynkowe, maksymalne wychylenie w lewo, maksymalne wychylenie na prawo, położenie spoczynkowe(jazda na wzrost), wyłącz silnik. Po tym zabiegu po kilku metrach lampki ESP, ABS zgasły. Pozdrawiam
Mam ten sam problem nie zwróciłem uwagi Umnie to tak wyglada że mam strzałeczka na obu zembatkach i w dużym kole kropkę wcięcie jak te cholerstwo ustawic[/img]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.