Witam,
Powracam na forum kolejny raz z problemem ''szaleństwa'' mojego silnika (braki mocy, nieco wieksze spalanie, szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów)
Tym razem doszkoliłem sie nieco i porobiłem troche pomiarów.
Co prawda tylko na iCar3 (na ELM327) + Torque Pro ale tylko pomiaru masy powietrza nie udało mi sie zrobić (nie wiem co nie chce czytać: ELM czy Torque)
Sytuacja wyglada nastepująco:
nie ma żadnych błędów w ECU
Po osiągnięciu nominalnej temp. pracy silnika (przejechane ok. 30km), na postoju, na biegu jałowym, wyniki mam takie:
Długotrwała korekta paliwa: +4
Krótkotrwała korekta paliwa: waha sie miedzy +5 a +15
Kąt wyprzedzenia zapłonu: -2 (nieznacznie waha sie miedzy -4 a -1)
Podcisnienie w dolocie ok. 26kPa - cały czas takie samo.
Pierwsza sonda lambda pokazuje wahania miedzy 0,1 a 0,7V, z tym, że nie pracuje stabilnie, tzn czasem jest to od dołu 0,1V a czasem 0,3V....czasem ''zawiesi sie'' na 0,7V - > krótko mówiąc nie jest to zawsze stabilny ''sinus''.
Druga sonda lambda stoi w okolicy 0,7V (czyli OK)
Obroty lekko falują miedzy 760 a 790.
Ewidentnie widać, że podlewa sobie paliwa. Pytanie dlaczego? Pierwsza sonda lambda ''siedzi''?
No i nie wiem czy poniższe pomiary są wiarygodne z tymi ELM'em i Torque, ale gdy np na trójce ''przycisnąłem''od ok, 2000 do 6000 obr/min (odcinka) to w Torque pokazało mi max moment obr. 131 i moc nieco poad 100hps (podczas gdy ten silnik powinien mieć katalogowo 191niuta i 156hps) nie wiem na ile miarodajny jest ten wynik, czy przypadkiem tem mój ''system pomiarowy'' nie oszukuje deko.
Wszelkie opinie mile widziane.
P.S. Nie jestem mechanikiem samochodowym ale chciałbym sam sobie naprawić kolejne auto, bo wiedza niektórych mechaników mnie przeraża
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.