Dodge Caliber 2.0 CRD nie startuje: komputer, błyskawica EGR
Witam wszystkich. Mam dosyć poważny problem z Calibrem CRD 2.0. Auto nie odpala w zasadzie od ok trzech miesięcy poza krótkimi dziwnymi epizodami, kiedy na skutek zbiegu okolicznosci udaje sie je na króto uruchomić.
Samochod najpierw przeżył serię poważnych napraw (turbina, pompa oleju, pompka sprzegla itd). Po tym działał, choc stal sie głośny i ok 1-2 litry wiecej palil. Pokazał po paru dniach kontrolkę błyskawicy, co komputer rejestruje jako blad EGR.
Po tym zmieniłem mu filtr paliwa i zlutowalem lekko przetarta wiązke od przepływomierza. Błąd nie zniknal i po paru dniach i w końcu rano nie odpalił. Objaw byl taki. W drugej pozycji kluczyka kontrolki się świecą w trzeciej nastepuje krótkie tyknięcie jakby w ogóle nie reagował rozrusznik. Akumulator jest stary ale pokazuje dobre parametry i mam drugi mocniejszy zapasowy i objawy sa te same.
Zrobiony został rozrusznik (korozja, był padniety), kabel do alternatora (brak napięcia) i sprawdzone kable zasilajace i sygnałowe do rozrusznika i mimo to auto nie ruszyło. Stało długo na warsztacie gdzie jednak nie mieli schematow Dodga. Sprawdzino m in:
- stacyjkę
- wyczyszczono EGR i przepustnice jedmak bez sprawdzenia elektryki w środku
- wiazki do przepustnicy
- wiązki wychodzace z komputera
- pudło z przejaźnikami w nadkolu i wiazki koło niego
- kabel sygnałowy do rozrusznika (został zmieniony bo miał za małe napięcie)
- i w końcu komputer, na którym były przepalone ścieżki i kondensator
- diagnostyka pokazywała jedynie błąd EGR
Komputer zregenerowano i po podlaczeniu przepali styki w tym samym miejscu. Pin który przepala komputer to na drugiej kostce tej od strony kierowcy czwarty pin. Mechanik sie poddał ale o dziwo po podłączeniu wszystkiego z powrotem w tym, co wazne, założeniu pudła z filtrem powietrza oraz klapy i osłony silnika samochód sam zapalił (!) pokazujac jednak znowu po ok 20km błąd EGR.
I teraz puenta: ponieważ w aucie był ciągle stary filtr paliwa postanowiłem sam wymienić go. W tym celu wyjąłm tylko pudło z filtrem powietrza, i osłonę silnika i zmieniłem filtr. Po zamontowaniu juz go nie uruchomiłem. Objaw jest teraz inny. Kluczyk w drugiej pozycji wyświetla kontrolki. Po przejściu do pozycji zapłonu gasną kontrolki i nic kompletnie nic się nie dzieje. Logika powiada ze przesuniecie kabli obok filtra powierza robi jakieś zwarcie. Niczego podejrzanego tam jednak nie znalazlem.
Auto znowu trafi do mechanika tym razem już wyposażonego w schematy ale mimo to nie wierzę w sukces. Może ktoś z was ma jakies sugestie. Będe niezwykle wdzieczny. Dzieki temu forum znalazłem schematy elektryki ale nie jestem mechanikiem i kij z tego rozumiem. Postaram sie dorzucic zdjecie z trefnym pinem na kostce komputera.
I naprawdę sorry za długi post, ale to baaardzo długa historia:P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.