błędy P0507, P2173 po wymianie przepustnicy [rozwiązane]
Dodge Caliber 2.0 benzyna 2007 rok z instalacją gazową.
Po uruchomieniu silnika auto od razu zaczyna szarpać i pojawia się kontrolka PIORUN.
Jak od razu wyłączę auto i po chwili uruchomię to jest OK ale zdarza się, że po kilku kilometrach znów jest to samo.
Torque wyświetliło mi trzy błędy:
P2112 - Throttle Actuator Control System Stuck Closed
P2119 - Throttle Actuator Control Throttle Body Range/Perfornance
P2173 - Throttle Actuator Control System - High Air Flow Detected
1. Dobrze, że odpala bez problemu i nie szarpie przy odpalaniu (ale zobaczę jeszcze rano czy będzie OK)
2. Dobrze, bo jest dynamiczniej i jakby równiej silnik pracowal
3. Źle, bo przy spokojnej jeździe w korkach wyskoczył PIORUN i sprawdzeniu moim OBDII na Torque mam dwa błędy
P0507 Idle Air Control System RPM Higher Than Expected
P2173 - Throttle Actuator Control System - High Air Flow Detected
No i teraz zagadka, czy nowa przepustnica (zamiennik) działa prawidłowo czy te błędy sugerują jakieś dziurki po drodze?
Czy po wymianie przepustnicy trzeba coś z komputerkiem zrobić? W jakiś sposób go zresetować czy coś?
Nic nie trzeba robić, montujesz nową przepustnice, kasujesz stare błędy i ma działać (jeśli to faktycznie winna jest przepustnica).
Też miałem podobnie, tzn myslałem, że mam uwaloną przepustnice bo takie były objawy,więc wykręciłem, zawiozłem ją do wawy do seriwsu na regeneracje (pod namową Kolegów tego Forum) ; tam powiedzieli mi, że moja przepustnica jest w stanie praktycznie idealnym więc przyjechałem do domu i z tego co pamietam to po zamontowaniu było dobrze...do czasu. U Ciebie jest to samo, tzn gdy jest mokro, wilgotno to wtedy masz problem. U mnie po dokładnym myciu auta też tak było, piorun i sypało błedami.
Sprawdź wiązki kabli i sprawdź mój temat bo może sie okazać, że to nie przepustnica jest problemem a zalane kostki elektryczne, które są na to narażone, tak powiedzieli mi tez w aso. Też sypało mi różnymi błędami.
Pozdr,
Wyczytałem, że powodem błędy P0507 jest bardzo często zawór PVC, który wymienia się co kilkadziesiąt tys. km
Znalazłem tez temat o wymianie przepustnicy w Dodge i na koniec wymiany robi się coś takiego:
Note: Prior to reconnecting battery, a good suggestion is to wipe the memory from the PCM, follow this procedure:
You have to disconnect BOTH battery cables and hold them, tie them, vise grip them, etc. together for ten to fifteen minutes. - From Flyinghigh post
Additionally, research also suggests that you can do your own relearn of the throttle position sensors by following this procedure:
1) Turn key to ON position (not ACC), but DO NOT start engine.... now wait a few seconds for the dash lights to clear
2) slowly & steadily press accelerator pedal all the way to the floor and then slowly release at same rate.
NOTE: This step must be done ONE TIME only to ensure accelerator pedal position sensor calibration has been
learned by the ECM
3) Leave ignition switch ON for a minimum of 10 seconds. This will allow the PCM to learn the new electrical parameters
Z tego co pamietam to zawór PVC u nas wymienia sie co 100tyś km ale głowy nie dam, jednak nie zaszkodzi go wymienić bo nowy oryginalny Mopara to jest koszt około 60pln; a niesprawny może wyrządzić niezłe szkody w silniku (podobno, tzn tak wyczytałem gdzieś, nie jestem mechanikiem) - temat do poczytania: google -> ''odma''
Co do procedury ''wczytywania'' nowej przepustnicy to nie miałem okazji robić tego w Calibrze, ale nie zmienia to faktu, że nie zaszkodzi spróbować tej procedury którą przytoczyłeś wyżej. Ta procedura odnosi sie chyba do czegoś innego niż ''wczytywanie'' przepustnicy. Zresetowanie kompa polega na zwarciu klem od aku i to jest równoznaczne z serwisowym ''resetem'' kompa - tak mi powiedzieli w ASO w ''mniej oficjalnej'' rozmowie z pewnym Panem
Wiele wskazuje na to, że jednak po wymianie przepustnicy w Dodge, trzeba ją "wgrać"/zaprogramować do komputerka.
Dziś będę się widział z mechanikiem, który ma sprzęt i soft do amerykańskich aut więc wiele się wyjaśni.
Niestety czerwony piorun się pojawia w czasie jazdy i nadal są takie same błędy
P0507 Idle Air Control System RPM Higher Than Expected
P2173 - Throttle Actuator Control System - High Air Flow Detected
Wygląda na to, że zamiennik przepustnicy nie działa tak jak powinien.
Podłaczyłem się dwoma różnymi komputerami do Dodga i nie ma żadnych opcji na programowanie przepustnicy.
Nie wiem czy to ma znaczenie ale tak jak pisałem w innym poście po odpaleniu silnika (na biegu P w automacie) obroty utrzymują się na 1300rpm.
Silnik pracuje równo na trasie ale po wyskoczeniu pioruna lekko szarpie i muszę się zatrzymać, wyłączyć silnik, poczekać chwilę i po odpaleniu znów mogę jechać aż do pojawiania się kolejnego pioruna (co jakieś 10-15km)
Jakieś pomysły oprócz wymiany przepustnicy na oryginalną MOPAR-a?
Sprawdz wiązke elektryczną w nadkolu bo mi błędy wywalało prze nią. Elektryk uporządkował tam wszystko i na desce ciemno Miałem miedzy innymi błąd pioruna a winny był przerwany przewód w tej wiązce. _________________ Dodge Caliber 2007 2.0 Diesel
Wymieniłem przepustnicę na oryginalną ale cały czas są następujące problemy:
- po uruchomieniu na biegu P, są wysokie obroty 1400-1500
- po minucie-dwóch wyskakuje "czerwony piorun" i zaczyna poszarpywać
torque pokazuje te same błędy
P0507, P2173
- auto jeździ ładnie, dynamicznie, pedał gazu reaguje bardzo szybko ale "czerwony piorun" wyskakuje często (co jakieś 10km), muszę zgasić silnik, chwilę poczekać i po odpaleniu jadę dalej aż do kolejnego "czerwonego pioruna"
Co zostało wymienione przez mechanika:
- przepustnica na oryginał MOPAR'a
- zawór PCV
Co zostało sprawdzone?
- przewody od powietrza, zaworki - wszystko OK
- kostki elektryczne, złączki, wiązki - wszystko OK
W instrukcji serwisowej Dodge wyczytałem, że po wymianie przepustnicy jednak trzeba ją programować.
"Disconnect the Battery when replacing the Throttle Body Assembly. After installation is complete, use a scan tool and select the ETC RELEARN function
Może to jest jednak jest powodem tych błędów i wysokich obrotów?
Nowy znaleziony problem to napięcie ładowania z alternatora do akumulatora, które po zmierzeniu wynosi 15V
Podobno jest to za wysokie napięcie.
I moje pytanie czy może to mieć wpływ na powyższe błędy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.