Witam sedecznie.Problem jaki chcę opisać dotyczy piszczenia paska klinowego które pojawiło się po wymianie rolek wszystkich oraz sprzęglika alternatora.Otóż wcześniej przed jaką kolwiek wymianą dało się słychać straszne "chrobotanie"co zdiagnozowałem sobie sam na przykładzie.
https://www.youtube.com/watch?v=65vl4gyE_dw
Identyko wszystko,,,nawet kolor się zgadzał,,hihi,,,Ale do czego zmierzam.Pzred wymianą sprzęglika wymieniłem wszystkie rolki prowadzące paska oraz rolke napinacza i "chrobotanie "nie ustało.Wymieniłem sprzęglik alternatora(rolke)i :chrobotanie ustało ale pojawiło się piszczenie paska niekiedy rano przy odpalaniu i znikało po przejechaniu jakiś 20 km tak plus minus.Po dłuższym czasie piszczenie podczas pracy silnika nasiłało się i nie pomogły wymiany paska ani spryskiwanie paska jakimiś preparatami do eliminacji tegoż piszcenia.Dziś wymieniłem samonapinacz z nową rolka oczywiście i nadal piszczenie zaczęło sie nasilać a jest ono strasznie denerwujące i żenujące podczas jazdy sami wiecie.I teraz pytam posiadaczy Caliberka czy mieliście taki problem i gdzie popełniony jest błąd.Czy podczas wymiany sprzęglika alternatora mechanik mógł coś nie tak zrobić przy przykrecaniu alternatora po wymianie sprzęglika?czy mogł nie przykrecic odpowiednio alternatora i wten sposób zmienił się naciąg paska czy co?sam nie wiem,,,pomóżcie.Dwa paski nowe które zrobiły po 200km dosłownie i trzeci pasek założony nowy też piszczy???tragedia.Oczywiście silnik 1.8 Benzynka Pozdro
Musisz namierzyc konkretna rolke powodujaca piszczenie. Najprostsza metoda to psikacz z woda - jak slyszysz piszczenie pryskasz miedzy rolke a pasek co spowoduje chwilowy poslizg danej rolki. Gdy piszczenie ustanie masz winowajce.
I potem standardowe rzeczy do sprawdzenia - czy rolka na pewno pracuje w jednej plaszczyznie z innymi (moze byc slabo dokrecona lub dana czesc sie cala przekrzywila gdzies na srubach przy wymianie rolek), czy obraca sie swobodnie po zdjeciu paska, itp.
BTW: Rolka alternatora w Calibrze jest niestety slaba. Ja juz czwarta mam zalozona. Nawet 50K km nie jest w stanie zrobic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.