Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
Wysłany: Czw 26 Lip 2018, 13:52
Temat postu:
Korozja tylnego zawieszenia
Cześć. Jest kłopot. Tylne zawieszenie, tzw. sanki nie wytrzymało polskiej soli i skorodowało. No i szukam od prawie dwóch miesięcy czegoś na wymianę. Raz na allegro mi coś mignęło porządnego za 550 zł, ale szybko znikło, nie zdążyłem. Teraz patrzę i oczom nie wierzę. Oferty po 350 zł za całkowicie skorodowane elementy.
Pytanie. Czy do Calibra pasuje zawieszenie z innych samochodów, np. Patriota, Outlandera, Lancera?
Czy znacie może jakieś źródło, gdzie mogliby mieć te sanki?
Pzdr _________________ Dodge Forever
Miesiac temu wymienialem u mnie obydwie ramy zawieszenia. Przod mozna dostac bez problemow, sa nawet 2 firmy robiace zamienniki. Tyl - masakra. Allegro nic. No to lece do Fiata. Maja, wielka radosc, zamowione, czekam. Po tygodniu okazalo sie, ze maja, ale burdel w magazynie. Czesc dawno sprzedana. Ostatecznie warsztat mi sciagnal obie nowiutkie ramy Mopara z UK w 3 tygodnie uzywajac chyba konszachtow z diablem.
Ramy sa tez na Amazonie UK do kupienia, ale jak sprawdzalem nie bylo opcji wysylki do PL.
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 13:39
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Korozja tylnego zawieszenia
Przede wszystkim - dzięki bbkr, jak zwykle.
Mój cali jest z grudnia 2006, więc chyba wszystko będzie pasować.
Jak rozumiem - ASO Fiata ściągnęło Ci sanki z UK, ciekawe, jak z kosztami. W USA pewnie tańsze części, ale problem z wysyłką. Na razie szukam i szukam i wciąż lipa.
Jeśli to prawda, że pasuje od Lancera, to byłoby mega. Już siadam do poszukiwań _________________ Dodge Forever
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
Wysłany: Czw 23 Sie 2018, 14:20
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Korozja tylnego zawieszenia
A, i jeszcze jedno pytanie.
Czy wersje z napędem na 4 koła miały to samo zawieszenie?
Bo znalazłem nowe sanki Caliber 4WD ID ZRZ-CH-003, ale numeru katalogowego nie ma.
A codo Lancera, to podobno cali ma wspólną płytę z 7 generacją, ale tych generacji jest od metra (akurat części do 7 nie ma), najwięcej części widzę do X generacji _________________ Dodge Forever
Niejasno napisalem. Finalnie to nie ASO Fiata mi sciagnelo ramy tylko Gdanski serwis Dacar.
ZRZ-CH-003 - To format kodow NTY, ale oni nie robili ram do tylu. Dziwne. Masz gdzies link? Jestes pewien, ze opis nie jest bledny?
BTW: U mnie korozja ram byla niczym w porownaniu z korozja srub. Na przedniej ramie dwie sruby mialy po 2mm ubytku materialu na srednicy a dwie kolejne byly tak wyzarte ze zdrowej stali zostal rdzen... 4mm. Dorosla osoba by byla w stanie zlamac je w reku. Biorac pod uwage ze te sruby musza wytrzymac sile hamowania to dziwie sie ze rama nie zostala w miejscu a kabina nie pojechala dalej. Takze ciesze sie ze wymienilem kompleksowo obie ramy i wszystkie sruby razem z nagwintowaniem na nowo otworow. Cholerna sol...
Ogolnie jak masz skorodowane ramy to jest moment w ktorym trzeba sie zastanowic nad oplacalnoscia utrzymywania samochodu. Bo przod tez skoroduje Ci niedlugo a komplet ram ze srubami i robocizna to 4K PLN, czyli cwierc wartosci auta z tego rocznika. Niestety.
Przy okazji. Czy mógłbyś mi coś poradzić w sprawie korozji progów? Blacharz nie chce szpachlować, bo twierdzi, że korozja może pójść dalej i szpachla nie będzie miała się czego trzymać. Proponuje mi, żebym kupił progi z rozbiórki i on mi je wstawi. Ale jak patrzę na oferty, to linia cięcia jest dokładnie tam, gdzie zaczyna się korozja, czyli przy tylnym nadkolu. Sam nie wiem. Auto - jak słusznie powiedziałeś - warte ok. 12, a tu taka afera, jak bym odbudowywał kultowego challengera... _________________ Dodge Forever
ja miałem podobnie z progami...
jednego roku wstawione były łaty i lakierowanie, a za rok znowu rdza, mój lakiernik nie chciał z rozbiórki części.
Kupiłem na all.....o nowe progi, trochę było pracy z wstawieniem, ale efekt końcowy i trwałość chyba lepsza.
Oglądałem próg wycięty z mojego, to po prostu korozja by postępowała w każdym miejscu
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 71 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa / mazowieckie Posiadane auto: dodge caliber 1,8 SE
Piwa: 0/5
Wysłany: Nie 26 Sie 2018, 14:16
Temat postu:
Re: ( Dodge Caliber ) Korozja tylnego zawieszenia
Wow, jak ci się udało dostać nowe blachy?? Nigdy czegoś takiego nie widziałem (do dodge, oczywiście). Dużo dałeś za progi? _________________ Dodge Forever
Panowie i Panie, na allegro jest pełno belek/sanek do calibra firmy NTY, to taki tani produkt z Tajwanu, dla zainteresowanych - można dołożyć 200-300 zł i kupić coś z wyższej półki, tylko trzeba szukać albo mieć kumatego znajomego w hurtowni motoryzacyjnej
Jakby ktoś coś potrzebował to mogę pomóc - pisać priv
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.