Dodge

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumoponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Dodge Caliber ) Korekty paliwowe, ect... 2.0 benzyna.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DZ1

Stały Bywalec



Dołączył: 24 Lip 2017
Posty: 101
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce
Posiadane auto: Dodge Caliber SE 2.0 VVT 2010r
Piwa: 5/12
Wysłany: Sob 19 Sty 2019, 03:07
Temat postu:

Korekty paliwowe, ect... 2.0 benzyna.


Witam,
Powracam na forum kolejny raz z problemem ''szaleństwa'' mojego silnika (braki mocy, nieco wieksze spalanie, szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów)
Tym razem doszkoliłem sie nieco i porobiłem troche pomiarów.
Co prawda tylko na iCar3 (na ELM327) + Torque Pro ale tylko pomiaru masy powietrza nie udało mi sie zrobić (nie wiem co nie chce czytać: ELM czy Torque)

Sytuacja wyglada nastepująco:
nie ma żadnych błędów w ECU
Po osiągnięciu nominalnej temp. pracy silnika (przejechane ok. 30km), na postoju, na biegu jałowym, wyniki mam takie:
Długotrwała korekta paliwa: +4
Krótkotrwała korekta paliwa: waha sie miedzy +5 a +15
Kąt wyprzedzenia zapłonu: -2 (nieznacznie waha sie miedzy -4 a -1)
Podcisnienie w dolocie ok. 26kPa - cały czas takie samo.
Pierwsza sonda lambda pokazuje wahania miedzy 0,1 a 0,7V, z tym, że nie pracuje stabilnie, tzn czasem jest to od dołu 0,1V a czasem 0,3V....czasem ''zawiesi sie'' na 0,7V - > krótko mówiąc nie jest to zawsze stabilny ''sinus''.
Druga sonda lambda stoi w okolicy 0,7V (czyli OK)
Obroty lekko falują miedzy 760 a 790.

Ewidentnie widać, że podlewa sobie paliwa. Pytanie dlaczego? Pierwsza sonda lambda ''siedzi''?

No i nie wiem czy poniższe pomiary są wiarygodne z tymi ELM'em i Torque, ale gdy np na trójce ''przycisnąłem''od ok, 2000 do 6000 obr/min (odcinka) to w Torque pokazało mi max moment obr. 131 i moc nieco poad 100hps (podczas gdy ten silnik powinien mieć katalogowo 191niuta i 156hps) nie wiem na ile miarodajny jest ten wynik, czy przypadkiem tem mój ''system pomiarowy'' nie oszukuje deko.

Wszelkie opinie mile widziane.
P.S. Nie jestem mechanikiem samochodowym ale chciałbym sam sobie naprawić kolejne auto, bo wiedza niektórych mechaników mnie przeraża Razz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum DODGE Forum Strona Główna -> ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Dodge Caliber »

Opinie o samochodach Dodge Caliber - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Dodge Caliber ) Porady, problemy techniczne


DodgeDurango

97 990

2014r.

173 145 km

pomorskie

DodgeRam

51 777

2006r.

110 000 km

pomorskie

DodgeChallenger

108 900

2017r.

115 090 km

pomorskie

DodgeCaliber

15 700

2007r.

167 000 km

mazowieckie

DodgeRam

289 900

2022r.

25 697 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System